Auteur Topic: Mama...  (gelezen 31853 keer)

Lientje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Mama...
« Reactie #15 Gepost op: mei 25, 2009, 17:43:15 pm »
Hoi hoi iedereen,

Melissa, je hoeft je niet te verontschuldigen! Werk maar gerust aan je eindwerk, ik weet hoe belangrijk het is! (vorig jaar ook een groot eindwerk gemaakt) Ik zal in deze tijd ook niet veel beschikbaar zijn want ik zit ook in de blok en later ook de examens. Aan iedereen die in deze lastige tijd ook nog familie heeft met kanker of er zelf heeft, veel succes en jullie hoofd niet laten hangen he! Voor mij is het ook moeilijk, mijn concentratie is serieus afgenomen!

Tja, dyslectie (ik kan het waarschijnlijk nog altijd niet goed schrijven, wel grappig!) Wel ik weet al dat ik dit heb van in mijn 1e leerjaar dus ik kan er wel mee omgaan. Normaal laat ik alles controleren door mijn mama (leerkracht he :P) Ik hoop alleen daar al voor dat ik ze nog lang bij me mag hebben. Maar voor nog duizenden andere dingen ook hoor! Die blikken op ons zijn soms wel raar, maar ik denk dat je er na een tijdje ook wel mee leert omgaan. De roddels worden altijd maar erger. Mensen vertellen dat men mama al een jaar niet meer werkt (het is nogmaar 3 of 4 weken want we weten het nogmaar van dan!) anderen vertellen dan weer dat ze in de kliniek ligt en dat het niet lang meer zal duren... Waar halen ze dat toch???

Maar gelukkig zijn er ook nog andere mensen die wel begrip hebben. Mama heeft een mooi hoekje gemaakt thuis (naast het hoekje met de foto's van de trouw) met alle kaartjes die ze gekregen heeft. Er staan echt schitterende teksten op van mensen die het echt goed menen. Anderen zetten dan gewoon sterkte ofzo op, maar dat wil op zich al zoveel zeggen.

Mama en papa zijn dit jaar ook 25 jaar getrouwd. Er was voorzien om een feest te geven maar nu waren ze aan het twijfelen. Mama heeft de knoop doorgehakt en zei: we zullen nog feesten zo lang het kan! Schitterend toch! Papa had ook het schitterende idee om hun trouwreis opnieuw te doen. Ik hoop dat ze dit doen want mama geniet nu van alles 10x meer! Ik voel me goed nu, vooral omdat we allemaal positief zijn. Ik ben wel bang voor eind juni. Dan weten we of de hormonen hun werk doen op al die stoute beestjes in haar lichaam. Ja, zo praat ze er zelf over. Ze is naar haar kindjes van de klas geweest en verteld dat de juf erg ziek is en er allemaal stoute beestjes in haar lichaam zitten. Ik vond dit zo moedig...

Ik bewonden mijn mama meer dan ooit... Ik hoop dat ze dit beseft!

grtjes lien x
(Ik had de intensie om niet veel te schrijven maar dit lukt mij dus nooit...)

aurora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: mei 25, 2009, 23:33:58 pm »
Hoi lien,
 veel succes alvast met studeren,het diploma wat je haal is voor jezelf en niemand anders.En als je die behaalt heb je zeker je best gedaan,want het is niet vanzelfsprekend als je met een zieke moeder thuis zit. Trek je het niet aan wat al die anderen zeggen(wat soms vrij moeilijk is) die weten niet beter.Jack Sparrow zei:"stiks and stones"(wil break my bones,but won't kill me).Op een of ander manier kom je er sterker uit ;)

Ik denk ook altijd ik schrijf een korte texkst,helaas ik heb ook zo veel te vertellen ;D.Daar is toch deze site voor,om ons hart te luchten en da kan zo goe doen 8).

