Auteur Topic: uitgezaaide kwaadaardige prostaatkanker, op zoek naar lotgenoten  (gelezen 481603 keer)

ilse3

• **
    • Bekijk profiel
Re: uitgezaaide kwaadaardige prostaatkanker, op zoek naar lotgenoten
« Reactie #675 Gepost op: april 26, 2011, 09:45:54 am »
Ria,

Je ervaringen en verhaal komt zo bekend voor...het doet me terugdenken aan mijn vader. Het verward en omstandig zijn, de moeilijkheden. EN dan kijk je naar buiten en zie je de mensen voorbij gaan terwijl jouw leven eigenlijk stilstaat. Toen mijn vader stierf was er op het plein onder zijn appartement een festival aan de gang. Heel raar.

Ik hoop voor Bert dat meer leed hem bespaard blijft. En voor jou veel sterkte, nu, maar ook in de komende dagen, weken, maanden,...

Ilse

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #676 Gepost op: april 26, 2011, 12:02:01 pm »
Ik vraag me af of ik dit zou kunnen doen voor m'n partner... Waarschijnlijk word je op zo'n moment sterker dan je ooit had gedacht dat je kon zijn. Bert heeft ook niet geweten dat het zo zwaar zou worden toen hij vroeg om thuis te kunnen sterven, anders zou hij de keuze misschien niet gemaakt hebben, om jou deze zware taak te geven. Wie ben ik om te zeggen dat je toch af en toe even aan jezelf moet denken ook...
Och al m'n woorden doen er niet veel toe, denk heel veel aan jullie.
Omamanita

Kimmy

• Bekijk profiel
« Reactie #677 Gepost op: april 26, 2011, 15:57:07 pm »
Ach , ook ik herken veel in je verhaal ...
schrale troost , ik weet het ...
denk veel aan jullie ... :'(
 :-* , kimmy

brouloos

• Nieuwkomer
  • *
  • bert in het zonnetje vandaag
    • Bekijk profiel
« Reactie #678 Gepost op: april 28, 2011, 23:31:58 pm »
Hallo allemaal

I doe het met liefde maar.... het is hard. Mijn man die mijn man niet meer is, alleen nog maar een schim van wat hij ooit was. Het doet pijn hem langzaam dood te zien gaan. Het is nog erger dan ik me ooit had kunnen voorstellen. Ik slaap nu een week op de bank en als ik geluk heb slaap ik 3 uur achter elkaar maar meestal is dat maar 1 of 2 uur want elke keer als hij geluid maakt dan ben ik wakker. Zo moe nu. Annabel is ook moe. Ik hoop echt dat ze hem snel komen halen en hem hiervan verlossen. Dit is niet menselijk meer om zo je leven te moeten eindigen. Hij krijgt nu 175 mg morfine en ze verhogen de dosis langzaam. Hij leeft in zijn eigen wereldje en kan alleen op simpele vragen antwoord geven. Wil je water? Heb je het koud?, wil je rechtop zitten? Maar heeft in zijn eentje af en toe de grootste lol en lacht dan. En sinds dat we een ziekenhuisbed hebben dat we in alle standen kunnen zetten, hoor ik de hele dag, ahhh lekker. Een dankbare glimlach, een kusje, of oh lekker, maken het de moeite waard en vergeet ik even dat hij ook flink opstandig kan zijn, en dreigt met bijten, schoppen en slaan uit onmacht en zo ken ik hem niet. En aan die kleine dingen hou ik me vast en zorgen ervoor dat ik doorga. Net als mijn lieve vrienden die me bijstaan en me de kracht geven om vol te houden, ik kan jullie niet genoeg bedanken

Liefs, knuffels en kusjes

xxxxx

Clara

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #679 Gepost op: april 29, 2011, 21:09:24 pm »
Beste Ria,
 Hoe groot is je liefde als hij zo op de proef wordt gesteld en hoe sterk kan een mens zijn.  Ik heb de grootste bewondering voor je. Ik hoop dat ik ook zo sterk kan als zijn mijn man straks in zijn laatste levensfase is, want hoe zwaar moet het zijn je lief zo ziet lijden. Heel, heel erg veel sterkte voor de dagen die nog komen.

