Auteur Topic: Communicatie arts - kankerpatiënt  (gelezen 2097 keer)

NearBastet

• Gast
Communicatie arts - kankerpatiënt
« Gepost op: juni 17, 2005, 01:45:46 am »
Dag,

Ik ben pas nieuw op dit forum en weet sinds een goede maand dat ik kanker heb. Ik kreeg totaal geen informatie hierover en zelfs nu word mij niets verteld in het ziekenhuis en bij vragen krijg ik ontwijkende antwoorden.
Waar ik terecht kan met al mijn vragen, gevoelens .... ben ik nu aan het uitzoeken. Ik sta er gans alleen voor maar ben wel op gesprek geweest in het inloophuis in Leuven.
Vanaf volgende week begint mijn chemo maar ook hierover weet ik zo goed als niets.

Ben ik voor de artsen een nummer of een mens ? Ze weten dat ik er alleen voor sta en er alleen door moet, tel ik daarom niet mee ?
Is het omdat ze weten dat ik financieel heel zwak sta ? Is het omdat ze weten dat ik geen contact heb met 2 van mijn 3 zonen ? Is het omdat ik nog andere ziektes heb en hebben ze me dan al maar opgegeven en is er geen hoop meer ?
Ik weet het niet want alles tolt in mijn hoofd en ik kan mij niet concentreren (ben ook CVS en fibromealgiepatiënte waardoor ik me al moeilijk kan concentreren). Waar begin ik ? Wat kan ik doen ? Wat moet ik doen ?
Vragen, vragen en nog eens vragen om over mijn gevoelens dan nog maar te zwijgen. Gevoelens waar ik op dit moment niet kan mee omgaan.

Vriendelijke groeten

NearBastet

keppie

• **
    • Bekijk profiel
Re:Communicatie arts - kankerpatiënt
« Reactie #1 Gepost op: juli 07, 2006, 14:34:17 pm »
Hallo!
Amai, wat herken ik mijn mama in jouw verhaal. Een jaar geleden werd bij haar kanker vastgesteld en volgde de hele mikmak van operatie, chemo en bestralingen. Het gevoel dat wij hieraan overhielden is dat we steeds alles moesten vragen en uitzoeken. Ondertussen hebben we geleerd om door te vragen tot we een bevredigend antwoord kregen. We merkten dat de dokters dan wel (meestal) antwoord gaven... Hoe erg het ook is om steeds maar te moeten zagen om verdere info, gewoon DOEN! Wat ze ook van je denken! Jij bent patiënt en diegene die ziek is, dus jij hebt het recht op info.
Kun je je huisarts niet inschakelen om wat extra info te verkrijgen?
Alvast veel sterkte!
« Laatst bewerkt op: juli 07, 2006, 14:35:11 pm door keppie »