Auteur Topic: uitgezaaide kwaadaardige prostaatkanker, op zoek naar lotgenoten  (gelezen 458640 keer)

brouloos

• Nieuwkomer
  • *
  • bert in het zonnetje vandaag
    • Bekijk profiel
Re: uitgezaaide kwaadaardige prostaatkanker, op zoek naar lotgenoten
« Reactie #705 Gepost op: mei 13, 2011, 22:57:27 pm »
Sta aan mijn graf zonder verdriet
Ik ben hier niet, ik slaap hier niet
Ik ben de wolken door wind gewaaid,
de sneeuw met diamanten bezaaid.
Ik ben de zon op het volle koren,
de stilte van het ochtendgloren
waarin jij, die de dag begint,
de circelvlucht van vogels vindt
Ik ben de lenteregens, zacht,
de sterrenschittering in de nacht.
Sta aan mijn graf zonder een traan,
ik ben niet hier, niet doodgegaan.

Vannacht ben ik ingeslapen, na een lange strijd, in mijn vertrouwde omgeving.
Voor diegene die ik achterlaat, mijn vrouw, dochters, moeder, stiefvader, schoonzussen, zwagers,
familieleden, vrienden en vriendinnen.
Treur niet om mij, maar vier mijn leven en herinner mij zoals ik was

brouloos

• Nieuwkomer
  • *
  • bert in het zonnetje vandaag
    • Bekijk profiel
« Reactie #706 Gepost op: mei 13, 2011, 22:58:21 pm »
Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven. Maar het was een drukke week. Vorig weekend waren we allebei toe aan een rustig en ontspannen weekend. Nou ja.... ontspannen... Zaterdag heb ik het zwembad schoongemaakt, ja hoor ik had hem moeten binnenhalen voor de winter maar... had het niet gedaan dus heeft me 4 uur gekost om het ding schoon te krijgen.Maar weer gedaan, daarna er water in laten lopen maar na 2 uur werd het donker en zat er nog maar een klein laagje in. Maar wel lekker ook zitten bbq-en met zijn tweeën en dat was even heerlijk. Even urenlang doorbrengen in de tuin was een tijd geleden omdat ik nooit te lang en te ver weg wilde.

Zondag weer verder gegaan met het vullen van het zwembad heeft me 7 uur gekost maar... we hebben nu een zwembadje. De rest van de zondag zijn we lui geweest en zijn even bijgekomen. Maandag is Annabel weer naar school gegaan ze had er weer zin in. En ik ben naar de notaris geweest om dingen te regelen, brieven geschreven en bezig geweest met dingen te regelen.

En de rest van de week bezig geweest met dingen, Ik ben naar het sociaal huis geweest want die gaan uitzoeken hoeveel recht ik heb op weduwe- en wezentoeslag. Of liever gezegd hoeveel dat gaat zijn. Maar het is in gang gezet, het duurt alleen een maand of 2 voor ze alles hebben uitgezocht. Ook even naar de banken geweest om ze te informeren en wat ik mag en kan. En weet inmiddels alles wat ik weten wilde.

Hahaha en woensdag heb ik me verslapen. Mijn telefoon is mijn wekker maar... als de batterij leeg is.. dan dus ook geen wekker LOL. Dus werd ik pas om 11 uur wakker. Gelijk maar naar school gebeld en even uitgelegd en toen ze naar mijn dochter vroegen en vertelde dat die nog lag te slapen moesten ze lachen. Gelukkig alle begrip op school. Ach niet zo verwonderlijk want op maandag en dinsdagnacht zijn we samen tot 2-3 uur in de nacht aan het spoken geweest. Dus niet zo vreemd.Maar de school begrijpt het helemaal, ze hadden al gezegd dat ze alle begrip hadden als ze deze week niet kwam, dus alleen de woensdag missen was geen ramp.

In de middag wilde we in het zwembad maar er lag allemaal bloesem in van de bomen dus moest er worden uitgevist. Alleen tijdens het vissen was ik op een slang gaan staan en die was gelijk lek. Dus moest worden vervangen, die had ik vervangen maar bleek ook lek dus de derde erop en die was goed. Maar goed ook want dat was de laatste die ik had LOL.

