Auteur Topic: 38 EN BORSTKANKER  (gelezen 39173 keer)

sanneke1970

• **
    • Bekijk profiel
38 EN BORSTKANKER
« Gepost op: april 19, 2009, 15:12:26 pm »
hoi allemaal ik ben hier juist nieuw.ik wou eens zien hoe jullie er zoal mee omgaan.
want je denkt altijd bij een ander kan het ( kanker)gebeuren , maar nooit bij jezelf!!!!
ik ging op controle bij de gynecoloog en 2 weken later lag ik al in het zieken huis.
het was nu wel al 2 jaar geleden dat ik nog was gegaan , ken je dat niet veel tijd en uitstellen en uitstellen.
tot die ene dag ik toch maar ging en de gyne mij direct zij dat hij onder mijn tepel een knobbel voelde ????
zelf nooit niets gevoeld en ineens is dat daar , direct mamo, echo en ja een gezwel van 3 cm.
een paar dagen later punctie ( 6 keer hebben ze geprikt) echo bovenbuik , botscan. etc...
operatie op di 14 april: heel stuk borst weg + 8 klieren ( gezwel was ondertussen al 6 cm.
nu blijkt er uitzaaing naar wervel L 3 te zijn ( volgens MRI met contrastvloeistof) zou dit kunnen???
ik heb nu wel op mijn onderste wervels artrose en soms zijn die ontstoken, zou het dat niet kunnen zijn?
morgenavond 20u30 weet ik wat meer welke behandelingen ik zal moeten doorgaan.
en natuurlijk is mijn borst ontstoken en hoge koorts  en moet ik antibiotica nemen, het houd niet op :-\

groetjes  sanneke
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2009, 18:52:24 pm door sanneke1970 »

Katelijne

• **
  • Pluk de dag!
    • Bekijk profiel
Re:38 EN BORSTKANKER
« Reactie #1 Gepost op: april 19, 2009, 15:15:22 pm »
Hallo Sanneke,

Eerst en vooral heel veel sterkte gewenst in deze verwarrende tijd. Er komen nu zovell dingen tegelijkertijd op je af, dat je hoofd er soms gaat van tollen. Het is heel belangrijk om de moed niet te verliezen. Hier op het forum kun je altijd met je angsten, verdriet en woede terecht. Dat heb ik zelf ondervonden.
Hou ons op de hoogte, we duimen voor je.

Groetjes, Katleen

sanneke1970

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 19, 2009, 15:23:26 pm »
dank je katleen , das lief.

het is al een emotionele rit geweest de laatste weken , dagen dat je je sterk houd maar dagen da je een hele dag zou huilen voor de minste scheet ( sorry)
maar ik hou me wel sterk. heb een hele lieve man die me erg steunt.
( 2 kindje :5 en bijna 10) maar die zijn nog iets te klein om het goed te verstaan.

sanneke

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #3 Gepost op: april 19, 2009, 18:50:25 pm »
Hey Sanneke,

Ik weet dat je liever anders zou horen dan wat de dokters je vertellen over je wervel (L3), maar ik vrees dat een MRI-scan niet gauw een verkeerd beeld zal weergeven. Zekerheid zal je natuurlijk pas hebben bij de (na)behandeling aan de hand van het effect daarop. Praat zeker over je twijfels met je behandelende artsen!!
Wat je kinderen betreft, kan ik je verzekeren dat (zelfs de jongste) héél goed beseffen wat er aan de hand is. Met de juiste uitleg op een voor hen verstaanbare manier, zal je versteld staan van wat er allemaal in die hoofdjes om kan gaan. Verwittig zeker ook de school, zodat die je kids op een gepaste manier kunnen opvangen en bijsturen waar nodig. Mijn oudste was 5 toen haar mama begraven (andere kankersoort hoor) werd en ik geef het je op een blaadje dat emoties bij een kind zich vaak pas nadien uiten. Een goeie en tijdige psychologische begeleiding voorkomt of beperkt vele problemen. Gelukkig loopt het bij jullie niet zo'n vaart en komt het er vooral op neer om open kaart met hen te spelen!!
Laat ons morgen zeker iets weten over de verdere stappen in je behandeling.

