Auteur Topic: 38 EN BORSTKANKER  (gelezen 39174 keer)

aurora

• **
    • Bekijk profiel
Re:38 EN BORSTKANKER
« Reactie #15 Gepost op: juni 05, 2009, 10:25:00 am »
Hoi,Sanneke1970,

Houden zo,haal je moed maar uit de leuke dingen.Ik hoop dat je niet al te veel last hebt van je kuren?Wel fijn dat je moeder jouw steunt(heb je af en toe eens nodig ;D)en mee kan gaan,het zijn anders lange dagen.
In het begin van mijn ziekte vond ik het vervelend om naar het ziekenhuis te gaan,omdat ik dan gecinfronteerd werd met het ziek zijn(mensen reageren wel eens anders als ze in het ziekenhuis zijn).Nu heb ik zo iets van ik ga daar naar toe om te overleven op een of ander manier en maak er met mijn man een dag uitstap van en gaan na het ziekenhuis bezoek naar de winkel, iets drinken àf gewoon genieten dat hij die dag niet hoeft te werken,gewoon het samen zijn ;).

Veel sterkte(en winnen met scrabble) met je chemo kuur.
Groetjes Karen

sanneke1970

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: juni 05, 2009, 20:05:17 pm »
ja da scrabbelen das geen probleem, ze probeert me altijd te kloppen , maar dat lukt zeer zelden , hi hi , je moet je gedachten toch wat kunnen verzetten wanneer je daar bijna nen helen dag in die kliniek zit.  zo gaat de tijd wat sneller vooruit .

groetjes  van sabine

aurora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: juni 07, 2009, 08:41:10 am »
hoi Sabine,W
wij bespreken meestal dat wat door de week geen tijd voor was,en als het weer mee zit gaan we ook wel  eens wandelen.
Ik moet meestal voor één zakje(10 minuten),de rest krijg ik in pillen vorm mee naar huis,dat zijn meestal een zes tal uren dat ik in het ziekenhuis zit(das toch lang he).
Eerst is er een bloedname,na een uur ofzo een gesprek met een arts,dan wachten op de goedkeuring van de arts om de chemo te bestellen en dan moet de verpleegkundige nog de bestelling door geven.
Ik heb vorige keer 3 uur gewacht op de arts zijn goedkeuring,leuk hé,hij had mij vergeten >:(.
Volgende keer beter(het is er ook altijd zo druk).
Groetjes karen

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: juni 07, 2009, 20:19:41 pm »
Hoi Sabine

Ik kom je veel sterkte toewensen met je chemo's, je zit er nog middenin lees ik
ik hoop dat je er niet teveel ziek van bent
fijn dat je zoveel steun aan je mama hebt en dat ze altijd meegaat
ben toen altijd alleen geweest, dat zou ik nooit meer doen
groetjes Sabine

sanneke1970

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: juni 08, 2009, 09:10:29 am »
vanmiddag op medische controle van de ziekenkas. kunnen ze de mensen nu nie even gerust laten , heb juist donderdag 2 de chemo achter de rug , en moet mij daar al eens gaan laten zien met al mijn medische verslagen , precies of ze geloven je niet dat je zo iets mankeert.
het kan goed meevallen natuurlijk, ik heb er geen ervaring mee.

groetjes  sabine ::)

LindaVDW

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: juni 10, 2009, 08:54:38 am »
neen dat botversterkend middel is " ZOMETA" dat is mijn allereerste zakje waar ik mee begin voor ik mijn chemo krijg.

Zometa® oftewel Zoledroninezuur is een stof die deel uitmaakt van een groep stoffen die bisfosfonaten worden genoemd. Deze middelen worden gebruikt om:

botmetastasen (uitzaaiingen naar het bot) te behandelen. Zometa® werkt door zichzelf aan de beenderen te binden om zo het proces van de botomvorming te vertragen.
complicaties van het bot te verhinderen (ook preventief).  daardoor zal men  minder last krijgen van bijvoorbeeld botbreuken.

groetjes sabine  ;)

Bedankt voor de informatie.  Ik ga mijn vriend dit laten vragen aan de arts, want die komt langs deze voormiddag (hopelijk).  Eens kijken of hij dit wel mag nemen natuurlijk.  We kunnen maar vragen hé.

