Auteur Topic: mama verliezen  (gelezen 6399 keer)

bebbie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
mama verliezen
« Gepost op: augustus 21, 2009, 17:17:06 pm »
Hallo,
mijn ma heeft 6 jaar geleden borstkanker gehad, nu een borstamputatie, chemokuur en bestraling was zij genezen en dit 5 jaar lang. Tijdens een controle vorig jaar zagen ze een klein plekje op een ruggewervel.... diagnose botuitzaaiingen, 2 maand later was dit al zichtbaar op minstens 8 verschillende plaatsen. Begin dit jaar bleek ook de lever aangetast.zij krijgt nu al chemo sinds november vorig jaar. En na een opname zaterdag, is vandaag gebleken dat ze ook uitzaaiingen heeft in de long. Er is dus geen hoop meer, niets. Ze zal zich nooit meer beter voelen.
Ik heb het persoonlijk heel moeilijk met deze diagnose. Zijn er nog mensen die dit hebben doorstaan.
Mijn ma moet in november nog 57 j worden.
grtjs

Lientje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:mama verliezen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 22, 2009, 14:55:41 pm »
Hoi debbie,

Ik kan niet meespreken over zo'n lange periode 'lijdensweg' die jullie al gehad hebben. Mijn mama weet sinds eind april dit jaar dat ze borstkanker heeft en dat het al overal uitgezaaid is in het bot. Haar andere organen zijn nog niet aangetast waardoor ze haar ook niet echt slecht voelt. Het moment dat ik dit nieuws hoorde was ik er stikkapot van. Mijn mama is er nogmaar 47! Ondertussen heb ik het ongeveer aanvaard (denk ik) en proberen we er zo normaal mogelijk mee om te gaan. Mijn mama kan nog veel, dus ik mag er niet aan denken aan de dag dat ze zich zal voelen als jou mama! Zelf weet ik ook niet hoe ik zal reageren. Probeer er te zijn voor haar en geniet van elk moment! Dat is de levensles die ik nu geleerd heb. Weet dat je nooit alleen bent en zorg dat je zelf ook je verhaal kunt doen tegen iemand!

Veel sterkte... Je staat niet alleen!!!

Grtjes lien

MelissaM

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 11, 2009, 09:27:38 am »
Hoi meid,

ik heb mijn mama verloren op 46jarige leeftijd. Je kan mijn verhaal vinden bij het gedeelte van eierstokkanker.

Veel sterkte... geniet nog van de momenten die je hebt!

dikke knuffel...
Melissa

ilse3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 14, 2009, 15:53:42 pm »
Hey Debbie, ik herken je gevoel.
Mijn papa is 2 weken geleden gestorven aan kanker. Bij hem hebben ze het 2 jaar geleden ontdekt. Alles was onder controle zeiden ze. Tot ze in de lever enkele plekjes vonden. Geen probleem, geopereerd, alles onder controle. Tot ze op de ruggewervel een uitzaaiing vonden. Bestraald, alles onder controle. Tot ze weer plekken op de lever vonden. Nog steeds geen probleem, plekjes weggebrand, alles onder controle. En dan vonden ze plekjes op de longen. Mja, iets minder controle, maar toch geen enkel probleem. Nog even wat chemo er bovenop. Maar het heeft niet mogen baten. Hij is sinds eind juni/begin juli sterk achteruit gegaan, achteraf gezien hadden we het in april al moeten zien aankomen. En uiteindelijk heeft die vreselijke ziekte hem te pakken gekregen. Hij was net 59 jaar.

Sterkte de komende tijd. Het zal soms moeilijk gaan, maar hier kan je steeds je verhalen kwijt. Mij heeft het geholpen om tegen wildvreemde te "praten", maar het waren lotgenoten. Hopelijk verlicht het jouw pijn ook af en toe.

tante nina

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: september 14, 2009, 17:25:40 pm »
hey meid,

ik voel met je mee.

Zelf weet niet goed wat zeggen, zelf maak ik de strijd tegen kanker mee.

En weet dat ikzelf enorm kan genieten van "gewoon er zijn".

Veel sterkte

Groeten Marina

viske

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 22, 2009, 16:39:21 pm »
hier nog eentje die met jullie meevoelen

Ilse29

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: september 22, 2009, 17:22:31 pm »
Vandaag is het een week geleden dat ons moeke haar strijd tegen die rotziekte verloren heeft.  Ik wist dat we ze gingen moeten afgeven want op 27/07/2009 werd ons gezegd dat er niets meer mogelijk was, maar dat het zo vlug zou zijn dat had ik niet verwacht en daar kan ik nog altijd niet van over.
Het enige positieve is dat we de kans gehad hebben om afscheid te nemen en ze niet te erg afgezien heeft. 
Ik kan alleen maar zeggen, profiteer van de goeie dagen die nog komen en geniet ervan.

Vedette

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 10, 2009, 20:06:10 pm »
Dag Bebbie,
Mijn moeder heeft haar strijd tegen kanker 9 dagen geleden verloren..., plots ging het heel snel. Zoals ook de dokter had voorspeld.
Naar het einde toe zijn we bijna niet van haar zijde weggeweest. Alle laatste momenten hebben we heel intens beleefd.
Elke stap was heel moeilijk. Zoals, gaan kijken als ze geborgen lag enz..., maar door haar daar zo vredig te zien liggen, kwam er een rust over me heen.
De laatste dag van haar leven, ben ik heel dicht bij haar aan gekropen, zodat ze mijn warmte goed kon voelen. Haar kleinkinderen (haar trots die ze zo graag had zien opgroeien) zongen liedjes bij haar.
Als je zo dicht bij iemand staat, ben je zelf vaak de laatste die het ziet hoe snel ze achteruit gaan...
Soms denk ik nog van 'dit overkomt me niet echt'.
Ik wens je veel sterkte de komende periode. Geniet echt van elk moment dat je samen bent, zoals al zo vaak geschreven, maar zoals ik (wij) het ook heel bewust beleefd hebben.