Auteur Topic: uitgezaaide kwaadaardige prostaatkanker, op zoek naar lotgenoten  (gelezen 481610 keer)

vify

• Bekijk profiel
Re: uitgezaaide kwaadaardige prostaatkanker, op zoek naar lotgenoten
« Reactie #690 Gepost op: mei 02, 2011, 09:06:05 am »
We wisten het allemaal maar toch komt de slag heel hard aan, via mail had ik kontact met hem, hij was een grote steun toen ik mijn vriend zag achteruitgaan en naar zijn einde ging, ook toen ik hem verloren ben was hij er , nu amper negen weken geleden,

Wel Bert ik wend me nog eens even tot jou voor de laatste keer,Bedankt lieve vriend dat je er was
Meer woorden heb ik niet

Ria, Annabel en Wendy, het is goed zo voor hem geen pijn meer , gedaan met vechten  voor  hem,

,Heel veel sterkte om dit een plaats te geven dit grote verdriet en verlies

Woensdag gaan er heel veel in gedachten met jullie mee daar ben ik zeker van

troostknuuffel voor jullie
Viviane

Jessy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #691 Gepost op: mei 02, 2011, 09:41:32 am »
Beste Ria en familie

Aan de hand van dit berichtje wil ik jullie zeggen dat mijn gedachten bij jullie zijn.

Onze deelneming. We delen met jullie mee in deze periode van diepe droefheid.

Veel sterkte.

Jessy
« Laatst bewerkt op: mei 02, 2011, 09:44:12 am door Jessy »

keikopje

• 42, mama van een dochtertje van 7j
    • Bekijk profiel
« Reactie #692 Gepost op: mei 02, 2011, 11:12:59 am »
Ik wens jullie heel veel kracht om alles een plaats te geven. Bert was een ontzettend moedig en optimistisch persoon, hij heeft - alleen al op dit forum - heel veel mensen moed gegeven met zijn altijd goedlachse berichten.
En normaal doen? Normaal is wat voor jullie goed voelt en waarmee je Bert eer doet.

Keikopje

Mavic

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #693 Gepost op: mei 02, 2011, 12:15:46 pm »
Dag Ria,

Ik heb ongeveer rond dezelfde tijd als Bert dezelfde diagnose gekregen. Ons verhaal loopt dus wat parallel. Ik heb altijd met plezier zijn boodschapjes gelezen. Zijn realisme en optimisme hielden dit forum boeiend. We zullen hem allemaal ten zeerste missen.     
Bedankt ook dat jij de laatste maand zelf ingeprongen bent op dit forum. Het was niet meteen opbeurende lektuur, maar het gaf wel aan wat vele van ons nog te wachten staat.  Ook dat mag wel eens verteld worden.

Nog veel moed.

Sabrine

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #694 Gepost op: mei 02, 2011, 12:36:50 pm »
Beste Ria,

Heel veel sterkte toegewenst na dit zware verlies...
Ik vind het heel mooi hoe jullie zullen afscheid nemen van Bert woensdag.
Zelf verloor ik vorig jaar in augustus mijn vader op 63ste leeftijd aan pk. Bert heeft me lange tijd heel erg gesteund. Ik ben zeker dat uw lieve man over je zal blijven waken....

Woensdag ben ik in gedachten bij jullie....

Lieve steunknuffels
Sabrine
XXXXXXXXXXX

duizendpoot

• Bekijk profiel
« Reactie #695 Gepost op: mei 02, 2011, 13:05:17 pm »
Beste Ria, ik wens jou en je familie heel veel sterkte in deze moeilijke dagen.  Hij is nu pijnvrij en op een mooie plek. Er is weer een sterretje bij. Voor jullie breken nog zware tijden aan. Eerste dagen heb je nog veel te regelen, maar binnenkort zal voor u de moeilijke tijd komen omdat het dan pas echt doordringt dat hij er niet meer is. Tot hiertoe heb je steeds al je tijd in het verzorgen van Bert gesteld, wat je naar mijns inzien zeer goed hebt gedaan. Hij is thuis kunnen sterven zoals hij wou. In ieder geval, veel sterkte en een dikke knuffel

Da-Yucka

• Longkanker sinds 2010
    • Bekijk profiel
« Reactie #696 Gepost op: mei 02, 2011, 15:33:35 pm »
Veel sterkte en moed de komende dagen en vooral de komende weken, maanden... Woensdag ben ik zeker in gedachte bij jullie...

Liefs en vooral een dikke knuffel xxx

annegato

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #697 Gepost op: mei 03, 2011, 00:31:38 am »
lieve ria en kinderen,

Wat we al een tijdje wisten is gebeurd, Bert is niet meer, het zal inderdaad een opluchting zijn dat hij geen pijn meer heeft maar jullie zullen hem nu wel heel erg gaan missen. Bert was zo een optmistisch iemand, hij stond klaar voor iedereen. Toen ik op het forum schreef een tijd nadat mijn man overleden was mailde hij regelmatig om mij moed te geven. Ik vond et toen zo dapper van hem dat hij dat deed terwijl hij wel heel goed wist dat het met hem ook slecht zou aflopen. Heel veel sterkte en vergeet vooral niet dat er heel veel mensen met jullie meeleven, hier branden al enkele dagen twee kaarsjes, eentje voor mijn man en eentje voor Bert. Ik laat ze nog even branden, woensdag zal ik extra aan jullie denken.
Kom achteraf maar op het forum want je zal nog veel steun kunnen gebruiken.
Ik denk dat mijn man er hierboven misschien een vriend bijgekregen heeft.
annegato

ikook

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #698 Gepost op: mei 03, 2011, 18:19:45 pm »
Het is moeilijk te aanvaarden
dat je weg bent van deze aarde
Altijd stond je klaar
voor ons en voor een ander
Weinig nemen en veel geven
altijd hartelijk en warm
Geslaagd ben je in jouw leven
je hebt ons een goed voorbeeld gegeven

ria en annabel , veel sterkte gewenst in de komende tijd,

jan.

