Auteur Topic: 27 en borstkanker  (gelezen 5733 keer)

Cindy V

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
27 en borstkanker
« Gepost op: juli 18, 2009, 20:11:57 pm »
Beste lotgenoten

Nooit gedacht dat ik op dit forum zou terecht komen. 'Shit Happens'. Afgelopen maandag ben ik met spoed geopereerd voor borstkanker. Een shock.
Ik ben volop aan het revalideren van de ingreep en aanstaande maandag krijg ik de resultaten: of er genoeg klieren weggenomen werden en of de tumor hormonaal is. Afhankelijk daarvan moet ik al dan niet nog een extra ingreep ondergaan en wordt mijn chemotherapie afgestemd. Mijn chemo start ergens begin augustus 09 en daarna nog bestralingen eind 09.
Ik zoek nog enkele lotgenoten, mensen die nog een kinderwens hadden of nog geen kinderen hadden. Wat hebben jullie ondergaan voor de chemo? Bepaal je zelf hoeveel je invriest? Hoe overbrug je de 5 jaar dat je geen kinderen mag krijgen? ...

Alvast bedankt voor jullie reactie.

X

elena

• **
    • Bekijk profiel
Re:27 en borstkanker
« Reactie #1 Gepost op: juli 19, 2009, 08:05:45 am »
Hallo Cindy,
Ik kan je niet helpen met je vraagjes, ben ondertusen jouw leeftijd X 2 waardoor behandeling nauwelijks te vergelijken valt.
Maar ik wil je even zeggen dat ik het heel erg vind dat je zo jong al slachtoffer bent van borstkanker. Ik weet wel dat het op alle leeftijden kan toeslaan, maar dit drukt me weer eens met mijn neus op de feiten. Mijn dochters zijn 27 en 28 en ik hoopte dat ze zich de eerste 10 jaar niet echt zorgen hoefden te maken. lijkt weer eens dat ik veel te optimistisch ben.
Ik wens je alleszins een spoedig herstel toe en veel moed voor de rest van de behandelingen.
Dikke knuffel

viske

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juli 20, 2009, 14:46:53 pm »
op je kinderwens kan ik ook niet meer op antwoorden .
wel dat het een zware klop is en dat we er door moeten he meiske

Wij hier samen.

grtjs miriam ,(43 j en woensdag sta ik voor chemo 2)

SANNE DP

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2009, 10:04:35 am »
Hoi cindy

ik wens je veel moed en sterkte toe
ikzelf kan je ook niet helpen met je vragen ivm je kinderwens ,ik ben 37 jaar' ben vorig jaar geopereerd van borstkanker en heb 1 dochter van 9 heb ook de ganse lijdens weg ondergaan 6 kuren chemo en 25 bestralingen dus als je daarover vragen hebt mag je mij altijd mailen ook prive

vele grtjs en hou je goed en sterk
sanne

sanneke1970

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juli 22, 2009, 18:51:12 pm »
veel moed , cindy.
langs deze weg denken we allemaal aan je .

en weet je staat er niet alleen voor.
bezie dit forum  als een ideaal toevluchtsoord waar je met je vragen en zorgen op terecht kunt.
mij heeft het al veel gesteund, ontdanks dat ik deze vrouwen niet persoonlijk ken , doet het mij goed omhiervan tijd tot tijd op te zitten .

groetjes van sabine

sis

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 18, 2009, 21:51:37 pm »
Beste lotgenoten

Nooit gedacht dat ik op dit forum zou terecht komen. 'Shit Happens'. Afgelopen maandag ben ik met spoed geopereerd voor borstkanker. Een shock.
Ik ben volop aan het revalideren van de ingreep en aanstaande maandag krijg ik de resultaten: of er genoeg klieren weggenomen werden en of de tumor hormonaal is. Afhankelijk daarvan moet ik al dan niet nog een extra ingreep ondergaan en wordt mijn chemotherapie afgestemd. Mijn chemo start ergens begin augustus 09 en daarna nog bestralingen eind 09.
Ik zoek nog enkele lotgenoten, mensen die nog een kinderwens hadden of nog geen kinderen hadden. Wat hebben jullie ondergaan voor de chemo? Bepaal je zelf hoeveel je invriest? Hoe overbrug je de 5 jaar dat je geen kinderen mag krijgen? ...

Alvast bedankt voor jullie reactie.

X

hoi bij deze wil ik je even mededelen dat ik 26 ben en in feb dit jaar er achter dat ik ook borstkanker had ben in maart geopereerd en heb in juli mijn laatste chemo gehad maar idd ik heb ook nog een kinderwens maar bij mij wouden ze niks invriezen want ik was nog zo jong zeiden ze dat het wel goed kwam maar nou ben ik blij ik heb een gezonde zoon van bijna 3 maar als je je mening wil delen ik sta er voor open hoor groetjes

GTV

• Nieuwkomer
  • *
  • Gezellig samen
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: september 19, 2009, 12:39:19 pm »
Hai Sis en Cindy V

Dit wil je niet en wel lezen, maar het is hoe het bij ons is gegaan.