Groetjes, Steven

SANNE DP

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 20, 2009, 08:45:13 am »
hoi sanneke

ook ik ben pas 37 en vorig jaar op 1 oktober vastgesteld borstkanker ben mijn borst kwijt + al mijn okselklieren 6 behandelingen van chemo en nu ben ik halfweg met mijn stralen

ook ik heb een dochter van 9 en die begreep perfect wat er aan het gebeuren was ik heb haar dan ook van in het begin alles verteld en ze heeft dat heel goed gedaan ik heb ook boekjes meegekregen in het ziekenhuis en die zijn heel intersant voor kindjes ,en ze voellen toch ook dat er iets goed mis is ook de psychologe vond dat ik eerlijk moest zijn tegen haar want er komt nog zoveel bij kijken . ikzelf was heel ziek tijdens de chemo en mijn dochter hield daar rekening mee
nu is ze ook meegeweest bij de bestraling en ze heeft van de verpleester een volledige uitleg +rondleiding gekregen en ze was heel blij en ze verstond het nu beter
de kinderen hebben natuurlijk veel vragen en ik vind dat we dat niet kunne achterhouden ,ook op school wordt ze goed opgevangen en moet ze 1 maal in de week op gesprek vertellen hoe het met mama gaat en dat doet ze heel goed ( nu zegt ze mama is bezig aan haar stralen en dat doet geen pijn)
dus ik zou zeggen uitleg geven want de kindjes hebben daar een voelsprietje voor als er iets mis is
want in het begin was ik zo geschrokken dat ik veel huilde en dan kan je niet elke keer een verhaal uitvinden
ook nu hou ik me niet in als ik een slechte dag heb of moe ben dan zeg ik haar dan ook en dan houdt ze er dan rekening mee

ik hoop voor jou dat alles meevalt en dat je hier zoals ik (meestal als ik me niet goed voel )steun en begrip zult vinden op deze site
hou je goed en sterk maar laat ook de andere gevoelens zien je moet niet altijd even sterk zijn

vele ,vele grtjs en ik duim voor je
een lotgenoot sanne

sanneke1970

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: april 20, 2009, 15:31:51 pm »
dank je steven en sanne voor de wijze woorden , er wat over kunnen praten met mensen die je helemaal niet kent en toch ook in het zelfde schuitje zitten helpt wel.
ik heb al verschillende mensen in mijn omgeving die zeggen tegen mijn man dat ze allemaal met mij eens willen komen praten, maar ik zie dat zelf zo niet zitten. ik wil er nie mee te koop lopen , snap je , het komt misschien belachelijk over , maar ik wil hier bij mij thuis geen buurvrouw die over haar kankerprobleem komt liggen vertellen. in de kliniek hadden ze mij dit afgeraden . als ze naar huis gaat zit ik  misschien dieper in de put dan ik al was, ik houd me sterk naar buiten toe , maar het is niet gemakkelijk, er spookt zoveel door je hoofd. ik zie dit forum een beetje als een uitlaatklep om een beetje mijn gevoelens te uiten.
 ;)
groetjes van sabine
ps: ik houd jullie nog op de hoogte van de uitslag( behandeling)van  vanavond 

sanneke1970

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: april 23, 2009, 09:35:09 am »
ja , sorry hoor tis al donderdag eer ik pas op de pc kom.
dinsdag en woensdag was ik wat onder de voet van die infectie op mijn borst. 2 maal per dag komen ze van 't wit geel kruis om me te komen verzorgen. vandaag voel ik mij terug wat menselijker.

allee maandag avond naar gynecoloog geweest: zware infectie op borst  ( abces) bomvol ether en vuil niet te doen , wonde terug wat opengemaakt : het spoot er gewoon uit niet te doen , dan heeft hij er nog wat op zitten drukken , die pijn was niet te doen ( dan had ik nog liever mijn 2 bevallingen)  hij kon mij alleen zeggen dat ik chemo ga krijgen en medicatie moet nemen ( botversterkkend middel) de naam schiet me nu niet te binnen.
maandag aanstaande moet ik om 13 u bij de oncoloog zijn , die gaat mij verder de nodige uitleg geven .
gisteren nog even terug naar de kliniek om ct scan met contrastvloeistof van de thorax ( standaard blijkbaar).

ik houd jullie wel op de hoogte
groetjes sabine

sanneke1970

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 07, 2009, 14:00:42 pm »
alee morgen binnen om 7u30 om poortje te laten steken , en volgende week donderdag 14 mei begin ik aan mijn eerste chemo. toch wel al een beetje zenuwachtig, niet voor morgen maar voor die chemo. tis wel positief want bij onderzoek van die kwaadaardige cellen , blijken ze hormoongevoelig en hebben ze " antennekes" zodat ze een derde product bij die chemo kunnen voegen ( een soort eiwit , waar ik minder ziek van zou zijn( zeggen ze)  ) ook een medicatie waar ze goei resultaten van hebben , ik ben eens  benieuwd .