Veel blok plezier en goe feesten je bent niet elk jaar 25 jaar getrouwd en doe het maar in goede en slechte tijden bij elkaar blijven 8) 8) 8).Wij zijn zelf 23 jaar getrouwd(hadden we met momenten niet gedacht dat we dat zouden halen ;).
Zonnige groeten Karen

jeki

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: mei 27, 2009, 16:09:53 pm »
Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ik zit een beetje in dezelfde situatie. Het kan misschien een lange ( en misschien een vervelende) tekst worden maar toch zou ik alles een keer willen zeggen tegen iemand.
Ik ben 27 jaar en mijn mama is al 17 jaar kankerpatiënt. Begin 1992 borstkanker en eind 1992 baarmoederhalskanker. Ze is voor alletwee behandeld geweest maar bij haar bestraling voor haar baarmoederhals hebben ze op haar darmen ook gestraald waardoor ze veel problemen kreeg met haar darmen. Nu en dan hebben ze een stuk dunne darm weggenomen maar daardoor kreeg ze heel veel diaree waardoor ze nu een stoma heeft. In 2000 hebben ze uitzaaiingen van haar borst op haar lever ontdekt, terug chemo.
Tussen kerst en nieuwjaar hebben ze nu pancreaskanker vastgesteld, geen uitzaaiing maar terug een nieuwe kanker. De dokters verstaan er hun niet aan dat het terug een nieuwe tumor is, maar nu is er geen kans meer op genezing, nog 2 maanden hadden ze gezegt. We zijn intussen toch al 6 maand verder en ze is er nog altijd. Ze gaat wel stoppen maar haar chemo omdat ze niet haar hele leven dat ze nog heeft ziek door wil gaan.
De dokters zeggen nochtans dat de chemo goed aanpakt. Haar tumormerkers zijn van 210 naar 68 gezakt, maar toch kan haar dat niet meer oppeppen.
Tegen iedereen dat we zeggen dat mama gaat stoppen met chemo zeggen ze ja dat kunnen we verstaan ze heeft al zoveel meegemaakt. Maar ik vind dit juist niet, ze heeft wel al veel meegemaakt, maar ik wil mijn mama nog niet kwijt.
We kunnen wel openlijk over de dood praten omdat we er al een paar keer met geconfronteerd werden maar toch blijft het een moeilijk onderwerp. Mijn mama is sterk gelovig dus zij vind daar haar troost.
Ik heb zo het gevoel dat alles een beetje door elkaar staat en dat er nog zo veel is dat ik zou willen vertellen maar niet weet hoe ik alles moet zeggen.
Alvast bedankt om het even te willen lezen en allemaal veel sterkte en moed.
Groetjes

aurora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: mei 27, 2009, 22:46:20 pm »
Hoi Jeki,
wat een onzettend moeilijke situatie waar jullie zich steeds in bevinden.Dat je moeder ergens niet meer wil,daar kan ik heel goed inkomen en ik heb maar één soort kanker.Het is niet makkelijk om steeds weer possitief in te gaan op al dat nieuws,steeds weer opnieuw je dromen,plannen..; helemaal stuk.Zeker als je nieuws krijgt(ALS!!! de chemo aanslaat dan .....).Onze huisarts zegt alijd zoiets van;"nu niet opgeven,hé".Als ik opgegeven had zo ik dan nog hier zijn?
Wanneer je moeder haar steun vindt in haar geloof,probeer haar daarin te steunen(heel belangrijk voor je moeders verwerkings proces.En ja,jij hebt ook gelijk,als er hoop is blijven vechten,misschien is je moeder moe gevochten?
Hopelijk kunnen jullie over jullie verschillende meningen praten tot je een copromi hebt.Ik wens jullie veel moed,liefde en begrip voor elkaar.
Laat wat er ook komt een verlichting zijn voor allen die betrokken zijn in deze situatie.

Veel knuffels en zonnige dagen.