Wij trouwden, wilden kinderen, en ook ineens borstkanker.
Veel verdriet, je kent het wel, etc.
Maar na de borstkanker (borstamputatie, en lymfeverwijdering, bergen chemo en bestralingen) hebben we toch een kind gekregen.
We hebben heel lang Tamoxifen geslikt, en de eierstokken (het werd wel geadviseerd) hoefden niet perse verwijderd te worden.
onze kanker was ook vrij agressief en hormoongevoelig.
Na ongeveer 4 jr. Tamoxifen, wellicht wat vroeg, zijn we aan onze Luuk begonnen, en het was vrijwel direct raak.
We zijn dolblij met onze zoon.
Toen de domper....
relatief snel daarna bleek dat de kanker was uitgezaaid, en dat een 2e kind uitgesloten was.
uitgezaaid naar bot en lever.
Achteraf is een koe in de kont kijken, maar je/we kunnen denken had ik:
- Maar langer Tamoxifen geslikt
- niet aan kinderen begonnen
- Eierstokken laten verwijderen
Want door de explosieve stijging van het oestrogeen, kan ......................
Uiteindelijk, .. we weten niet of het de oorzaak is, of dat het sowieso had teruggekomen.
We weten wel dat we een pracht van een zoon hebben die ons leven een heel stuk rijker heeft gemaakt.
Als we het niet hadden gedaan, waren we vast uit elkaar gegroeid, omdat er altijd de vraag bleef wel of geen kinderen.
We zijn nu ook al weer 10jr. verder, en we hebben nog niet het gevoel van opgeven.
Ook al zijn uitzaaiingen van de lever wat lastig.
Want buiten de chemo's hebben we nog steeds een fantastisch leven.
De Tamoxifen en Xeloda als chemo stelden (bij ons dus) eigenlijk niets voor, prima te doen dus.
Dus, ... je hebt gewoon alle kansen, en doe wat je hart je ingeeft.
Je kan aldoor denken wat als ......................
Maar daardoor mis je een heel stuk levensgeluk.
We hebben meer verdriet van onze gedachte's (wat als) dan voor de werkelijkheid.

Groetjes, Theo

haylie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 29, 2009, 07:27:15 am »
Ik was 26 toen de diagnose borstkanker viel. Ik heb ook geen kinderen. We hadden toen net een huis gekocht en waren volop aan het verbouwen. Mijn vriend en ik hadden afgesproken dat we op mijn 27 aan kindjes zouden beginnen. Ik ben nu 28 en mijn toestand is stabiel maar zwanger worden kan niet meer. Ik heb geen eitjes laten invriezen en heb daar nog altijd spijt van. Maar de shock was toen zo groot dat dat het laatste van mijn zorgen was. Ik probeer me er bij neer te leggen, maar het is niet altijd makkelijk. Vaak begrijpen mensen je ook niet als je dat eens vertelt. Ze zeggen dat ik geluk heb dat het nu met mij goed gaat. Dat is waar natuurlijk en daar ben ik wel blij mee. Maar ze hebben geen idee van wat ik allemaal kwijt ben. Een kindje zal ik nooit hebben, vrienden blijven weg, je zelfvertrouwen raak je voor een stuk kwijt en gaan werken lukt voorlopig ook niet. Ik vecht iedere dag om mijn leven van vroeger terug te krijgen, maar het is niet elke dag even gemakkelijk. Ik wens je veel sterkte toe en een warme omgeving die er voor je is op moeilijke momenten. Ik denk dat je die 5 jaar goed zal kunnen gebruiken om te recuperen, want het is niet niks wat je meemaakt. En na die 5 jaar zal je er dan nog zo veel van genieten. veel sterkte en vergeet nooit dat er altijd mooiedingen zijn om naar uit te kijken!

jeannette

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: oktober 29, 2009, 15:52:20 pm »
Lieve Haylie,
"ze zeggen dat ik geluk heb". Nou bij mij betekent geluk wel iets anders. Jij hebt het niet makkelijk. Je leven verandert na kanker en wordt niet meer zoals het was. Vroeger is niet meer en wat komt is zo lastig te plannen. Een nieuw leven gaan uitstippelen, plannen maken voor een toekomst die er zo anders uit ziet dan je had gehoopt. Je leeft nog, maar af en toe zijn er van die rotdagen dat het leven niet makkelijk is. Ik wens je veel sterkte bij het zoeken naar een nieuw leven. Weet dat er nog dingen zijn om voor te gaan, vaak in die kleine dingen kan ik het geluk vinden.
Ik wens je veel sterkte, moed en alle liefs
Jeannette

elena

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: november 02, 2009, 18:25:26 pm »
Ik leef oprecht mee met jullie, jonge mensen die nog aan het begin van jullie leven staan. Als ik zoiets lees stelt mijn eigen miserie niks meer voor (ben 54 en heb BK met uitzaaïingen)

Heel veel moed en sterkte :-*

Elena