Auteur Topic: ik ben zo bang, mijn tumormarkers zijn verviervoudigd  (gelezen 98997 keer)

Bert Rolloos

• Bekijk profiel
    • bert786.faym@blog.hyves.nl
Re:ik ben zo bang, mijn tumormarkers zijn verviervoudigd
« Reactie #150 Gepost op: juli 29, 2010, 22:18:48 pm »
Hallo Yvette,
ik heb zoveel bewondeing voor je, misschien vind je jezelf wel een een bang vogeltje, maar je hebt in mijn ogen de vechtlust van een leeuw.
Hopelijk zal het na volgende week allemaal weer beter gaan, en heeft deze zware behandeling dan de uitzaaiingen in je hersenvlies helemaal uitgeroeid.
Ik snap je best, als je zegt dat je niet eens meer wil weten hoe hoog je markers staan, zeker als die eigenlijk alleen maar naar boven gaan, want dan werkt dat niet altijd mee om de boel een beetje positief te blijven zien.
Ben blij dat je zo'n goede vriendin hebt gevonden waar je zoveel steun aan hebt, praten met iemand die je echt begrijpt kan je soms zoveel goed doen hè.  
Warme groetjes, en probeer de moed er in te houden,
Bert

« Laatst bewerkt op: juli 29, 2010, 22:56:09 pm door Bert Rolloos »

pascale1

• Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: juli 29, 2010, 22:44:39 pm »
lieve yvette,
zoals bert al zei, jij bent een vechter! Ik heb ook heel veel bewondering voor jou, hoop dat de bestralingen je van pijn kunnen verlossen voor een heel lange tijd
knuffels
pascale

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #152 Gepost op: juli 30, 2010, 20:18:37 pm »
Yvette ik heb je persoonlijk leren kennen , je bent heus een hele grote vechter, heb heel veel bewondering voor je, je bent gewoon een kanjer en je gaat nu door een hele zware molen met je medikatie en je therapieen, het is niet allemaal niets
en we duimen dat die bestralingen  snel aanslaan
Sterkte nog en een dikke knuffel erbij

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #153 Gepost op: augustus 01, 2010, 19:18:41 pm »
Hoi Yvette, ik kom je ook wat moed inspreken
je bent inderdaad een vechter, Bert kan het zo mooi verwoorden
ik duim ook héél hard voor je dat de bestralingen zullen aanslaan
veel sterkte nog
dikke steunknuffel
Sabine

YvetteR

• ik ben een bang klein vogeltje in een kleine kooi
    • Bekijk profiel
« Reactie #154 Gepost op: augustus 02, 2010, 07:44:23 am »
Vanaf gisteren beginnen mijn haren los ta laten. Ben eens benieuwd hoever ze gaan uitvallen. Ach, de sjaalltjes liggen al klaar.
Normaal was ik nu mijn koffers aant pakkan om naar Mallorca te gaan, maar ik heb mijn vriend gevraagd om toch maar zonder mij met zijn zus, schoonbroer en kinderen mee te gaan. Hij heeft dat hard nodig en ik gun hem dat 1000%. Hopelijk komt hij dan toch al wat herboren terug en ben ik al aant herstellen van de bestralingen.
Voor al degenen die ook nog op avontuur vertrekken, amuseer u goed en tot binnenkort
Yvette

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #155 Gepost op: augustus 10, 2010, 19:54:36 pm »
Hoi Yvette,

ik hoop zo voor je dat de bestralingen zullen aanslaan, jij bent zo'n moedige vrouw
ik was vandaag aangenaam verrast om jou in het ziekenhuis tegen te komen
ben blij om je te leren kennen, maar had het liever in ander omstandigheden gehad natuurlijk
ik vond het een aangenaam gesprek en je hebt de vechtlust van een leeuw in je ogen
je bent een dappere, bijzondere en sterke vrouw
ik hoop dat je 5 december goed genoeg bent om naar Hasselt te komen
daar duim ik voor
ik wens je nog veel sterkte toe
als je er volgende week nog bent, kom ik zeker terug langs
dikke ondersteunende knuffel
Sabine

YvetteR

• Bekijk profiel
« Reactie #156 Gepost op: augustus 10, 2010, 20:02:46 pm »
Ja Sabine,

het was zeer leuk om je eens in het echt te zien net zoals Viviane vorige maand.
Ik heb al zo lang contact met jullie via het forum, maar als je een gezicht en karakter aan die persoon kan plakken, das dan toch wel plezanter.
Mijn bezoek is net naar huis, nu even afwinden en dan slapen. Morgen geen bestralingen, onderhoud van de machines. Mag ook eens voor mij.
Allee, ik zie je misschien nog wel es, maar op het forum zeker.
Groetjes

