Auteur Topic: Nodule op schildklier  (gelezen 3543 keer)

tamarita

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Nodule op schildklier
« Gepost op: april 23, 2009, 08:39:15 am »
Hallo,

ben hier nieuw, maar heb me hier ingelogd omdat ik met een vraag zit...

ff mijn geschiedenis en wie ik ben

ik ben een vrouw van 34 deze maand geworden, getrouwd met een geweldige zoon van 12...
maar ik heb mijn portie al gehad van ziektes en operaties
er schiet van mij ni veel meer over...
ben een CVS patiënt met fibro al heel lang
ben baarmoeder en eierstokken al van mijn 26 ste volledig kwijt
heb al de helft van dikke darm moeten afgeven en de galblaas
door het slaaponderzoek hebben ze gezien dat ik met obstructie zat op de bovenste luchtwegen waardoor ik bijna 50% suurstof tekort heb en mijn luchtpijp ook voor de helft word dicht gedrukt
dus problemen bij slikken, slapen, ademen enz
echo gaf aan dat de schildklier vergroot was, maar wel goed werkte.
bij verder onderzoek door neus/keel/oor arts zagen ze dat alles vanaf mijn worteltong naar beneden vergroot is
dwz wortel van de tong, amandelen schildklier...
om te zien wat het dringendste was voor weg te nemen moest ik een CT-scan laten doen...
die is deze week gebeurd...

tot mijn verbazing spreken ze hier van een gezwel op de schilklier of nodule van 1 cm en al de rest van mijn klieren rond om zijn allemaal vergroot.... sommige tot meer dan 2 cm
daar waar mijn amandelen zitten heb ik maar een doorgang van 0.5 cm, verder naar de scildklier toe ong 1 cm

mijn vraag is nu echter.... die nodule....
hoe kunnen ze zien of dat goed of slecht is...
word dat altijd  wel of niet geopereerd?
ben bang voor kanker....
de reden.... ik zit al met MGUS in mijn bloed... dat is een splitsing van de eiwitten in uw bloed met een bepaalde verhoging...
als die nog iets hoger komt te staan dan ze nu is .. zit ik met de ziekte van KHaler... een soort bloedkanker....
Proff zegt dat ik heel kankergevoelig ben, en met alles moet oppassen en weg blijven van stralen en dergelijke....
moet om de 4 m op controle om bloed te controleren...

kan iemand mij hier een beetje verder in helpen?
wat moet ik hiervan denken???

Gr,

Tamara