Auteur Topic: palliatieve zorg  (gelezen 1890 keer)

Mich

• Gast
palliatieve zorg
« Gepost op: juni 22, 2005, 17:05:48 pm »
Allereerst wil ik alle mensen met kanker én hun omgeving heel veel sterkte toewensen: blijf erin geloven, en zoek veel steun bij elkaar.
Zelf was ik lang een regelmatige bezoeker van dit forum, en dit in 2004, nav van kanker bij mijn schoonvader. Heel veel verdriet en angsten die hier beschreven staan, zijn zeer herkenbaar, en ik had er dan ook wel wat aan.
Jammer genoeg heeft mijn schoonpapa eind 2004 de strijd verloren. We hebben hem zo lang mogelijk in zijn vertrouwde omgeving gehouden, maar eind november 2004 werd dit door allerhande redenen onmogelijk. Met heel veel lood in de schoenen  brachten we hem toen naar de palliatieve eenheid in St Lucas te Gent. Met dit berichtje wil ik speciaal die mensen daar in de bloemetjes zetten.
De verzorging, het respect, de warmte die mijn schoonvader maar ook wij daar kregen, grenst aan het ongelooflijke. Het was een daadwerkelijke steun. Ik heb ontzettend veel bewondering voor de verpleegkundigen en vrijwilligers die zich daar dagdagelijks in toch moeilijke omstandigheden blijven inzetten.Ondanks alle pijn en verdriet, was het goed om daar te komen; zelfs onze kinderen bewaren mooie herinneringen aan hun laatstse bezoekjes aan hun opa, en dit dankzij de hartelijkheid waarmee ook zij daar ontvangen werden.

Dit wou ik toch ook even zeggen.