Auteur Topic: Papa is ziek...  (gelezen 2061 keer)

Stephy

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Papa is ziek...
« Gepost op: mei 27, 2009, 14:52:49 pm »
Hey iedereen

Een jaar geleden hebben ze een soort hersentumor/lymfoom vastgesteld bij mijn vader! Hij is momenteel 52 jaar. We zijn met 3 kinderen thuis, 19 23 en 25 jaar. Het begon allemaal toen hij vanalles begon te vergeten. Na verschillende onderzoeken zijn we tot deze verschrikkelijke vaststelling gekomen. Tot op heden is er nog altijd geen duidelijke diagnose gesteld, dokters zijn een beetje ten einde raad. We hebben chemotherapie geprobeerd maar zonder succes!! Zijn toestand gaat meer en meer achteruit. Hij vergeet vanalles. Alles wat er op korte termijn gebeurd kan hij niet onthouden. Elke seconde moeten we hem in het oog houden! Hij gaat 3 dagen in de week naar een dagcentrum (paleatieve zorgen)! Dit is super!! Hij amuseert zich er, maakt vrienden, is rustig, ze knutselen, zingen, ...

Mijn moeder steunen is ook heel zwaar. 3 jaar geleden heeft ze haar moeder verloren en is daar nog steeds niet goed van. De situatie met mijn vader was dus nog een zware klap in haar gezicht. Af en toe kan ze drinken om al haar problemen te vergeten... dit is ook niet gemakkelijk voor ons!! Want we moeten zowel mijn vader als mijn moeder in het oog houden!

Ik heb vele vrienden rond mij die me steunen, maar niet iedereen verstaat wat ik meemaak. Ik probeer altijd buiten te komen met een lach, doen alsof er niets aan de hand is... maar uiteindelijk maak ik mijn eigen daardoor kapot!!

Ik studeer dit jaar af en ga een paar maanden vakantie nemen om bij mijn vader te zijn. In december hebben ze gezegd dat hij nog 6 maanden - 1 jaar te leven heeft. Ondertussen zijn we bijna 6 maanden ver... en elk moment van de dag moet ik aan hem denken!! Elke keer ik weg ga van hem heb ik schrik dat het de laatste keer is dat ik hem zal zien...

Heeft er iemand toevallig nog ideetjes wat ik allemaal met hem kan doen gedurende mijn vakantie binnenkort? Ik wil hem namelijk nog allemaal mooie momenten bezorgen, alhoewel ik weet dat hij die een half uur later allemaal vergeten is...

Groetjes

aurora

• **
    • Bekijk profiel
Re:Papa is ziek...
« Reactie #1 Gepost op: mei 27, 2009, 15:22:05 pm »
hoi Stephy,
wat vervelend dat je niet veel steun aan je moeder hebt en dat jullie in afwachting zitten met je vader.Wat maakt het uit dat je vader al die leuke dingen vergeet als hij erop dat moment van geniet is alles goed :D.
Véél succes met jouw examen in deze moeilijke tijd.
Groetjes Aurora(Karen)

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Re:Papa is ziek...
« Reactie #2 Gepost op: juni 01, 2009, 09:33:33 am »
Hey Stephy,

Het is goed dat je al beseft dat je je beter niet sterker voordoet dan je echt bent! Je bent ook maar een mens met emoties die eens losgelaten moeten worden.
Naar je vader toe... er gewoon zijn voor hem. Het is een simpel gebaar maar wees er gerust van dat je papa dit zeker weet te appreciëren. Geef hem maar eens een dikke knuffel en vertel hem waarvoor je zo'n schrik hebt!! Dit kan heel emotioneel worden, maar je voelt je een totaal ander mens daarna.

Groetjes, Steven