Auteur Topic: ik ben zo bang, mijn tumormarkers zijn verviervoudigd  (gelezen 100443 keer)

Tina24

• Bekijk profiel
Re:ik ben zo bang, mijn tumormarkers zijn verviervoudigd
« Reactie #45 Gepost op: september 21, 2009, 09:39:17 am »
Lieve Yvette toch,

Wat een zware domper, maar ik weet dat je mama* van boven uit  over je waakt en wil dat je je strijd verder zet met een opgeheven hoofd!! Ze is nog steeds je maatje, ze is nog steeds in je buurt, jullie doen het nog steeds samen!!! 

Dikke knuf
Tina

clousaeuke

• 42 jaar een lieve man en twee kindere 10 en 15 jaa
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: september 21, 2009, 12:42:04 pm »
liefste Yvette,
Eigenlijk weet ik niet wat zeggen maar ik wens je heel veel liefde steun en begrip toe,probeer de moed er in te houden.Ik denk aan jou  en geef jou een dikke knuffel.clusaeuke.

suzanne

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: september 21, 2009, 14:43:43 pm »
Dag lotgenootje Yvette,

Ik voel met je mee kind en vind het zo spijtig voor je , maar hoop doet leven zeggen ze en blijf erin geloven , ik duim voor je op een goede afloop

Heb lang van mij niets meer laten horen en de reden is dat het bij mij ook niet weg is , heb het voor mijn eigen dochter zelfs een jaar verzwegen omdat zij twee maand na mij ook borstkanker kreeg op 31 jaar
Wendy heeft negen chemo’s gehad en 33 bestralingen intussen is zij terug voltijds aan het werken en is een bloem op de wei nu , ik wou haar niet ontmoedigen en heb samen met mijn man alles verzwegen en gedaan of alles was goed met mij wat niet waar was , na mijn borstamputatie heb ik mijn chemo’s zes tot het einde gedaan en daarna 28 bestralingen heb gedaan wat moest , twee maand (oktober) na de laatste bestraling had ik opzij al terug twee bolletjes op de snijkant staan  , dokter onder lokaal verdoving de twee weggedaan wel eerst de onderzoeken weer laten doen , bot lever long en bloed en alles was goed daarom dat hij ze wegdeed
Twee maand daarna december zag ik op een andere plaats weer een rood bolletjes tegen dokter gezegd en laten zien hij maakte er nog niets uit we zullen wel zien dat je terug uit verlof komt zei hij we vertokken op 14 januari naar Turkije voor zeven weken ik mocht gaan van hem , daar op verlof zag ik het bolletje groeien en het ging open plakker erop dat ik het niet meer zag maar ik ging er wel mee slapen en stond ermee op

Uit verlof heb ik gebeld naar dokter want had een afspraak maar begin april mocht komen de helft van maart ik dacht hij gaat het weer wegnemen onder lokaal verdoving maar niets was waar , weer onderzoeken laten doen alles weer goed bot lever en longen , nu moest ik onder narcose en ging hij zover en diep mogelijk om alles weg te nemen laten doen , nu eind augustus terug drie bolletjes iedere keer op een andere plaats , heeft ze dan weer onder lokaal verdoving weggenomen  en geloof of niet nog geen week daarna kreeg ik er weer vier bij weer andere plaats

Ik ben nu juist terug van het ziekenhuis , ben vrijdag weer onder het mes geweest en denk dat hij nu radicaal heeft gesneden  ben helemaal opengelegd en zelfs buikvet naar de plaats gebracht waar ik geen huid meer had van het snijden , als de wond genezen is zal ik terug 30 bestralingen moeten hebben , ik hoop dat het dan even zal stoppen want onze reis ligt al terug vast voor februari ik zal en moet met mijn ventje die reis nog maken , daarmee yvette ik weet maar al te goed hoe je u voelt en ja ik en mijn man zijn ook al dikwijls in elkaars armen onze tranen laten vloeien, blijf erin geloven ik doe het ook

