Auteur Topic: ik ben zo bang, mijn tumormarkers zijn verviervoudigd  (gelezen 100396 keer)

omamanita

• Bekijk profiel
Re:ik ben zo bang, mijn tumormarkers zijn verviervoudigd
« Reactie #75 Gepost op: december 03, 2009, 09:49:43 am »
Hallo Yvette, blij dit toch goede nieuws van je te horen.
Het helpt me misschien om m'n eigen situatie een beetje te relativeren, zo van "ze krijgen ons niet zo gemakkelijk klein". Ik kreeg de laatste maand ook wel wat op m'n bord, zo 2 1/2 jaar na mijn bk, stelden ze vorige maand prostaatkanker bij mijn man vast en nu zit ik zelf met een (verontrustend) darmprobleem, waarvoor volgende week een coloscopie gedaan wordt. 't Zijn dus weer bange dagen, december feestmaand dat valt nog af te wachten.
Veel sterkte, ik hoop dat de behandeling verder goede resultaten heeft voor jou.
Groetjes
Omamanita

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: december 03, 2009, 12:14:45 pm »
Hoi Yvette en Omamanita,

ben pas geopereerd , kan dus nog niet veel reageren
maar ik wil jullie toch alle 2 ontzettend veel sterkte toewensen
want dat kunnen jullie wel gebruiken
dikke troostknuffel
groetjes Sabine

suikertje

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: december 03, 2009, 15:55:11 pm »
Hoi yvette en omamanita
Ook ik wil jullie veel sterkte toewensen.Als ik jullie berichten lees maken we toch allemaal ongeveer hetzelfde mee. De ene zijn lasten zijn dan alweer wat zwaarder om te dragen. Maar die slapeloze nachte en die enorme angsten voor de uitslag zijn toch onbeschrijflijk. Een buitenstaander begrijpt ons vaak niet als we weer angst hebben om bloeduitslag op te vragen.Maar lotgenoten wij weten beter.
Heel veel liefs van een angstige lotgenote

suzanne

• Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: december 03, 2009, 17:19:33 pm »
yvette en omamanita,

wij lotgenoten leven met jullie mee , jullie hebben al bewezen dat we vechters zijn, daarom kopje op !!

het is zo de buitenwereld kan ik ook soms zo kwaad op zijn , ik heb liever dat ze zwijgen dan domme dingen te zeggen , zo heb ik  mijn schoonzus al een paar keer horen zeggen , maar nee bij u is dat niet slecht en niet zo erg " anders had je er al lang AAN geweest" ik kan jullie verzekeren nog één keer kan ze dat zeggen maar dan zal het haar beste dag niet zijn !

aan omamanita en alle anderen, ik denk dikwijls gaat er ooit nog een dag komen dat het woord KANKER niet door mijn hoofd spookt , ik zou zo graag de klok willen terug draaien en onbezorgd aan de dag beginnen , maar blijkbaar gaat dat niet meer

in gedachte ben ik bij jullie , suzanne

YvetteR

• ik ben een bang klein vogeltje in een kleine kooi
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: december 03, 2009, 18:00:20 pm »
Hallo,

Hey Suzanne, ik zie er ook veel te goed uit om ziek te zijn. Het is wel fijn als je dat hoort : hee, jij ziet er zo goed uit, maar als je je slecht in je vel voelt door de chemo en toch nog wat presentabel voorkomt omdat je jezelf dan al wat beter voelt, betekent dat toch niet dat je het recht niet hebt om er goed uit te zien. Moeten wij dan nu al zo slecht uitzien omdat we die vreselijke ziekte in ons lichaam meedragen. God zij dank dat we er nog zo goed uitzien.
En die schoonzus van jou zou ik ook op haar plaats zetten hoor, dit is geen griepje, dit is nog altijd een ziekte waarbij je geen garanties hebt om te genezen. Ik ben sinds mijn ziekte ook mondiger geworden en schaam me niet om op zo'n commentaar in te gaan. Zij mogen altijd ruilen.
Ik zie er liever gezond minder goed uit, dan nu goed met "K" in mijn lijf.
Zie je, niet alleen jij jaagt je daar over op en dat is ons volle recht.

Volgende keer zeker op ingaan.

Lieve groeten

Yvette

suikertje

• Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: december 03, 2009, 19:18:09 pm »
Yvette en Suzanne, ik moet je 100 procent gelijk geven . Moest mijn schoonzus zo reageren ik zou ze zeker op haar plaats zetten.Mensen kunnen vaak hard reageren.Ik word er ook vaak mee geconfronteerd.
Positieve groetjes
Suikertje

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: december 03, 2009, 20:13:22 pm »
Omamanita
Heel veel sterkte nog, dat is ook een bord wat overloopt:w
die angsten altijd he

Hier heeft eerst manlief kanker gehad hij is stomapatient, toen hij genezen verklaart was in maart(hij moet wel nog ééns keer per jaar op controle gaan) kregen we te horen  dat ik kanker had,onrechtvaardig is het

Ik heb verleden jaar een coloscopie moeten laten doen omdat ik darmklachten had(heb) gelukkig was deze goed

Nog eens heel veel sterkte en ik duim dat jouw uitslag ook goed gaat zijn
liefs viviane

YvetteR

• Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: februari 06, 2010, 15:22:53 pm »
Hallo allemaal,

ik ben al even niet meer komen kijken, maar ik had jullie toch graag een update gegeven.
Ik krijg nog altijd chemo, 3 keer per maand en dan 1 week vrij.
De behandeling pakt aan en de tumormarkers zakken nog altijd stillekes.
Ze staan nog wel boven 200.
Ik mag eigenlijk niet klagen, maar ik moet toch toegeven, buiten mijn zin, dat ik er meer en meer tegen op begin te zien.
Dat zou eigenlijk niet mogen, ik weet het, ze kunnen me voorlopig nog helpen,
maar het valt me zwaar.
Ik heb zo weinig energie en voel me dikwijls niet in staat om te bewegen.
Nu heb ik weer een maagontsteking bovenop.
Ach, ik zal maar verder spartelen zoals al die andere dappere lotgenoten en mezelf proberen op te krikken voor zover dat gaat.

