Auteur Topic: ik ben zo bang, mijn tumormarkers zijn verviervoudigd  (gelezen 100451 keer)

Tina24

• Bekijk profiel
Re:ik ben zo bang, mijn tumormarkers zijn verviervoudigd
« Reactie #60 Gepost op: september 29, 2009, 10:49:47 am »
Lieve yvette,

Ik wou dat mijn woorden jou (en alle anderen) zouden kunnen genezen, jammer genoeg kan dit niet...
Als er iets is dat ik voor jou kan doen, laat het dan weten....

:-* :-* :-*
Tina

YvetteR

• ik ben een bang klein vogeltje in een kleine kooi
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: oktober 02, 2009, 10:28:32 am »
speciaal voor Sabine maar ook voor de anderen natuurlijk,

ik ben woensdag bij de psychologe in het borstcentrum in het VJZiekenhuis in Hasselt geweest en heb gevraagd wie er van die gratis diensten gebruik kan maken.
Het is inderdaad voor patiënten die in het VJZ behandeld ziijn. Maar je kan bijvoorbeeld de chemo in het Salvatorziekenhuis gehad hebben en de bestralingen in het VJZ, dan kan je ook gebruik maken van de gratis bezoekjes aan de psychologe van het VJZ.
Ook kan je bij de diëtiste terecht in het VJZ, ook weer voor patiënten daar in behandeling, en dat is ook gratis. Ik heb daar tijdens mijn bestralingen vorige keer ook gebruik van gemaakt.
Ik vind wel dat alles gedaan wordt in het VJZ om het ons als patiënt zo makkelijk mogelijk te maken, zeker als je het financiële plaatje gaat maken.
Ik ben nu bij mijn vriend en zondag krijgen we bezoek van een bevriend koppel. Ik heb die mevrouw leren kennen tijdens de oncologische revalidatie 2 jaar geleden en sindsdien zijn we vrienden geworden. Dat wil zeggen dat ik er voor ga zorgen dat het huis er een beetje fris uitziet. Even mijn zinnen verzetten en met op de achtergrond de muziek van Marco Borsato op het gemakske poetsen. Dat moet lukken.

Hopelijk hebben jullie wat aan de info en als er vragen zijn, laat het me dan maar weten.

Groetjes

Yvette

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: oktober 02, 2009, 10:41:16 am »
Hoi Yvette,

Jammer dat ik dat niet geweten heb, waarom wordt zoiets niet verteld ?
Wat ik wel nog wil vragen, die gratis psychologe blijft dat voor altijd
of is dat alleen tijdens de behandelingen, is ook nog een groot verschil hé
ik heb vorig jaar pas mijne klop gehad en had toen pas een psychologe nodig
maar toen waren mijn behandelingen al 2 jaar geleden dus
heb je dus na 2 of 3 jaar na je diagnose en behandelingen nog recht op een psychologe gratis
dat wil ik eigenlijk weten,
ik heb via de stichting tegen kanker gratis 6 sessies per jaar, de rest moet ik betalen
maar ook veel minder dan ander psychologen, velen vragen 50 à 60 €
ik heb een hele tijd maar 30 € betaald en nu sinds kort 35 €
groetjes Sabine

YvetteR

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: oktober 02, 2009, 10:53:58 am »
Hallo Sabine,

Ik ben eigenlijk met die bezoeken bij de psychologe begonnen iets meer dan 1 jaar na mijn behandeling, op het ogenblik dat ons mama gestorven is en ik me moest voorbereiden op mijn volgende operatie die in juni dit jaar doorgegaan is. Dus ik denk niet dat er een bepaalde periode op staat. Ik ben natuurlijk wel nog altijd 3-maandelijks op controle blijven gaan in het borstcentrum.
Anders moet je je eens bevragen in het ziekenhuis. De nr. van het borstcentrum is 011/309960.