Lieve groetjes van een lotgenoot die ook volhoud en niet wil opgeven  xxx

suzanne

YvetteR

• ik ben een bang klein vogeltje in een kleine kooi
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: september 23, 2009, 11:23:17 am »
lieve lotgenoten

als ik jullie reacties lees, dan mag ik nie anders dan doorgaan.
Zoveel van jullie vechten en proberen er het beste van te maken.
Wie ben ik dan om te zeggen : Ik geef het op!
Vanmorgen was ik zover, na dagen van niet meer eten, alleen maar piekeren, niet buiten de deur komen, heb ik dan toch maar een halve temesta genomen, een dieetkoekje gegeten en ben achter de pc gaan zitten.
Heb enkele lotgenotencontacten nagekeken en heb al jullie berichten gelezen.
Nu kan ik er toch weer even tegen aan, ik voel het.
Seffens ga ik nog eens naar ons mama haar graf, om effe met haar te babbelen en steun te vragen. Zij is inderdaad mijn engelbewaarder en ik weet dat ze van hierboven nog altijd op me toekijkt, maar ik mis haar aanwezigheid zo.
Ook nu is het eigenlijk te stil, ik zou zo graag jullie stemmen eens horen maar ik ben al tevreden met hetgeen ik mag lezen en hoop dat dat nog lang mag duren.
Vrijdag heb ik een afspraak met de chirurge die mijn nieuwe PAC gaat plaatsen en dat zou dan volgende week woensdag doorgaan.
Ik heb wel deze voormiddag een mail gestuurd naar de psychologe die verbonden is aan het borstcentrum in Hasselt, want ik zou toch nog eens met haar moeten praten om dat drukkende gevoel in mijn borst een beetje weg te werken.
Bedankt allemaal en tot gauw
Yvette

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: september 23, 2009, 15:15:50 pm »
Hoi Yvette,

wat die psychologe aangaat, jij weet het misschien ook nog niet
de meesten weten dat niet, maar je hebt recht op 6 gratis sessies per jaar
via de stichting tegen kanker moet je dan bellen
en dan kan je kiezen voor een psychologe bij jou in de buurt
zij nemen dan kontakt op met de psychologe en die neemt kontakt op met jou
ik ben dat ook héél toevallig aan de weet gekomen vorig jaar
had er toen zelf 1 nodig
als je wilt kan ik je de tel nr eens doorgeven naar wie je moet bellen
ik heb 1 van Hasselt gekozen, een héél lieve, het klikte direct
groetjes Sabine

YvetteR

• Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: september 23, 2009, 21:34:59 pm »
Hey Sabine,

ik ben patiënt in het Virga Jesse Ziekenhuis in Hasselt en daar is een borstcentrum, en aan het borstcentrum zijn 3 psychologen verbonden waar je als borstpatiënt gratis naartoe kan zo dikwijls je maar wil.
Ik ben daar dit jaar wekelijks naartoe gegaan tot voor mijn operatie in juni en dan weer net voor ik de laatste uitslag kreeg.
Dus voor diegenen die daar ook patiënt zijn en dat misschien niet wisten, je kan dat altijd vragen in het borstcentrum.

Alleszins bedankt voor de info

Groetjes, Yvette

viske

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: september 23, 2009, 22:40:14 pm »
he yvette verder doen he meisje duimpjes

en ja je ouders op zo'n moment
mijn ouders zijn 80+
ik heb ze nog ,zodat ik toch nog iets kan zeggen
maar ook hier valt de leeftijd zwaar
ik ben een achterkomertje en nu valt dat dubbel zo hard op