Wat zou ik wel gaan doen de dag dat ze me vertellen dat de chemo niet meer aanslaat? Daar ben ik wel bang voor.
Ik heb soms zo het idee dat ik dit nu allemaal moet doorstaan zonder te weten hoe het gaat aflopen en dan komen de sombere gedachten weer.
Ik zal misschien toch maar weer eens naar de psychologe moeten om mijn hart eens te luchten en rationeler te kunnen nadenken.

Sorry dat ik me even laat gaan, maar ik weet dat ik hier op jullie steun kan rekenen, waarvoor dank

Knuffels

Yvette

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: februari 06, 2010, 15:50:01 pm »
Hoi Yvette,

jij moet echt geen sorry zeggen hoor, kom het hier maar van je afpraten
fijn voor je dat de behandeling nog altijd aanslaat
ik kan goed inkomen dat je er meer en meer tegenop begint te zien
het zou eigenlijk niet mogen zeg jij, toch normaal dat het je zwaar valt, chemo is zware kost
enkel wij , lotgenoten weten dat en begrijpen dat
ik kom je hier even een hart onder de riem steken en je een dikke dikke troostknuffel brengen
en dan jouw maagontsteking er nog bovenop, ik hoop dat zich dat gauw herstelt, want zal ook wel pijn doen
Ik kan ook zo tussen de regels doorlezen dat je met veel angst zit, wat héél begrijpelijk is
mijn tumormarkers zijn elke keer goed bij de controle, en toch heb ik dikwijls veel angst dat het terugkomt
ik vrees dat wij daar nooit meer vanaf geraken
ben je al bij een psychologe geweest?  Ik ben er een heel tijdje bezig geweest
het hielp me wel enorm met mijn angsten, en het doet inderdaad goed dat je je hart eens kan luchten
maar lucht hier je hart ook maar, wij zijn er om je op te vangen en je te steunen
liefs Sabine

Bri

• **
  • moeder van 2 dochters en 45 jaar oud
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: februari 07, 2010, 10:58:26 am »
Hoy Ivette,

Heb je verhaal gelezen en wens je de strijdlust toe die je nodig hebt en vooral de hoop dat de chemo zijn werk doet en brul maar eens goed, dat lucht op.

xxxxxxBrigitte

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: februari 07, 2010, 15:02:15 pm »
Hallo Yvette,
Blij weer eens iets van jou te horen.
En ik denk dat je af en toe wel eens mag klagen hoor, je krijgt nogal één en ander te verwerken hé, zowel psychisch als lichamelijk.
Ik duim ook dat die chemos hun werk verder doen en dat je na een tijdje een chemovrije periode kunt/mag inbouwen om je lichaam en je hoofd tot rust te laten komen en terug wat energie kunt opbouwen.
Sterkte en knuffel.
Omamanita

Kleintje

• Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: februari 07, 2010, 16:48:53 pm »
Hallo Yvette

Ik wou je ook héél véél sterkte toewensen in die strijd die ongeloofelijk zwaar is maar zeer moedig!!
Kan me voorstellen dat het je allemaal soms teveel wordt, maar niet opgeven!!...wij lotgenootjes hebben hier al héél véél van je opgestoken hoe moedig je bent!!! Ik hoop dat je ook héél véél steun hebt van je familie, ik duim en brand een kaarsje voor je dat alles betert!...lucht maar hier je hartje, wij begrijpen je hier allemaal! Ik ben ook blij dat dit forum bestaat, heb er ook al héél véél aan gehad!!

Sterkte!!

YvetteR

• Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: februari 07, 2010, 19:06:25 pm »
Hoi,

ik hoop ook dat ze binnenkort een pauze gaan inlassen.
Volgende woensdag is het de laatste chemo van de 5de maand.
De week daarna gaan we voor onze Valentijn  een weekend naar de Hollandse kust, even op adem komen.
Ik hoop dat ik er ga kunnen van genieten.
Vandaag had ik nog wat last van mijn maagontsteking en dat heeft me binnengehouden, maar ja,
buiten is het ook nog niet zo aangenaam hee.

Dat de lente maar gauw komt, dan zal mijn gemoed ook wel weer omslaan.

Groetjes aan iedereen,

Yvette

keane

• Borstkanker oktober 2008 - opnieuw november 2015
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: februari 07, 2010, 19:24:54 pm »
Ja Yvette,

Die koude donkere winter doet er ook geen goed aan hé aan sombere gedachten.
Probeer te genieten van je Valentijnweekend (wat fijn voor je!)

Keane

suikertje

• Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: februari 07, 2010, 21:40:56 pm »
Yvette
Ik wens je heel veel sterkte .Zit zelf ook met eeen verhoogde marker.Afwachten zeggen de dokters.Het is allemaal zo gemakkelijk niet hé.Ik begrijp je angsten .Fijn dat jullie op weekend gaan , geniet er maar met volle teugen van.
Dikke knuffel
Suikertje