Veel moed met je chemo's !!!!!

viske

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: juni 10, 2009, 12:06:11 pm »
he sanne ik heb je verhaal gelezen en ik vond er toch wat nuttige tips in.
hier moet alles nog beginnen.
en ja moeders he.
ons moeder heeft het ook heel lastig ,en zij kan mij wegens  haar leeftijd niet fysiek steunen.

jouw verhaal gaf mij toch moed en kracht

En we moeten vechten he meiske.
heb hier ook 2 kinderen en het eerste wat in je omgaan is .
ik wil die nog zien opgroeien en zien trouwen.

elena

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: juni 10, 2009, 14:00:02 pm »
Mijn moeder was 86 toen ik herviel; zij kon het niet aan en deed alsof er niks aan de hand was. Ik begreep dat wel, maar heel soms nam ik haar dat kwalijk. Ze vroeg soms naar mijn schoonbroer die kanker had, maar naar mij vroeg ze nooit. Zelfs toen ik mijn pruik aanhad deed ze alsof ze het niet zag. Ze is ondertussen zelf gestorven aan borstkanker; ik heb zelf ook dochters, mocht het één van hen overkomen, ik zou er ziek van zijn, maar ik zou hen steunen, hoe moeilijk dat ook moet zijn voor een moeder!

viske

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: juni 17, 2009, 11:38:19 am »
he las net dat jij uit mijn geburen komt?
Beveren?
Maar waarom wordt jij dat in augustinus behandeld?
Ik in St niklaas (voor de chemo toch he)
zeg sabine ,als jij nog adresjes hebt van schone mutsjes van in ons buurt.
graag dan.

Heb al één petje uit veritas en 2 goedkopere uit tako (stationstr st nikl)
nu zoek ik nog een paar mutsjes .
in de kliniek kreeg ik wel een adres hoor.
van een kapster???

sanneke1970

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: juni 17, 2009, 16:18:16 pm »
ja mijne gynecoloog, die zit in st-augustinus en heeft mij daar geopereerd en ben ik daar doorverwezen naar de dienst oncologie ( trouwens een hele goeie en vriendelijke dienst), vandaar .
op een goed kwartier sta ik daar vanuit beveren ( zonder fille weliswaar)
we vertrekken toch redelijk vroeg als ik voor chemo moet , moet in kliniek om 7u30 aanwezig zijn , das al lang voor de fille natuurlijk.

groetjes sabine

viske

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: juni 17, 2009, 21:07:52 pm »
ja beveren ligt ook een beetje tussen st niklaas en antwerpen he.

Temse ligt eerder tussen Bornem en St niklaas.

En ik heb al horen klagen over Bornem.

Nuja mijn vriend was 1,5 j terug bij een hele lieve oncologe terecht gekomen.
Dus die was ons eigenlijk al vertrouwd.
Raar was dan ook haar gezicht ,dat ze nu ook mij als patiënte heeft.

En een gynaecoloog had ik ook al,

sanneke1970

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: juni 18, 2009, 09:11:17 am »
toffe site voor  ::) pruiken:   heb er zelf ook een gekocht en ben positief verrast ., donderdags besteld en s'maandags al geleverd via de post ( wel betaald on line via visa dan gaat dat wat sneller.)

www.new-hair-boutique.com

sanneke1970

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: juni 22, 2009, 11:24:29 am »
nu donderdag 3 de chemo; bijna halfweg ( denk ik toch) en om 14 u een afspraak met dokter van de bestralingen om al 11 keer tussen de chemo's door  mij te bestralen op mijn rug ( botmetastase op wervel L3 ) , heb te veel pijn in de rug en de oncoloog vindt dit het beste om niet te wachten tot na de chemo , maar al tussendoor te geven.
 ja we zien wel wat het geeft.
mijn petekind natacha  :P gaat deze keer mee om me wat gezelschap te houden, lief van haar he!!
ze heeft juist haar examens achter de rug , en nu afwachten op de resultaten, maar tis nogal een slimme , dus da komt wel goe.
 :)
dikke kus sabine
« Laatst bewerkt op: juni 22, 2009, 11:27:38 am door sanneke1970 »

sanneke1970

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: juni 26, 2009, 14:58:33 pm »
3 de chemo gisteren heel vlot gegaan . 7u 45 vanstart gegaan en om 14 u eral vanaf. moest wel vlot gaan want had om 14u 10 een afspraak bij dienst bestralingen om de voorbereidingen te treffen  om nu maandag van start te gaan met 11 bestralingen. alle dagen tegen 14u in de kliniek ( hopelijk met niet te veel fille onderweg op de autostrade ) zal maar goed optijd vertrekken ( beter te vroeg dan te laat)
een taske koffie kan er dan nogalt vanaf als ik te vroeg ben , of een ijsje , een pannekoekske , ne warme wafel.... neeeeeeeee nie goed voor mijn lijn( want met cortizone te pakken zijn er weer een paar kilo's bij ( nie goed dus) dus afblijven van die zoete handel , alee misschien 1 bolleke mokka of 2 , hi hi ::)

viske

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: juni 27, 2009, 14:32:38 pm »
blij te horen dat het goed loopt