soes

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: september 25, 2009, 14:28:53 pm »
Yvette,
Je moed niet verder laten zakken he ! Hoe moeilijk het ook is, kop op. Brul het uit als je dat kan ontspannen ( heb ik ook gedaan bij de diagnose mastectomie) Wat komt dat komt veel kan je daar toch niet aan veranderen.
Vorig jaar is mijn moeder plots overleden door een hersentrombose, we hebben geen afscheid meer kunnen nemen, zij was ook mijn steunpilaar in al die jaren van ziekte en nu met die borstkanker mis ik haar ontzettend. Maar ik voel haar aanwezigheid wanneer het niet goed gaat, en dat geeft me dan weer moed om verder te vechten.
Ik probeer er ook nooit aan te denken dat ik kanker heb, soms verschiet ik er zelf van hoe goed ik dat kan negeren dat woordje kanker, ik ben ziek van de chemo en daarmee basta.
Natuurlijk is wat ik hier over jou heb gelezen zeer emotioneel, en ik wens jou alle geluk van de wereld met de verder behandeling.
Liefs soes

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: september 25, 2009, 19:13:34 pm »
Hoi Yvette,

je hebt gratis recht op een psychologe zeg je, dat had ik in de salvator ook tijdens mijn behandelingen
maar als alles is gedaan, je behandelingen zijn achter de rug, ik heb vorig jaar , een jaar na mijn behandelingen
pas mijne klop van de hamer gekregen, had toen pas een psychologe nodig
mijn vraag is nu : heb je na je behandelingen nog gratis recht op die psychologe, in de salvator niet dus
daarom dat ik zeg dat je gratis recht hebt op 6 sessies per jaar via de stichting tegen kanker
en ook al is het 5 jaar geleden, dan nog heb je er recht op
groetjes Sabine

Kleintje

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: september 25, 2009, 20:11:34 pm »
Thanks Shodan, wist ik ook niet, zal misschien in mijn geval ook nodig zijn, ben in een zeer emotionele periode en wil weer de positiviteit van het leven aan..we moeten vooruit hé

;)

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: september 25, 2009, 20:59:50 pm »
hoi kleintje,

ja we moeten vooruit, ik voel me tegenwoordig weer zo goed
ben nu bijna een jaar bezig bij de psychologe, echt een aanrader als je je niet goed voelt in je vel
ik twijfelde toen , had enorme drempelvrees om naar een psychologe te gaan
maar als ik nu terugkijk op het afgelopen jaar, is dat mijn beste beslissing geweest
kan weer zo helder nadenken, kan nu eindelijk door met mijn leven
dus zeker niet twijfelen als je je emotioneel niet goed voelt
ik moet nu nog een tijdje gaan omdat ze mijn snoepprobleem nog gaat aanpakken
groetjes Sabine

YvetteR

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: september 27, 2009, 12:20:05 pm »
Hey Sabine,

ja, ik ben eigenlijk na mijn behandeling naar de psychologe gegaan.
Nadat ons mama gestorven was (net iets meer dan anderhalf jaar na mijn behandeling) en ik me moest voorbereiden op mijn volgende operatie (verwijderen baarmoeder, eilieders en eierstokken) had ik het zeer moeilijk en toen hebben ze in het borstcentrum voorgesteld om naar de psychologe te gaan.
En volgens mij blijft dat zolang je daar op controle blijft gaan.
Volgende week woensdag ga ik weer, ik zal eens vragen hoe dat precies zit.
Je krijgt zelfs de verplaatsingsonkosten betaald.
Een vriendin van mij die vorige kerst hervallen is, komt nu ook als patiënt in VJZ en ook zij maakt gebruik van de gratis diensten van de psychologe.
Ik laat het je zeker weten.
Groetjes
Yvette

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: september 27, 2009, 13:17:46 pm »
Hoi Yvette,

ja dat moet je mij eens laten weten
in de salvator is dat toch niet, toen ik in het ziekenhuis lag kwam de psychologe een paar keer langs
en toen ik naar huis ging kreeg ik haar kaartje mee, maar ik denk toch niet dat dat nog gratis was
en ook al was het gratis, met die psychologe van de salvator had ik geen goed kontakt
dat klikte totaal niet
ik moet altijd op controle in de salvator, dus zal ik daar geen gebruik van kunnen maken
heb nu ook een hele lieve gevonden, maar ja ik moet dat wel betalen, ze vraagt 35 € per keer
valt wel nog mee vind ik, heb 12 sessies gratis gehad, 6 vorig jaar en 6 dit jaar
groetjes Sabine