Yvette

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #157 Gepost op: augustus 11, 2010, 07:46:25 am »
Ja hoor  we blijven kontact houden zeker hier in het forum, die namiddag bij je in zh was zeer aangenaam
Gelukkig krijg je een dagje rust vandaag want is toch zwaar voor je

Ook ik duim heel hard dat je de 5de september en niet december (bientje heeft een foutje geschreven hahaha) kan komen naar onze samenkomst, wij hebben er al een paar gezien in het echie(zij  en ik) en zijn stuk voor stuk leuke dames en ben blij hun terug te ontmoeten

Heel veel sterkte nog
liefs viviane

YvetteR

• Bekijk profiel
« Reactie #158 Gepost op: augustus 11, 2010, 21:56:56 pm »
Omdat ik vandaag geen bestraling gehad heb, krijg ik de laatste volgende maandag, dus heb ik in overleg met de oncoloog besloten om dit weekend toch maar hier te blijven. Hij vertelde me ook dat het voor de administratie makkelijker was om iemand 's maandags te ontslaan ipv 's vrijdags.
Dus blijf ik nog een paar dagen langer in mijn 5***** verblijf en kan ik nog meer aansterken.
Het voelt voor mij niet te lang aan, al ben ik dan bijna 2 weken hier.
Deze keer was het hoogstnodig dat ik opgenomen werd.
Ik kan terug eten, niet zo veel als ervoor, mijn gewicht blijft hetzelfde. Die 14 kilo hoef ik niet terug, dat valt best mee, ik heb nog genoeg lichaamsvet.
Morgen krijg ik voorlopig mijn laatste bijvoeding intraveneus en kunnen ze nog in de gaten houden of daarzonder  mijn gewicht op peil blijft.
Duimen dan maar en hopen dat de bestraling geholpen heeft. Mijn haarfollikels zijn alleszins kapot, ik zit hier met mijn  kaal mooi hoofd,  dus zal er in mijn hersenvlies ook wel het één en ander kapot zijn. Zo denk ik dan maar.
Nu is het slaaptijd dus laptopje en ik gaan onze oogjes toedoen.
Doei

Yvette

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #159 Gepost op: augustus 12, 2010, 13:46:04 pm »
Hoi Yvette,

inderdaad een wijs besluit om het weekend daar te blijven, je mag dus maandag naar huis
aan de ene kant ben ik héél blij voor je , maar van de andere kant vind ik het jammer dat ik je dinsdag niet meer ga zien dan
had graag nog eens met je gesproken, je bent een voorbeeld voor velen
je straalt zoveel vechtlust en positiviteit uit, je bent een bijzondere vrouw :D
ben echt blij voor je dat je weer kan eten, en ik ga héél hard duimen dat je bestralingen zullen aanslaan
blijf zo positief, ben er zeker van dat dit een invloed op alles heeft :D
dikke vriendschapsknuffel voor zo'n moedige dame als jij
groetjes Sabine

YvetteR

• Bekijk profiel
« Reactie #160 Gepost op: oktober 04, 2010, 10:17:15 am »
Hey Sabine

Je zal de andere berichtjes al wel gelezen hebben hee. Ik heb het inderdaad moeilijk gehad na mijn thuiskomst. Ik had absoluut geen kracht meer in mijn spieren, ben 16 kilo kwijt en dat vreet ook aan je spieren, dus nu probeer ik zoveel mogelijk door oefeningen en eten weer wat spiermassa te kweken maar dat gaat niet zo vlug.
De chemo van woensdag heeft me toch wat last bezorgd. Zaterdag en zondag zeer mottig geweest, bijna niks gegeten en dan op het toilet zo goed als flauwgevallen. Heb daar 10 minuten gezeten, draaierig, koud zweet, zwart voor mijn  ogen. Nadien voor de rest van de dag op de sofa gelegen.
Heb wel goed geslapen vannacht en nu ben ik alleen wat slappekes.
Dat komt wel weer goed.

