Auteur Topic: terug werken na kanker  (gelezen 9791 keer)

zizzy

• Bekijk profiel
terug werken na kanker
« Gepost op: juli 15, 2009, 20:37:12 pm »
Hallo,

IK ben momenteel met de bestralingen bezig maar kijk nu al uit om terug aan de slag te gaan.
IK had een full-time job.  (administratie)

Zijn er nog lotgenoten die na 8 maanden terug gingen werken ?
Misschien starten met 4/5 of part-time om er terug in te komen. Heeft hier iemand ervaring mee ?

groetjes,

ZIZZY

Jil Vannieuwkerke

• Gast
Re:terug werken na kanker
« Reactie #1 Gepost op: september 30, 2009, 11:30:16 am »
Hallo hallo

Bij mij hebben ze in juni 2009 lymfeklierkanker Hodgkin ontdekt. Heb ondertussen al 3 chemokuren achter de rug. Oktober is de laatste kuur.

In samenspraak met het ziekenfonds (cm) mag ik maximaal 20 uren werken vanaf 5 oktober. Dus het ziekenfonds betaalt mij door + een deel van mijn werkgever, de gepresteerde uren.

Dat is wel een interessant gegeven want je hebt meer inkomen en kan je je arbeid geleidelijk aan opvoeren. Dat is progressieve arbeid dat de CM voorstelt. Je kunt dat aanvragen via de arbeidsgeneeskundige geneesheer van het ziekenfonds.

Veel lotgenoten en andere zieken weten niet dat deze regeling bestaat!!

Groetjes Jil
« Laatst bewerkt op: september 30, 2009, 11:34:03 am door Jil Vannieuwkerke »

sensi

• Nieuwkomer
  • *
  • Stilte zegt meer dan woorden ..
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 30, 2009, 12:09:52 pm »
Hallo,
leuk dat je terug u werk opneemt.
veel succes  :)

tante nina

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 01, 2009, 21:33:52 pm »
hey Jill,

Leuk te vernemen dat je terug deeltijds kan werken.

Het gaat de goede kant uit he.

Voor mij zal het niet meer dit jaar zijn :(

Maar ik wil er terug voor 100% staan, als mijn opvangkindjes terugkomen.

Groetjes Nina

dmeulders

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 29, 2009, 11:51:51 am »
ik ben herbegonnen met werken sinds half september ( chemo beeindigd half juli ), maar ben verward vlug moe, enz........! Ik ben nu terug thuis om dat wegens een serieuze griep.
Men werkgever stelt me voor om aan 50% te werken en 50% via de mutualiteit, maar men huidige werkgever wil een bijlage aan men contract voegen van 50%!
Heeft hier iemand ervaring mee en is dit wettelijk?

Kleintje

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 29, 2009, 12:07:49 pm »
Hai

Nee nog nooit van gehoord
Ik begin terug te werken in januari, ook 50%, dus 20 uren, helft van de ziekenkas en helft werkgever betaald ;)

keikopje

• 42, mama van een dochtertje van 7j
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 29, 2009, 14:23:44 pm »
hei,

ik heb non-hodgkin gehad en werk sinds een jaar (de laatste chemo is anderhalf jaar geleden) ook halftijds: 50% invaliditeit (ik ben al 2 jaar thuis), 50% betaald door de werkgever.
Meer dan 50% mag ik wel niet werken van het ziekenfonds, als ik meer wil, maar niet voltijds (bv. 80%), dan is dat op eigen kosten en past het ziekenfonds niet meer bij. Ik wil de huidige regeling dus nog eventjes volhouden tot ik voldoende hersteld ben.

Van een bijlage bij een contract heb ik ook nog niet gehoord, en ik weet ook niet of dat wel wettelijk is. De werkgever kan er toch ook geen probleem van maken dat het ziekenfonds 50% betaalt? Laat je maar niet in de luren leggen zodat je na je herstel plotseling geen voltijds contract meer hebt of zo!

pascale

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: december 01, 2009, 16:17:05 pm »
hallo,

ik werk sedert 2 maanden ook deeltijds, de rest wordt door de mutualiteit bijgepast. Doe even navraag bij je mutualiteit of evt. vakbond ivm die bijlage van 50%. Het gevaar is dat de ziekenkas op deze manier zou kunnen interpreteren dat halftijds werken JOUW keuze is ipv je lot... Dat zou serieuze repercussie kunnen hebben naar je loon .

sterkte