pieternella

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #699 Gepost op: mei 03, 2011, 18:55:43 pm »
hallo lieve familie
zo kan ik jullie wel noemen, we hebben zoveel gedeeld de laatste tijd, en nu wil ik ook mijn condoleance overbrengen.
we hebben zoveel contact gehad, Bert was ons een grote steun en had altijd voor ons een opbeurend woord.
we wensen jullie allen voor morgen heel veel kracht en sterkte toe.
maar ook voor de komende tijd al de plaats steeds leger wordt gevoeld. en gemis voelbaar wordt.
sterkte heel veel sterkte toegewenst en we zullen morgen in gedachten bij jullie zijn
pieternella

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #700 Gepost op: mei 04, 2011, 08:49:27 am »
Wij - en met ons heel velen - zijn vandaag in gedachten bij Bert en z'n geliefden. Met een traan omdat het niet had mogen zijn, met een glimlach omdat Bert zo'n speciaal iemand was.
Sterkte.
Omamanita

clousaeuke

• 42 jaar een lieve man en twee kindere 10 en 15 jaa
    • Bekijk profiel
« Reactie #701 Gepost op: mei 04, 2011, 09:00:42 am »
Ria en Annabele,

Ook ik zal vandaag in gedachte bij jullie zijn,ik laat hier een kaarsje branden dat Bert goed terecht zal komen,in de hemel heeft hij zeker zijn plaats verdiend.
Vaarwel Bert ,ben zo blij dat ik jou heb mmogen kennen,ik zal je nooit vergeten!!
Sterkte aan de familie.
Liefs Heidi

Augustje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #702 Gepost op: mei 04, 2011, 15:19:21 pm »
Beste Ria en familie,

ik wens jullie heel veel sterkte toe.
Innige deelneming.

Brigitte

Anja Bl

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #703 Gepost op: mei 08, 2011, 18:09:06 pm »
Lieve Ria en Annabel heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Ik heb twee jaar met Bert geschreven , hij was altijd positief naar anderen hij was een levensgenieter. Ik heb hem nog de laatste tijd een paar berichten verstuurd op zijn email thuis. Ook een waar ik moet melden dat mijn vader op 16 maart is overleden, maar ik had het wel door dat Bert dit niet aan kon en geen bericht meer heeft gestuurd. Ik las dat Bert ziek was en kon het goed begrijpen dat hij daar geen behoefte meer aan had. Hij kon zijn tijd wel gebruiken voor jullie en voor hem zelf. Ik vind het nog raar dat mijn pa er niet meer is, eerst word je geleeft door veel dingen die je moet regelen. Het is voor mij nu dat het een beetje komt het verdriet het gemis. Ik heb veel aan Bert gehad in moeilijke tijden en soms gelachen om zijn mailtjes het beurde me altijd weer op. Het was voor mij mijn schrijfmaatje en zo noemden we elkaar dan ook. Ria en Annabel ik wens jullie nog maal heel veel sterkte met alles. Liefs Anja.

brouloos

• Nieuwkomer
  • *
  • bert in het zonnetje vandaag
    • Bekijk profiel
« Reactie #704 Gepost op: mei 13, 2011, 22:52:44 pm »
Hallo allemaal.
Mmm langer weggebleven dan gepland dus eerst maar vertellen hoe de woensdag is verlopen. Het was heel mooi, intens, verdrietig, kortom alle emoties hebben we voorbij zien komen. Hij lag opgebaard in de kamer op het ziekenhuisbed waar hij de laatste week op heeft gelegen. Vanaf 11 uur kwamen de familieleden en een hele goede vriendin van mij die vlakbij woont en die me zo enorm heeft geholpen met zoveel dingen echt een schat dus die kon ik niet missen op deze dag.

We hebben koffie gedronken, lekkere broodjes en smoskes gegeten en leuke herinneringen opgehaald aan hem. Was heerlijk intiem, gewoon nog bij hem kijken als je wilde, en gewoon alles in eigen tempo en alles op gemak. Toen de wagen kwam was het wel slikken en snikken, zo... definitief. Al die tijd thuis geweest en nu zou hij op weg gaan naar zijn laatste rustplaats. Dat was moeilijk. Ze hebben Bert in de kist gedaan en de kist open gelaten. Het deksel hadden ze rechtop gezet en we hebben er allemaal iets op geschreven. Ze zullen wel hebben staan te kijken bij het crematorium hahaha, we moesten lachen om het idee van de gezichten daar als ze de kist zouden zien.

Ik heb samen met Wendy mijn oudste dochter de deksel op de kist gedaan (Annabel wilde niet) en daarna alle schroeven erin gedaan. Voelde heel goed dit zelf te mogen doen. Bij alles wat ze deden vroegen ze of we het zelf wilden doen. Dus alle ruimte voor alle ideeën. Was heel mooi. Daarna hebben we allemaal een glas genomen en toen hij de auto inging en later wegreed hebben we allemaal op hem geproost en hebben hem uitgewuifd. Echt een laatste afscheid. Daarna nog lekker bij elkaar gekropen en iedereen kon zo zijn emoties even kwijt. Kortom een afscheid des Berts. Apart en op eigen wijze. Degene die een kaartje hebben gekregen dat was ook des Berts. Jammer dat ik hem niet in kan scannen en hier kan plaatsen.  Ik zal zo proberen het een beetje te vertellen in een volgende mail.

Liefs weer xxx
Ria