Auteur Topic: Anaplastisch oligo astrocytoom graad 3  (gelezen 4190 keer)

knuf56

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Anaplastisch oligo astrocytoom graad 3
« Gepost op: september 01, 2009, 16:00:06 pm »
Hallo allemaal,

Mijn naam is Sylvia en een heel dierbare vriend van mij heeft sinds 1992 een astrocytoom, graad 2. Twee maal aan geopereerd en 1x bestraald en ook een temodalkuur die voortijdig is gestaakt. Hij heeft aan de tumor epilepsie overgehouden. Sedert een aantal jaren is de tumor graad 3 geworden, ook wel genoemd anaplastisch oligo astrocytoom graad 3. Hij is uitbehandeld in het UMC in Utrecht en een second opinion in het AMC te Amsterdam bij dr. Willemse. Deze week wordt zijn situatie behandeld in het team en word ik a.s. donderdag gebeld. Er zijn dagen dat hij heel goed is, zijn klachten zijn evenwichtsstoornissen, dubbelzien, slaperigheid, sufheid, duizeligheid. Een aantal symptomen zouden kunnen voortkomen uit een overdosering anti-epileptica. Hij fietst nog, maar er zijn ook dagen dat hij niet kan lopen omdat zijn evenwicht, duizeligheid en dubbelzien te erg zijn. Ik heb hem een reikibehandeling gegeven en dat heeft hem veel goed gedaan. Hij slikt knoflookcapsules naast Rivotril, depakine en diphantoine. De mediane overleving was volgens de arts 10 tot 15 jaar. Hij is daar al ruimschoots overheen. Hebben jullie nog tips? Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte.   

Meld dit bericht aan de moderator    94.213.31.32 

--------------------------------------------------------------------------------
Hartelijke groet,

Sylvia Soentken

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Re:Anaplastisch oligo astrocytoom graad 3
« Reactie #1 Gepost op: september 29, 2009, 07:56:47 am »
Hey Sylvia,

Je vraagt om tips, maar bestaan hier wel tips voor? Iedereen reageert anders op deze ziekte. Ik ben héél blij voor jullie dat je die gemiddelde levensverwachtingen ruim hebt mogen overschrijden. Ik weet heel goed dat je hiermee ook ergens je houvast kwijt bent. Je hebt angst om het onbekende en wat jullie nog te wachten zou kunnen staan. Weet dat wij jullie situatie heel goed begrijpen en kunnen inschatten. Helaas kunnen ook wij jou alleen maar onze steun betuigen in deze moeilijke tijden.
Probeer er alvast toch maar de goeie moed in te houden!!

;) Steven