Emmy1945

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: september 27, 2009, 23:57:10 pm »
Lieve Yvette

Ik ben sinds gister nieuw hier en heb jou  forum hier gelezen....Ik zit zelf sinds mijn Kanker periode al 5 jaar op 2 andere forums.
Ik heb sinds 3 april dit jaar uitzaaiingen onder mijn sleutelbeen en longen van mijn borstkanker niet meer te genezen......
Na exsakt 5 jaar kankervrij en niet verwacht het ooit nog te krijgen !!!! De grond valt onder je voeten weg en dacht dit is het einde.
En heb van de 8 chemo,s Docetaxel en Herceptin nu 5 gehad en heb de afgelopen maanden meer in het ziekenhuis gelegen
en thuis in bed met dat mooie weer en kon met mijn handen al geen knoop meer openkrijgen en mijn voeten en tenen ook geen gevoel meer .
Ze zijn gestopt met de chemo , bang dat ik voorgoed stijve vingers zou houden....Ik krijg nu wel om de 3 weken een infuus Herceptin
om de kanker in te kapselen zolang ik "leef" . Jij schreef ook je levenlang chemo , herceptin is geen chemo infuus en ik en andere hebben daar
geen bijwerkingen van...krijg jij die misschien ook !!!!!!Wat voor soort kanker heb jij ,bij mij zijn de uitzaaiingen van de borstkanker.
En dan nog de kwaadaardige de Herneu 2 positief..Ik heb 17 aug. eindelijk mijn Porth-A-Cat gekregen. Ideaal eindelijk geen infuus meer in mijn voet.
Maar Yvette ,je krijgt kracht om verder te gaan , ondanks dat je het af en toe niet ziet zitten.
Ik krijg morgen Scan van hele buik lever en longen....op de uitslag wachten , dat vind ik altijd het ergste en vreet het meeste aan ons lotjes.
Meisje , probeer wat afleiding te zoeken , doe ik nu ook en positief blijven , dat is zo belangrijk en ook best moeilijk.....
Jullie komen geloof ik uit Belgie , heb ik ook een vriendinlotje wonen..Ik kom uit nijmegen voor arnhem....
Ik wens je veel sterkte toe en hoop hier nog veel van jou te horen.....PS.ik moet zelf ook nog een topic hier openen.
Liefs Emmy

YvetteR

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: september 28, 2009, 18:48:31 pm »
Hallo Emmy,

bij mij zijn het ook uitzaaiingen vanwege de borstkanker.
Ik krijg mijn nieuwe PAC volgende week dinsdag en dan de dag erna mijn chemo.
Taxol ga ik al zeker krijgen en ik dacht avastin (dat is nieuw voor mij).
Ik weet nog niet om de hoeveel weken ik die ga krijgen, dat hoor ik volgende week van mijn oncoloog.
Ik probeer ook wat afleiding te zoeken, maar dat lukt niet zo goed.
Morgen ga ik naar een praatgroep van kankerpatiënten om mijn gedachten met hun te delen, en woensdag ga ik naar de psychologe.
Ik moet voor mezelf beginnen denken en geloven dat de geneeskunde mij nog gaat kunnen helpen, alleen slaag ik er niet zo goed in om mezelf daarvan te overtuigen.
Erg dat de dagen binnenkort weer zo kort gaan zijn en de avonden langer, weer meer tijd om te piekeren.
Ach ja, ik zal maar meedraaien met lot dat voor mij vastligt en proberen er het beste van te maken, net zoals al onze lotgenoten doen.
Ik wens ook jou alleszins veel sterkte en wil natuurlijk nog wat van je horen.
Lieve groeten, Yvette