Groetjes

Yvette

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: oktober 02, 2009, 12:32:19 pm »
hoi Yvette,

woensdag ga ik dat eens vragen aan mijn psychologe, die weet dat misschien ook
jij zegt dat je nog altijd 3-maandelijkse controle hebt daar, dat heb ik niet hé
ik heb mijn controle altijd in de salvator, ben daar ook geopereerd
denk toch dat dat verschil uitmaakt, ik ga zeker eens bellen naar Hasselt
als ik wat beter ben, ben zo ziek van die zoladexspuit
groetjes Sabine

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: oktober 02, 2009, 16:14:50 pm »
Hallo Yvette
Heb het even terug gelezen en geef de moed niet op, je hebt heel veel op je bord gekregen de laatste jaren en probeer in je dokters te geloven
Ja degen die in salvador zijn geopereerd en chemo hebben gehad ,moeten in virja jesse hun bestrallingen halen want dat doen ze niet in salvador
Maar dat van die psygoloog wist ik dus ook niet
Poets niet te veel jouw vriendin zal zeker begrijpen als er ergens een stofje ligt, ze heeft veel meer aan een vriendin die zich wat goed voelt
Groetjes viviane

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: oktober 02, 2009, 16:21:41 pm »
Lieve Emmy ik wil toch even op jou ook reageren
Wat een schok moet je gehad hebben, volle hoop dat je er 5jaar later bent en dacht alles goed te zijn en nu ineens terug die uitzaaingen
Je bent ondertussen onder de scan geweest wat is de uitslag of heb je die nog niet

Ik wens jou ook bergen sterkte hiermee
Groetjes viviane
I

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #67 Gepost op: oktober 03, 2009, 15:53:37 pm »
Hey Yvette(je),

Ik heb je een persoonlijke mail gestuurd. Onthou goed dat je er niet alleen voor staat en steeds op ons kan rekenen!!!

Knuffel, Steven

YvetteR

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: oktober 08, 2009, 12:54:19 pm »
Hallo iedereen,

ben na 2 dagen opname terug thuis sinds gisterenavond.
Dinsdag is de PAC onder algemene verdoving geplaatst en ik ben goed wakker geworden, dat is altijd mijn grootste schrik.
Hij staat nu aan de linkerkant en voorlopig valt het mee met de pijn.

Gisteren dan mijn 2 chemo's gehad. Taxol en Avastin.

Heb de ijskap opgehad. 1 uur voor begin chemo tot 1 uur na Taxol en het viel goed mee.
Hopen dat ik de helft van mijn haar kan behouden.

Ik zal wekelijks mijn chemo krijgen om de dosis niet te hoog te geven en alzo minder last te hebben.
De eerste week taxol en avastin, de 2de week alleen avastin, de 3 de week weer taxol en avastin en dan een week rust.
Zo 6 maanden lang.

Vandaag heb ik nog niet zo veel last, een beetje maagpijn, maar ik het litican meegekregen en neem die telkens voor de maaltijden.
Afwachten dus wanneer de vermoeidheid gaat toeslaan.

Straks ga ik toch nog een wandelingetje maken zolang het droog blijft. Nog even een frisse neus halen en eens bij ons mama langsgaan om een kaarsje aan te steken.

Bedankt voor al de steun die ik van jullie mocht ontvangen, dat heeft me zeker voor een groot deel erdoor getrokken.
Hoop dat het zo mag blijven.
Groetjes en knuffel aan iedereen
Yvette

Kleintje

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: oktober 08, 2009, 19:34:23 pm »
Hey Yvette
Veel sterkte hoor en weet dat we er hier allemaal voor je zijn!!
Kaarsje brandt hier ook....