Verder bezig geweest om mijn computer in de kamer te zetten. Die stond in mijn kamertje apart maar ja nu we met zijn tweeën zijn werkt dat niet helemaal. Dus heeft me een dag gekost maar staat nu in de kamer en is helemaal top, zo kunnen we wat meer bij elkaar zijn. Alleen... nu lijkt het of er een bom is ontploft in mijn kamer omdat tja.. alles moet nu ergens anders..En is het nog steeds maar ... van het weekend geven ze regen op dus een heel weekend om mijn huiskamer weer terug te krijgen.

En ik ben vandaag weer Oma geworden, nee niet van een van mijn dochters maar van 7 schattige kleine kuikentjes. Een kip zat op eieren en vandaag had ze kleintjes. En.. er zitten nog 2 kippen op eieren dus binnenkort lopen er heel wat van die kleintjes door mijn tuin heen.

Dus we doen het best aardig. Annabel haalt weer mooie cijfers op school nu ze ontspannen kan leren, Tuurlijk missen we hem maar we hebben er nu ook vrede mee en gaan zo goed als mogelijk door.We hebben vertrouwen in de toekomst.

Zo jullie zijn  weer helemaal op de hoogte.
Liefs, knuffels en kusjes
xxxx

duizendpoot

• Bekijk profiel
« Reactie #707 Gepost op: mei 15, 2011, 08:59:58 am »
Heel mooi, ben "blij" voor jullie dat jullie er zo goed mee omgaan.  Geniet nu van elkaar en het mooie weer.
Groetjes en knuffel

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #708 Gepost op: mei 16, 2011, 17:55:30 pm »
kom nu pas even iets schrijven,gelezen had ik het al een paar dagen terug
Ria bedankt dat je dit met ons hebt willen delen, dit is helemaal Bert
Gelukkig hebben jullie al een beetje kunnen verwerken hoe moeilijk het ook is,maar die woorden van Bert zaullen jullie de moed geven om verder te gaan, en gewoon doen wat hij wou samen gelukkig zijn en genieten van het leven
knuffell viviane

poehe-57

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #709 Gepost op: mei 18, 2011, 20:46:09 pm »
Lees het net van Bert .....je weet het en toch onverwacht 
Heb er verder geen woorden voor :'(
Iedereen heel veel sterkte
Ineke Knip van der Pluijm

whoopi

• Kanker is als een achtbaan.Het ene moment zit je h
    • Bekijk profiel
« Reactie #710 Gepost op: mei 24, 2011, 15:47:08 pm »
Ria,

Lees pas nu het verlies van Bert!
Woorden schieten mij tekort!!
Ik zat in Hasselt tegenover een stralende, gelukkige  Bert!
Ik ... hou jou taai.

Whoopi.

viske

• Bekijk profiel
« Reactie #711 Gepost op: juli 29, 2011, 22:09:00 pm »
Het was lang geleden dat ik hier op de site kwam.
Mss om mijn eigen kankerboek dicht te slaan.

Groot was mijn ongeloof dus ,toen ik hier Las dat bert er niet meer is.
Denk dat iedereen hier op de site bert wel kende.

Ik kende hem als iemand met een groot hart en heel sociaal .
Hoe hij vertelde over zijn gezin.

Ik heb hier meerdere malen door gescrold want kon het niet geloven.

Het ga je goed bert en mijn deelneming aan zijn gezin.
 ria veel steun

fifille

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #712 Gepost op: september 26, 2011, 13:26:43 pm »
Bert,

zo jammer dat je er niet meer bent, al vier maanden ondertussen,...  ook al kende ik je enkel via het forum, ik zal blijven herinneren hoe jij ondanks je ziekte er steeds was om andere mensen moed te geven, je was een vechter die niet wou opgeven, je liefde voor je gezin was groot....

bedankt voor je mailtjes toen ik het moeilijk had met het verlies van mijn pa