Maak je maar niet te bezorgd om mij, ik ben wel blij dat er aan mij gedacht wordt.
Mercikes

Yvette

suzanne

• Bekijk profiel
« Reactie #161 Gepost op: oktober 05, 2010, 10:58:58 am »
YvetteR , daar mag je zeker van zijn dat er aan u gedacht is en blijft xxxx

YvetteR

• Bekijk profiel
« Reactie #162 Gepost op: november 10, 2010, 18:39:01 pm »
Hallo allemaal,

Ik ben nu bijna 3 maanden thuis na mijn laatste opname. Ik ben sterker, maar nog niet genoeg. Ik kan nu toch al mezelf de trap optrekken en alleen douchen. Bad lukt niet, ik kan der niet meer uit en ik ga dat niet riskeren als ik alleen thuis ben. Mijn vriend is voor zijn werk 8 weken naar Afrika. Hij blijft nog 5 weken weg, maar we skypen bijna dagelijks, dus zolang wordt er dagelijks gedoucht.
Ik had 7 weken geleden pijn in de buurt van mijn pac en in mijn hals. Ik heb dat gezegd tegen de oncologe de dag van mijn chemo. Zij heeft toen met haar handen gevoeld aan beide kanten van mijn hals, maar voelde niets, daarom zei ze dat ze het bij de volgende chemo (4weken later) nog eens zou bekijken als ik nog last had. En ja ja, de last bleef en zoals alle, toch de meeste,  lotgenoten wel weten, als je iets vreemds in je lichaam geware wordt, dan ben je alert.
Dus ik ben 2 weken nadien naar de huisdokter gestapt om echo te laten voorschrijven. Ben naart ziekenhuis gegaan, echo wees uit onrsteking van halsader met bloedklonter tegen de wand.

Ja, ben ik dan nu goed genoeg om het beroep van arts uit te oefenen, natuurlijk iet!!!Maar ik vind wel dat de oncologe dat niet had mogen uitstellen, maar ik weet dat het beleid van het ziekenhuis is, zo weinig mogelijk kosten maken. Maar hoeveel is mijn leven en dat van die andere over het hoofd geziene patiënten dan waard?
Ach, ik heb haar de volgende chemo vriendelijk erover ingelicht en ook gezegd dat als ik vermoed dat er iets scheelt, ze er wel zeker van mag zijn dat verder onderzoek nodig is, al is het maar om mij dan wat gerust te stellen.

enfin, ik spuit mezelf nu al 3 weken  dagelijks een bloeddverdunner in en na 4 dagen was de pijn al bijna verdwenen. In totaal moet ik 3 maanden spuiten. Dan opnieuw echo.

En wat zal er dan weer op me wachten. Het houdt precies niet meer op. Ik moet wel toegeven dat ik veel van mijn mentale  sterkte aant verliezen ben, ook niet makkelijk als je partner zo ver weg is en nog 5 weken gaat weglijven. Ik neem hem dat niet kwalijk hoor, hij moet dat wel doen voor zijn job.

Nu ga ik eens te voet door de regen, een frisse en natte neus halen,naar onze papa en mijn zus.Daar samen met papa naar blokken kijken en maar
hardop raad geven aan de spelers. Spijtig da ze niet altijd luisteren. Het zij zo.

Groetjes aan iedereen

Yvette

wannes1952

• Bekijk profiel
« Reactie #163 Gepost op: november 10, 2010, 20:56:15 pm »
beste Yvette,
ik begrijp goed je terechte ongerustheid.
Er zal inderdaad niets anders opzitten dan je uit handen te geven aan de behandelign die de dokters je terug zullen geven en mogelijk wat zwaarder zal zijn, ook al omdat je nog niet volledig gerecupereerd bent van de vorige behandeling.
Ik wens je heel veel moed en hoop dat je in je leefomgeving de nodige steun hebt,
courage en ik hebhier al een kaarsje aangetsoken, ben ni gelovig maar geloof welin positieve kracht doorgeven aan anderen. Het kaarsje is daar één voorbeeld van,
veel moed,

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #164 Gepost op: november 10, 2010, 21:11:17 pm »
Hoi Yvette,

blij je nog eens te horen, denk regelmatig aan jou.  Ik kan me voorstellen dat je het nu extra moeilijk hebt nu je vriend zo ver van huis is, goed dat je kan skypen met hem, maar is toch niet hetzelfde hé.
Dat van je oncoloog begrijp ik niet zo goed, dat ze nog 4 weken wilt wachten vooraleer er iets aan te doen, toch héél normaal dat je ongerust word, ze had dat niet mogen uitstellen.
Ik wens je nog veel sterkte met je behandelingen
groetjes en dikke knuffel
Sabine