Kleintje ;)

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: oktober 08, 2009, 20:20:43 pm »
Hallo Yvette
Heel veel sterkte nog en naatuurlijk blijven we je steunen,
Je hebt gelijk doen waar je zin in hebt ik duim heel hard dat het zo verdraagzaam voor je blijft
liefs viviane

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: oktober 08, 2009, 20:55:23 pm »
hoi Yvette,

toch normaal dat we je steuen, en dat zullen we zeker blijven doen
hopenlijk ga je niet teveel last hebben
gr Sabine

clousaeuke

• 42 jaar een lieve man en twee kindere 10 en 15 jaa
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: oktober 09, 2009, 09:24:00 am »
Hey yvette,ge moogd er gerust van zijn dat ik aan u denk en laat de moed niet zakken ,ge moet er door hé,als je het moeilijk hebt laat iets weten en we sleuren je er mee door.Ik hoop dat je niet te veel last hebt en duim voor jou.Ik heb eergisteren ook weer fec gehad en leef ook tussen zetel en bed,niet leuk hé.Hou je goed hé!groetjes heidi

YvetteR

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: december 02, 2009, 23:59:14 pm »
Hallo allemaal,

ik heb ondertussen 7 chemo's achter de rug en het ziek zijn valt best mee. Natuurlijk ben ik niet meer dat jonge veulen van ervoor   ::) maar ik klaag zeker niet.
Ik doseer mijn dagen en beloof niks van tervoren want elke dag is weer anders.
Mijn eerste cyclus zit er dus op en daarom moest ik vorige week onder de ct scan en dat was natuurlijk stressen. Ik had 33 % kans op verbetering, 33% kans op gelijkstand en 33% kans op verbetering.
Tja, hoe voel je je dan, toch weer twijfel, angst en stressen.
Vandaag zou ik dan net voor mijn volgende chemo de uitslag van die scan te horen krijgen. Ik heb dus vorige nacht zo goed als niet geslapen en had de hele dag door stresshoofdpijn.
Ben met tegenzin naar het ziekenhuis gereden met hulp van de nodige medicatie ben ik er toch geraakt en om 11 uur was het dan zover.
Ik zat bij de oncoloog aan zijn bureau en hij keek naar de uitslag : Dat ziet er goed uit mevrouw, zei hij toen, en ik zo van, zeg me dan wat er zo goed uitziet.
De uitzaaiingen in de oksel zijn nog de helft zo groot en die in het buikvlies zijn zo te zien gelijk gebleven, en dat was dus het goede nieuws. Zowel verbetering als gelijkstand, en daar ben ik nu best wel tevreden mee.
De chemo doet zijn werk, spuit me nog maar wat van dat goede spul in en laat aub de vooruitgang zo door gaan, dan ben ik er nog wel even.
Ik heb mijn engelbewaarder bij me gehad, ons mama waakt daarboven goed over mij en ik denk elke dag zoveel aan haar en ga nog bijna dagelijks naar haar graf. Ik heb dat nodig en me dichter bij haar te voelen, zij begreep onze toestand zo goed. Ik sta dan daar ook met haar te praten hoor en ik weet wel ik kan dat ook gelijk waar, maar daar vind ik het het meest intiem met haar.
Ik denk ook nog dagelijks aan jullie, mijn lotgenoten en kom af en toe nog kijken, maar weet niet altijd wat dan weer neer te schrijven, maar ik vergeet jullie niet hoor.

Dit was mijn update en ik blijf jullie volgen hoor.

Groetjes,

Yvette

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: december 03, 2009, 06:49:09 am »
Lieve Yvette

Hoe verder ik naar je updatje las hoe meer ik mijn adem begon in te houden, en nu kan ik even goed uitademen, het ene bericht is heel goed en dat andere is goed,hoe moet jij je niet gevoeld hebben :(
Nu gaan we gewoon verder duimen dat die chemo je nog beter helpt en ik duim heel hard dat de volgende uitslagen nog beter gaan zijn

Wat betreft het schrijven,wat ken ik dat gevoel goed,ik lees veel maar kan soms geen woorden neerkrijgen hoe ik alles voel
Maar ook ik leef hier met iedereen mee

Ik wens voor jou nog heel veel sterkte je bent een kanjer

Heel veel liefs en knuff van me
Viviane