Auteur Topic: baarmoederhalskanker  (gelezen 4083 keer)

claudine

• Gast
baarmoederhalskanker
« Gepost op: april 18, 2005, 20:02:06 pm »
hallo,

2 maand geleden is er bij mijn schoonmoeder een zeer agressieve baarmoederhalskanker vastgesteld, na bijkomend onderzoek bleek ze uitzaaiingen te hebben naar de baarmoeder, lever,urineleiders, dikke darm en een gezwollen nier
de tumor zelf was 78 groot en na 4 chemokuren is dit gedaald naar 42, de nier is terug normaal, op de lever heeft ze nog enkele miniplekjes en op de dikke darm is het ook verminderd aangezien ze terug normaal naar de wc kan.
nu moet ze nog chemo krijgen tot eind juni.
De oncoloog was zeer tevreden met dit resultaat maar toch zegt ze dat ze na de chemo 6 maand een heropflakkering zal krijgen en dat het nadien heel snel bergaf zal gaan.
ik vraag me nu af, hoe kan ze dat nu al weten aangezien ze na 4 chemokuren zo al een goed resultaat had en waarom dan nu zo een zware chemo.
zijn er mensen die dit ook meegemaakt hebben?
graag jullie reactie

layla30

• Gast
Re:baarmoederhalskanker
« Reactie #1 Gepost op: mei 15, 2005, 19:25:59 pm »
hoi,

ik ben blij te horen dat het goed gaat met je schoonmoeder, ik heb een vraagje aan je mijn tante heeft ook kanker en haar baarmoeder is weggehaald maar ik kan niet zeggen in hoeverre het is uitgezaaid maar het is nu drie weken geleden maar de dokters zijn nu nog niet met een behandeling begonnen hoe snel ging dat bij jouw schoonmoeder is dit wel normaal om zo lang er mee te wachten??

hans

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 18, 2005, 13:53:39 pm »
hallo layla30,

mijn schoonmoeder is direkt gestart met chemo de week nadat ze het slecht nieuws vernomen had, ze konden haar baarmoeder niet verwijderen omdat de tumor vergroeid zat met dikke darm haar kankerwaarde zijn nu reeds gedaald naar 21 dus ze is op goede weg, is wel heel ziek van chemo, misschien is nabehandeling niet nodig bij je tante, tenminste als er geen uitzaaiingen zijn.

(ps. ik reageer onder mijn man zijn naam omdat ik mijn paswoord ben vergeten)
groetjes claudine
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2005, 13:55:35 pm door hans »

nancyvds

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 04, 2005, 17:11:03 pm »
hallo,
we zijn nu vier weken verder na de laatste chemo.......
mijn moeder moest vandaag op controle ,
slechter nieuws konden we niet vernemen.
amper vier weken na haar zware chemokuur(12 chemo's)krijgt ze terug te horen dat de kanker terug is beginnen groeien.......(de lever stippen op en terug aan de dikke darm)
ze moet morgen terug met een chemokuur starten,andere chemo deze keer .....
daar ze alleenstaand is staat ze weer voor een zware opgave....(mijn moeder is 66j)

ik hou julie op de hoogte....
groeten van haar dochter nancy

nancyvds

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 04, 2005, 17:14:32 pm »
moet er nog ff bijzeggen dat claudine mijn schoonzus is ,en dat het dus gaat over de zelfde pers.

groeten nancy en claudine

nancyvds

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 08, 2005, 22:55:48 pm »
ff een vraagje ,
zijn er nog mensen die na vier weken terug chemo moeten krijgen??
is dat niet te vlug en te zwaar voor iemand zijn lichaam,kan een lichaam dat aan ,eerst 12 chemo's cysplatine en gemzar,
en nu heeft ze de eerste keer taxol en ??
gekregen.
ze is der wel heel moe van en heeft voor het moment weinig krachten  :(