Groetjes Aurora(karen)

Lientje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: mei 28, 2009, 00:11:09 am »
Hallo Jeki,

Amai, wat een moeilijke en lastige situatie... Langs de ene kant versta ik je moeder, al zolang met de ziekte te kampen hebben. Maar langs de andere kant begrijp ik jou ook heel erg goed. Het idee je moeder te verliezen is lastig en wil je zolang mogelijk uit de weg gaan. Ik ook! Mijn moeder is nog heel "gezond" op dit moment, ze kan nog heel veel doen dus denken we daar ook niet echt aan. Probeer je moeder toch te begrijpen en er goed over te praten. Ik hoop dat je een goeie band hebt met haar, dat maakt zoveel goed! (Bij mij toch) Ik hoop echt dat je nog vele mooie momenten mag beleven met je mama en dat je zeker een mooie herinnering aan haar kan behouden. Veel succes voor jou en je familie!

Hoi karen,

Bedankt voor de steun! Ik zit nu in de blok en het gaat niet zo schitterend. Een docent zei me wel van dat dit te begrijpen is in zo'n situatie maar ik ben een perfectioniste en wil het toch kunnen. Mijn aandacht dwaalt nogal vlug af de laatste tijd. Vandaag heb ik wel eens goed kunnen doorleren. Ik doe mee met mijn mama in de pilletjes :P ik neem nu vitamientjes enzo, smorgens samen een pilletje pakken :D Tja, soms moet je er om lachen he!

Mijn meme is vandaag ook geopereerd. Ze is hier enkele dagen geleden gevallen op haar heup. (nodig bij te vertellen, ze heeft wel al 2 nieuwe knieën en 2 nieuwe heupen) Haar dijbeen is gebroken en dit moest ook geopereerd worden. Nog een onderwerp waar ik aan kan denken :S Soms komen de dingen toch iets te vlug op elkaar. Ik ben echt blij dat we een sterke familie hebben. We steunen elkaar en als het niet lukt met de ene dan is er altijd wel iemand die moed inpompt. Vanmorgen zijn mama en pepe naar het ziekenhuis geweest en zaten ze beiden te wenen aan haar bed. Mama vertelde dat meme hen moed zat te geven. Raar toch he!

Maar nu ga ik slapen zodat ik morgen nog een heldere geest heb. Bedankt om naar mijn klaagzang te luisteren. Veel succes aan alle studenten en voor alle anderen, veel mooie, zonnige en liefdevolle momenten! groetjes lien xxx

aurora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: mei 28, 2009, 11:25:31 am »
hoi Lien,
Wat leuk dat je een goede band hebt met je moeder en dat ze zich goed voelt.Klagen is een van de mens zijn beste kwaliteit,dus laat je alleen je beste kant zien :D.
Vorig jaar heeft,Holly(onze jongste dochter)ook haar eindwerk moeten maken(ik heb ook geholpen),toen stond mijn gezondheid  in een dal,en had Holly het ook moeilijk om alles optijd klaar te hebben en dan steeds denken dat mama het eindresultaat niet te zien krijgt(dat ik zou dood gaan).Ze behaalde op haar G.I.P.P. presentatie(kunstwerken) een hele mooie acht :D.
Weet je,nog een paar weken en je kan wat stoom afblazen 8).En soms heb je pilletjes nodig hé.

Aan je meme veel beterschap(ik ben ook een meme,een meisje Meghean-Jade ,wordt twee in juli en een jongen,Gabriël,acht maanden.Mijn man is pepe,wel grappig)
Je zal zien al deze dingen maken je sterker,geven je begrip,een verruimde blik en wijsheid,das toch nie niks,hé ;D.
Aan alle blokkende studenten veel leergierigheid en een heel goed eindresultaat.
ps:het is al minder war,ga ervoor.
Groetjes Karen

Lientje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: mei 28, 2009, 20:54:23 pm »
Hoi,

Vandaag ging het heel wat minder om te leren. Maarja, morgen beter zeker... Inderdaad dat gevoel van mama zal mss dit of dat niet meer zien heb ik ook. Vooral, ik zit nogmaar in mijn 1e jaar voedings- en dieetkunde. Ze weet dat ik het super graag doe en volgt het ook want ze vind het ook tof. Het idee dat ze misschien niet zal meemaken dat ik afstudeer zou ik echt heel erg vinden. Ze heeft me al altijd gesteund in mijn school en ze zou zo fier zijn, dat weet ik nu al. (ook al weet ik nog niet of ik er ooit graak) Ik kan maar hopen dat ik ze nog zolang bij mij mag houden en dat we samen naar mijn proclamatie kunnen op het einde van mijn rit.