Lieve groeten. Clara

brouloos

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #680 Gepost op: april 30, 2011, 13:28:07 pm »
Hallo allemaal,
Ik heb hem beloofd dat hij thuis mag sterven, en ik probeer er alles aan te doen dit mogelijk te maken. Maar er zijn momenten dat ik het ook even niet meer zie zitten en wegloop en mijn oren dicht doe om even bij te komen. Hij kan behoorlijk lastig zijn en noem hem dan ook mijn spookje. Zijn hobby is mij 's nachts wakker proberen te houden, het zal wel zijn dat hij dan bang is niet meer wakker te worden of zo... maar valt niet altijd mee, vannacht was het 5 uur voor ik een beetje kon slapen. Nu is het gelukkig weekend en Annabel en ik gaan weinig tot niets doen en even bijkomen.
Vanmorgen was de verpleegster er weer om hem te wassen en verschonen, hij gilde moord en brand, had er geen zin in. Toen ze wegging (ik zag er kennelijk een beetje uitgeput uit na mijn korte nacht) zei ze als het niet gaat dan laten we hem opnemen in het ziekenhuis, het moet wel te doen blijven voor jullie allemaal. Nou hij blijft gewoon thuis, ik probeer overdag nog wel even te slapen. Ik ga daarna naar Bert en zeg tegen hem jij gaat echt niet naar het ziekenhuis, jij blijft lekker thuis. En er verscheen een brede glimlach op zijn gezicht. Reageren op vragen doet hij haast niet meer maar die kleine dingen zie ik dat hij het niet wil opgeven en hier thuis wil blijven. En zo lang het mogelijk is ga ik dat zeker doen.
En voor degene die dit nog op hun pad gaan krijgen... hou er rekening mee dat het je hele leven omgooid, je kan iets pas doen als je er even de tijd voor hebt, iets plannen,,,, vergeet het.... go with the flow. Stel ook geen onmogelijke eisen aan jezelf, de afwas staat er morgen ook nog en stofzuigen idem. Als je voelt dat je aan het einde van je krachten bent gewoon even proberen wat rust te pakken en de boel de boel laten. Komt wel weer als ik weer wat energie heb.
Lieve medestanders, ik wens jullie allemaal een heerlijk weekend toe, en geniet ook een beetje voor ons
Lieve groetjes weer
xxxx

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #681 Gepost op: april 30, 2011, 13:38:12 pm »
Lieve Ria,
Ik hoop dat je nu een beetje aan het slapen bent of toch even wat kunt uitrusten en dat je lief spookje je even op adem laat komen. Konnen we maar eventjes de last van je schouder nemen.
Lieve respectvolle groeten.
Omamanita

clousaeuke

• 42 jaar een lieve man en twee kindere 10 en 15 jaa
    • Bekijk profiel
« Reactie #682 Gepost op: mei 01, 2011, 00:00:17 am »
Hey Ria,

Ook ik zou willen dat ik je even kon helpen en de last even voor jou kon dragen zodat je opnieuw energie kon op doen!!
Maar dat spookje van jou,heeft maar één iemand nodig en dat ben jij,en dat zal je de kracht geven om dit te doen zolang het nodig is ,Ria ik denk aan jullie en hoop dat je van ergens de energie toegestuurd krijgt die je nodig hebt om dit te volbrengen!!Komaan hé!!!
Dikke knuffel en xxx
Heidi

annegato

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #683 Gepost op: mei 01, 2011, 01:21:58 am »
dag ria,

Het zijn nu zeer moeilijke tijden voor jullie maar later zal je echt heel blij zijn dat je alles gedaan hebt wat je kon voor hem.
We zijn sterker dan we zelf denken, als ik nu denk aan de laatste weken van mijn man zijn leven, aan het gevecht, het sterven,
begrijp ik niet hoe ik dat toen kon, het lijkt haast alsof ik toen iemand anders was.
Maar één ding weet ik zeker, je liefste laten sterven zoals hij het het liefst wou doen is het allerbelangrijkste, hoe komt het dat
we zo sterk zijn, gewoon omdat we zo veel van hem houden, dat zal bij jou ook zo zijn en ook al valt het je nu waarschijnlijk soms
onnoemelijk zwaar toch denk ik echt dat je met grote dankbaarheid zal kunnen terugkijken, dankbaar voor die intense tijd die
jullie nu hebben ondanks alles. Het belangrijkste is dat Bert geen pijn heeft, de rest beseft hij waarschijnlijk niet echt, jullie weten
wel dat ook veel van jullie houd.
Zeer veel sterkte de komende daqen en ik leef heel erg met je mee, denk door je berichtjes heel veel terug aan het overlijden van
mijn man en vooral aan de laatste weken van zijn leven.

annegato

brouloos

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #684 Gepost op: mei 01, 2011, 22:04:55 pm »
Even een berichtje om jullie te vertellen dat Berts lijden over is.  :'( Vannacht is hij overleden of deze morgen.. rond 3.45. Het is een "opluchting"' voor ons allemaal, tranen vloeien er genoeg maar we hebben er vrede mee. So blij dat Wendy gisteravond nog is langs geweest dus die heeft afscheid kunnen nemen. En in de loop van de avond werd het duidelijk dat het niet lang meer zou duren, dus na middernacht heeft Annabel nog alles tegen hem gezegd wat ze wilde zeggen en ik ook en het was goed.

