Auteur Topic: verwerking na een overlijden van een dierbare  (gelezen 22260 keer)

Jet

• Bekijk profiel
Re: verwerking na een overlijden van een dierbare
« Reactie #15 Gepost op: februari 25, 2014, 18:42:42 pm »
Hallo Marianne,

Hoe gaat het... rot vraag hé..  soms wil je het gewoonweg niet eens horen die vraag..
Hopelijk loopt het redelijk tot goed.. met daarbij ook  mindere dagen of momenten die er onbetwist nog volop zijn.
Enige tijd geleden reageerde ik op een berichtje  en jij daarop weer.. in December.
Ondertussen  is jouw, maar ook mijn leven verder gegaan.. 
In die tijd tot nu toe, waren er bij mij best veel wisselingen in het beleven..  toelaten en dan weer afstoten ofwel willen 't negeren van het verdriet.
Hoort er blijkbaar ook allemaal bij, en ja, ook dat is voor iedereen anders..
Dat hoor ik ook van, en ervaar ik met vrienden die  hun partner verloren.
De 1  net een half jaar geleden de ander inmiddels 2 jaar.

Beleven ofwel toelaten  van verdriet..  komt bij mij nog steeds met horten en stoten..
Er zijn "vrolijke" dagen en donkere.. 
Het "lot" heeft bepaald dat er inmiddels uit een toevallige ontmoeting een mooie speciale vriendschap met een lotgenoot ontstaan.
Samen kunnen praten, delen en dat met veel begrip en ruimte  is iets wat ik toch wel als bijzonder ervaar..

Het is en blijft een heel proces 't rouwen om, en verder leven na het verliezen van de persoon die je zo liefhad!
Als de tranen opkomen (kan op de gekste momenten zijn)  laat ik ze voortaan wel meer rollen als voorheen.. (je bent dan nog zo druk of geblokkeerd)
Het kan echt heel heftig zijn, maar ook miniem.. 
Hoe je het ook went of keert.. alles heeft tijd nodig.
Geef het de tijd.. niks moet maar mag zijn en komen zoals het komt!
Gouden regel, die mij de rust geeft om te zijn, en te ervaren zoals het "goed" voelt!

Dikke knuffel... en  blijf proberen om het voor jezelf goed te doen ..het verwerken en alles wat er nog meer bij komt kijken.. na het verlies!

Veel liefs,
Jet ;)
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2014, 18:44:43 pm door Jet »