Maar nog vele andere dingen wil ik dat ze nog ziet. Ik zou zo graag hebben dat ze nog mijn trouw en mijn kindjes mag meemaken. Het zou zo'n pracht van een mamy zijn, want zo wil ze heten. Tja, soms nemen ze de beste eerst weg he... Ik hoop gewoon dat we in juni goed nieuw krijgen en dat er een groot deel van de stoute beestjes in haar lichaam verdwenen zijn. Vandaag is ze nog mee met haar klasje naar de post geweest. Ze keek er enorm naar uit. Er was zelfs één van de kindjes die vroeg: "juffrouw, zijn die stoute beestjes nu al een beetje weg uit jou lichaam?" Zo koddig hoe kleine kinderen kunnen reageren toch... Soms veel tactvoller dan volwassenen. Jach, kging weer vlug iets typen tussen het studeren in maar het is me weer niet gelukt om het kort te houden... Mijn excuses!

Grtjes aan iedereen :D

aurora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: mei 29, 2009, 10:32:15 am »
hoi Lien,
Sorry dat ik gisteren avond niet op je bericht had gereageerd.Ik was stik op van te dweilen(k'heb er twee en een half uur overgedaan iest wat ik in normale toestand op een uur zou gedaan zijn >:().Ik had wel mijn berichten gelezen,geen fut meer om te antwoorden.
Elke morgen sta ik misselijk op,moet een litican nemen,da duurt zo' 2-2.5 u,dan krijg ik honger en als ik dan gegeten heb ben ik weer misselijk >:(.Dan heb je de pijn van buitenkant voet tot aan de heup,waar pijnstillers bij mij niet helpen(mag alleen daffalgan,wegens allergie),daar geeft cannabis een verlichting ;) ;) ;)(ook op andere vlakken :D,ze blijven er moeilijk om doen >:( :'()
De ene dag tegen de andere,die dag gaat of alles goed of alles fout,das menselijk hoor.Zolang je redelijke punten hebt,maakt het niet veel uit,ofwel?

Wat is jouw sterrebeeld?

JA kinderen zeggen de dingen zoals zij dat ondervinden,daarom hou het kind in je.

Hoe is het met je moeder op dit moment?Alles een beetje te doen?Niet te veel last van dingen?
Een sprankeljte hoop:
of je moeder je diploma haalt is een vraagteken,dat wil niet zeggen dat ze niet meemaakt,dan van een andere plaats.Zo ver ben je nog niet,behaal dit jaar dat wat je nodig hebt om volgend jaar te starten,je maakt je plannen gewoon iets korte van tijd(niet in jaren spreken,die zekerheid heeft niemand,ook al ben je niet ziek,je kan van het ene moment van de aarde af zijn,wat we jou niet toewensen)Ik hoop dat jullie een (lang)gelukkig leven samen mogen hebben,dit klinkt onrealistisch,wie zegt dat het niet kan?
 Hou je hoofd open voor opties,dat alles kan(geef niet op hé)het is maar hoe je over dingen denkt.