Hij is in zijn eigen huis overleden zoals hij wilde en ligt nu op zijn bed, de begrafenisondernemer is langs geweest en hebben hem mooi opgebaard, het lijkt net of hij slaapt. Woensdag is de crematie, de familie komt dan hier naartoe, we nemen dan afscheid van hem, eten, drinken en schrijven allemaal iets op de kist en wanneer de lijkwagen komt nemen we een glas en zwaaien hem uit. Anders dan normaal maar we hebben nog nooit iets normaal gedaan.

Dus een hoop te regelen maar ik kom terug.

Liefs, knuffels en kusjes
xxxxx

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #685 Gepost op: mei 01, 2011, 22:14:31 pm »
Lieve Ria,

héél véél sterkte tijdens deze donkere dagen
in gedachten leef ik met jullie mee
mijn innige deelneming
Ik zal Bert missen, maar hij leeft verder in mijn hart
en ik ben ervan overtuigd, heb nu een lieve bewaarengel bij
hij heeft me altijd beloofd dat hij over me zal waken
als ik nu 's avonds een mooie ster zal zien weet ik dat hij het zal zijn
slaapzacht lieve Bert, ben enorm blij dat ik jou heb gekend
groetjes Sabine

Kimmy

• Bekijk profiel
« Reactie #686 Gepost op: mei 01, 2011, 23:35:07 pm »
Ria , sterkte in deze moeilijke tijd ... :'(
Ik heb Bert maar 1 maal ontmoet ...
maar dat was voldoende om hem in mijn hart te sluiten...
Nogmaals sterkte voor jou en je familie...
 :-* , kimmy

clousaeuke

• 42 jaar een lieve man en twee kindere 10 en 15 jaa
    • Bekijk profiel
« Reactie #687 Gepost op: mei 01, 2011, 23:37:24 pm »
Lieve Ria en annabel,

Ik weet echt niet wat ik moet zeggen om jullie te troosten,zit hier zelf te wenen.Ik hoop dat Bert het nu goed heeft,zonder pijn en dat hij over jullie kan waken,hij zal dan zeker zijn best doen!!!
Hou jullie sterk en zorg dat jullie liefde voor elkaar en voor Bert er voor zorgd dat jullie deze erge tijd doorstaan ,hij zal fier zijn over jullie en als er s'avonds een sterretje flikkerd dan zal dat zeker Bert zijn die naar jullie knipoogt!!
Sterkte en tot schrijfs hier.
Liefs Heidi

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #688 Gepost op: mei 01, 2011, 23:51:45 pm »
Vaarwel Bert, je hebt je rust gevonden zoals je het graag had. Je hebt een lang en moedig gevecht gevoerd, je hebt genoten zolang het kon en steeds aan anderen gedacht. Het ga je goed, waar je nu ook bent, die keuze is aan jou en dat het ergens anders dan anders zal zijn daar ben ik wel zeker van ...
Aan Ria, Annabel en Wendy heel veel sterkte en koester alles wat jullie van Bert gekregen hebt.
Troostgroetjes.
Omamanita

keane

• Borstkanker oktober 2008 - opnieuw november 2015
    • Bekijk profiel
« Reactie #689 Gepost op: mei 02, 2011, 00:20:43 am »
Ik weet niet wat ik zeggen moet, wat is het allemaal toch vlug gegaan met Bert.
De foto's van vorig jaar in Hasselt liggen hier voor mij, de 'Straffe madammen en Heredag' op 5 september.
Met Bert aan tafel en Bert in de tuin.. Positief en vol goeie moed en nog hopend op...
Neen, ik kan het echt niet vatten, ben blij dat ik nog een mooie herinnering aan Bert heb door die foto's.
Veel sterkte gewenst aan Ria, Annabel en Wendy, jullie hebben hem gekoesterd de laatste dagen van zijn leven.
Groetjes,

Keane