sabine

sanneke1970

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 15, 2009, 17:30:44 pm »
gisteren 1 ste  keer chemo gekregen ( 14 mei) poortje zit er in van vorige vrijdag ( wel 2 dagen last van gehad)
van 7u30 tot 16u30 heb ik in de kliniek gezeten ( gelukkig een kamer alleen , tv, ijskastje , gemakkelijk bed en 2 zetels. en mijn lieftallige mama die heel de tijd bij mij is gebleven ) maar het ging wel vlot ( botversterkend middel gekregen , spoeling, een eiwitmedicatie , spoelen , iets voor de misselijkheid , en dan 2 maal een uur chemo. en nog eens een 20 tal minuten spoelen van het poortje . wel handig inplaats van dat ze moeten prikken in je arm . voorlopig nog geen misselijkheid ( houden zo) we zien wel

groetjes en veel liefs  sabine  :-*

elena

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: mei 18, 2009, 13:36:13 pm »
Sabine, hoe gaat het nu met je? Ben je nog misselijk geweest van je eerste chemo? Is dat Herceptine die je krijgt ivm eiwitbevattende tumor?

groetjes
Elena

sanneke1970

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: mei 19, 2009, 09:08:21 am »
neen voorlopig noch niet ziek ( houden zo) dat eiwit weet ik niet echt de juiste naam voor , volgende chemo kuur , zal ik eens kijken wat er op de zak staat . groetjes   sabine

sanneke1970

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: mei 31, 2009, 11:13:46 am »
alee sinds gisteren is mijn haar beginnen uitvallen . had het wel al wat korter gezet ,dan is het wat minder pijnlijk om het te zien uitvallen. maar toch doet het raar , dat ik binnen enkele dagen misschien wel kaal ben . de tondeuze ligt al klaar . voorlopig nog niet in vlekken kaal , maar als ik met mijn hand in men haar ga hangt men hand vol haar. djutoch. heb het er toch een beetje moeilijk mee, je weet wel dat het gaat komen , maar eens het zo ver is , zou je het toch liever niet willen , raar he!!  alee we zien wel , nu donderdag 4 juni 2 de keer chemo .
hopelijk zal het botversterkend middel al wat meer opbrengen nu want men wervel L3 is al wat beginnen inzakken , met alle pijnlijke gevolgen vandien . zit voorlopig met cortizone opgescheept om die pijn wat op te vangen , maar oncoloog heeft gezegd dat we in juli al met bestraling van start zullen gaan . we zien wel . positief blijven .

groetjes  sabine :'(

LindaVDW

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: juni 03, 2009, 21:25:08 pm »
Hey

dat botversterkend middel...  is dat vertebroplastie waarover je spreekt (of kyfoplastie)?  Een soort cement dat ze in je wervel zullen inspuiten?

Mijn vriend moet deze behandeling dinsdag ondergaan

veel sterkte xxx

sanneke1970

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: juni 05, 2009, 09:17:35 am »
neen dat botversterkend middel is " ZOMETA" dat is mijn allereerste zakje waar ik mee begin voor ik mijn chemo krijg.

Zometa® oftewel Zoledroninezuur is een stof die deel uitmaakt van een groep stoffen die bisfosfonaten worden genoemd. Deze middelen worden gebruikt om:

botmetastasen (uitzaaiingen naar het bot) te behandelen. Zometa® werkt door zichzelf aan de beenderen te binden om zo het proces van de botomvorming te vertragen.
complicaties van het bot te verhinderen (ook preventief).  daardoor zal men  minder last krijgen van bijvoorbeeld botbreuken.

groetjes sabine  ;)

sanneke1970

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: juni 05, 2009, 09:48:39 am »
gisteren 2 de maal chemo gehad, alles ging heel vlot en een uur vroeger weg ( 15u30 tegen vorige keer 16u30 en vlak in de fille om naar huis terug te rijden)
om 7u15 in kliniek aangekomen ( moest er wel maar om 7u50 zijn , maar liever te vroeg dan te laat), pas om 9u30 van start gegaan met infuus, ( ja bloed prikken , bloed laten onderzoeken, praatje met de dokter , dan wordt het al snel laat.
gelukkig was mijn lieftallige mama er deze keer ook weer bij dat ik toch wat gezelschap had .
ze is wel 2 maal verloren met het scrabbelen van mij ( 2 de keer met  6 puntjes verschil) , ja sorry moeke ( bij deze als je dit leest) ik moet het even kwijt !!!  :D :D maar allee de volgende keer zal ik u eens laten winnen zenne . ( da zeg ik maar om haar een plezier te doen) .
veel bezoek gehad ook , sociale dienst, psychologe, vrijwilligers die drank en soep brachten, en allemaal om ter vriendelijkst. ja tis daar een hele goeie afdeling , der kan al eens gelachen worden  en das wel al eens nodig want voor je plezier moet je daar niet naartoe.
en moeke kop op he !! , ik weet dat je het moeilijker hebt dan mij, maar dat komt allemaal wel goed, ik zijn een vechterke en dat heb ik zeer zeker van jou geerfd. want als ik jou zie zitten met tranen in je ogen ( wat je nu ook weer zult hebben als je dit leest) krijg ik het ook moeilijk en krijg ik een krop in mijn keel.
dus bij deze KEEP SMILING !!!! :D :D  dikke kus , van je dochter , ik zie je graag  xxxxx