Zo, veel blok - en ander plezier,joehoe lang w-end(dan zie ik mijn man ook eens meer dan twee uur op een dag 8))
Goetjes aan je moeder,vader (broers/zusters),aan jou Lien en alle anderen in het beklimmen van je berg(en)
Karen

Lientje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: mei 29, 2009, 17:03:26 pm »
Geen probleem dat je later antwoord hoor! Alles op zijn tijd. Met mama gaat het betrekkelijk goed. Ze heeft wel wat pijn aan haar ribben en haar rug maar dat kan ze redelijk onderdrukken met de pijnstillers. Door de hormonenkuur die ze nu volgt heeft ze wel wat vochtophoping in haar voeten en enkels. Maar dat valt allemaal goed mee als ik hoor wat jij moet doorstaan. Mama kan eigenlijk nog "alles". Ze mag wel geen grote gewichten opheffen omdat ze uiterst breekbaar is. Ze gaat nu ook elke dag bij meme op bezoek omdat ze niet wil dat ze daar helemaal alleen ligt. Je zou denken dat ze nu meer tijd heeft nu ze niet meer mag werken, maar dat is zeker niet zo! We proberen ook zoveel mogelijk samen te doen. Ik kom naar huis om te studeren want in gent loop ik de muren op. Ik kan geen hele dag binnenzitten.

Smorgens ontbijten we samen en we nemen samen onze pauzes om een babbeltje te slaan he! Soms moet ze wel eens een rustpauze inlassen maarja, wat is dat in vergelijking met jou pijnen... Het is misschien niet raar dat we redelijk positief zijn want ze kan ook nog veel. We hopen dat we het onder controle krijgen en zo nog lang van elkaar kunnen genieten.

Ik ben een steenbok van sterrenbeeld, net zoals mijn papa :D Mama is dan weer een tweeling en mijn broers een ram en een stier! Gezellig hoor :P Waarom wilde je dit weten?
Tja, voor mij geen lang weekend, gewoon elke dag opstaan blokken, eten, blokken, eten, blokken en slapen! Maar daartussen probeer ik toch eens rond te lopen op onze boerderij om de lammetjes en kuikentjes te zien rondhuppelen. Dan ook eens naar de weide van mijn paardje lopen die mij dat hinnikend goeiedag zegt! Daar komt een mens toch gelukkig van! Mama doet dit nu ook meer dan vroeger, de bloemetjes bekijken, genieten van de beestjes,... Met zo'n mooi weer is dat geen probleem!

Grtjes aan iedereen :D

aurora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: mei 29, 2009, 18:08:56 pm »
hoi Lien,

Ja da dacht ik wel,een steenbok(die hebben een enorme ambitie in alles wat ze doen,werken graag alleen zijn heel wijs)Mijn man en ik zijn ook steenbok(vandaar) ;).Tweelingen zijn met twee en ongeconcentreerd leid dit tot veel ambities die zelden afgemaakt worden(wat ik bij jouw moeder niet voel),communicatief zijn tweelingen heel sterk.Sterke constitutie je broers,Ram eerste teken van de dieren riem ,dit zijn mensen met een doordram vermogen,kunnen onsettend oplaaien als ze aangevallen worden.Stier is een aarde teken en zal niet van mening veranderen eens zijn doel vaststaat,stieren zijn over het algemeen met aardse dingen verbonden,dus materialistisch.
Jullie zijn thuis met 3 aarde personen waarvan 2 het hoofd zijn en een het beweegelijke.1 lucht persoon(je moeder) van het beweegelijk en als afsluiter een vuur persoon.Als er een laaiend vuur is tussen je moeder en je broer(de ram) dan blussen de aarde personen het vuur en brengen de strom tot rust 8)
onze outste dochter is een stier,onze middelste is een tweeling(jonge geest),en de jongste is een scorpioen(geen katje om zonder handschoen aan te pakken :D :D)

Je hebt een paard?Je weet toch dat dat edeldieren zijn en ze begrijpen al je problemen.Dat is iets wat ik altijd wilde hebben een boerderijtje(nu ben ik blij dat ik er geen heb ik zo de dieren niet kunnen verzorgen)

Er is meer in het leven dan  studeren alleen nu even niet :D :D.
Geniet van je studie,je moeder,je broers,jevader en alle andere leuke dingen om je heen.
Heb je een vriend?Zo ja, is hij leuk en begripvol?
Ik hoop voor jouw van wel.

Zonnige groetjes Karen

ps:niet wakker liggen over de lasten die ik draag,daar zijn oplossingen voor en morgen is een andere dag

Lientje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: mei 30, 2009, 09:35:56 am »
Hoi karen,

Amai, ik vind het toch heel erg sterk hoe positief je bent. Ik betwijfel of ik dit zou kunnen in jou en mijn mama's situatie. Maarja, dat zijn dingen die je maar weet als je erin zit. Ja ik heb een vriend, Jens heet hij en is een leeuw :D Je begrijp waarschijnlijk ook wat ik hiermee bedoel! Ik ben een pietje presies zoals wij dat zeggen en ben heel erg stipt. Jens daarintegen is een losbol en is het vandaag niet dan is het morgen! Langs de ene kant zorgt dit soms voor fustratie maar langs de andere kant kan hij me soms terug met mijn voetjes op de aarde zetten. Gisteren ging het niet om een bepaald stuk te leren. Ik wilde en zou het begrijpen. Maar jens zei dan van doe eerst de rest, hetgene je wel kan en de rest komt later... Gelukkig luister ik ook eens naar hem... Hij is heel erg begripvol en het is echt een super lieve jongen! Toen hij het nieuws hoorde van mama moest hij zelf ook wenen. Mijn mama is een echt moedertje, zelfs voor de 2 vriendinnen van mijn broers en voor mijn vriend. Ze is net hun 2e mama! (wat ik in het begin wel niet altijd tof vond)

Verder kloppen de sterrebeelden wel redelijk goed. Ik en mijn vader hebben inderdaad wel wat ambitie en doen graag ons ding. Als we er voor gaan, dan gaan we er ook voor. Snap je? :D Mijn broers zijn inderdaad echte voorbeelden van een ram en een stier. De ram is inderdaad een doorzetter en krijgt graag zijn ding gedaan. De stier daarintegen is niet van zijn stuk te brengen en als je dit probeert... Pas maar op dan! Mama is inderdaad communicatief sterk maar werkt wel alles af. Ik heb die precieze ingesteldheid van haar!

Ja, sinds 4,5 jaar wonen we op de hoeve. DE droom van mijn ouders! Toen we het nieuws van mama hoorden vroeg ze zich af of er wel goed aan gedaan hadden de hoeve te kopen. Maar daar heeft ze niet lang over getwijfeld. We zijn hier allemaal 10x gelukkiger. We zijn allemaal buitenmensen en hebben ruimte nodig. Zalig om hier wakker te worden! Ik kan daar echt naar verlangen na een week in het beklemmende gent te zitten. (voor mij toch!) Ik had 2 paarden. Mijn eerste paard is vorig jaar gestorven. Zij was oud en rustig en begreep mij volledig. Als ik wenend de stal binnen kwam dan likte ze mijn tranen weg en trooste mij. Toen we ze moesten laten inslapen keek ze naar me, het was net of ze wilde zeggen van het is goed geweest hier, bedankt! Kzal haar nooit vergeten! Mijn ander paardje is nog jong en veel vrolijker. Ze begrijpt me ook wel maar je voelt die wijsheid niet zoals vincka dat wel had. Het is wel een lieve en je kan ze vastpakken waneer je wil. Schitterende dieren die ik nooit meer wil missen!!!

Jah, ik moet eigenlijk studeren maar als je over dieren en de hoeve begint tegen mij dan is er geen stoppen aan :D Nu vlug fysiologie studeren :S

Grtjes lien xxx

aurora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: mei 30, 2009, 10:47:10 am »
Hoi Lien,
Blij te horen dat je een begripvolle vriend hebt,das toch belangrijk.De leeuw:laat graag anderen voor zich werken(ook in de natuur) zijn zeer uiterlijk gericht(pronken),mak als een leeuw,hé ;)
Bericht aan jens
Hoi Jens,verzorg ze goed hé,je hebt een speciale hoor ;)

Mijn ziek zijn heeft mij eigenlijk meer gegeven van het leven,dat ik zonder ziek zijn niet had gevonden.Mijn geloof is de grootste(ben niet gedoopt,)God is voor mij het alles en het niets,ik heb God leren begrijpen(soms begrijp ik het ook niet)Er bied zich altijd een kans aan in het leven,jij kiest of je hem neemt.Het ziek zijn heeft voor mij het spirituele open gegooit,ik zie dingen van toekomst,heden,verleden,voelen ,alles wat rondom mij uistraalt,kaartlezen,verlichting geven in donker tijden mensen bewust maken dat ze goddelijk zijn en veel meer kunnen dan ze zeggen,gedachten lezen is wel heel leuk.Dat werkt niet op commando?

Ik wil je niet gelovig maken ofzo(krijg daar toch geen extra punten voor),geloven moet je zelf achter staan en een geloof is geen religie,je hebt wel geloof nodig om een religie te beoefenen.Niet andersom,geloof is iets waar jij 100% achterstaat wat iemand ook zegt of doet,en ik geloof in God Hetalfa en het omega.

Steenbokken zijn de laaste van de dierenriem,zijn heel spiritueel,kunnen ook neigen tot pessimisme?Een steenbok is graag even alleen om te mediteren(dit help wel eens bij blok stoornissen,sluit je op ,je eigen wereld,de tijd bepaal je zelf)Ik ga op zo'n moment in mijn kamer zitten,zet m'n mp4 op en zing vals alles van mij af,daar doe ik ook ademhalings oefenigen.
Waar wonen jullie?Wij wonen in Heppen(Leopoldsburg).

Hoopelijk heb je iets aan de tip,

Groetjes karen

Lientje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: mei 31, 2009, 15:36:23 pm »
Hoi karen,

Ik vind het prachtig dat iemand steun en rust vind in geloof. Ik ben van een jongere generatie (ik weet niet ofdit echt een invloed heeft hoor!) en ben daar zeker niet in geduwd geweest. Ik ben wel gedoopt, 1e communie gedaan, plechtige communie gedaan, ga naar katholieke school,... Tja, mss beetje al de cliché dingen he! Ik geloof misschien niet, of toch niet zo sterk maar ik vind de tradities wel mooi! Als ik ooit zou trouwen wil ik dat ook voor de kerk doen. Hiermee bewijs ik nogmaals dat ik niet volledig ongelovig ben.

Maar ik ben zelf meer wetenschappelijk ingesteld. Ik volg ook wetenschappelijke richtingen en dan denk ik toch soms dat er verschillende dingen niet kloppen in de bijbel en dergelijke. Dus het "ouderwetse" letterlijke geloof is zeker voor mij niet weggelegd. Misschien is er wel iets daarboven, maar wat? Tja, ik weet het niet, misschien ben ik er zelf nog niet uit... :D Ik vind dat zo'n moeilijk onderwerp! Vooral nu... Ik denk dan van als er iets is, waarom mijn mama? Tis een super lieve, doet goed voor iedereen,... Het is de loterij zeker...

Wat dat pessimisme betreft, jens zegt dit ook soms :D maarja, daar werken we aan he! :D Ik woon in een deelgemeente van Poperinge, West-Vlaanderen dus! :D

Grtjes lien

MelissaM

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: mei 31, 2009, 23:10:48 pm »
hoi meiden :)

ik wou gewoon eventjes zeggen:

mooi dat gesprek van jullie! echt. doet me goed om te lezen :)
hou de moed erin! :) maar jullie zijn in elk geval goed bezig! XXX

Melissa

Lientje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: juni 01, 2009, 17:49:04 pm »
Hoi hoi Melissa,

Doe gerust mee hoor :D hoe meer zielen hoe meer "vreugd"
Kga nu vlug verder blokken, morgen mijn 1e examens :S

grtjes lien