Soorten kanker > Andere kankersoorten

Wat met nabehandeling melanomen ??

(1/1)

Tanne:
Hallo allemaal,

Ik ben een 34-jarige mama, vorige zomer heeft men bij mij een maligne melanoom vastgesteld - werd verwijderd ; tijdens de operatie heeft met preventief deeltjes van de okselklieren weggesneden - daar hier ook kwaadaardige celletjes teruggevonden werden heeft men tijdens een volgende operatie een okselruiming gedaan.
Als nabehandeling werd een imuuntherapie met interferon voorgesteld. Deze werd gestart in oktober ; met alle nare gevolgen - de therapie werd hierdoor onderbroken en twee weken later terug opgestart ; na vier dagen moest deze weer worden stopgezet wegens te weinig witte bloedcellen.
Nu zit ik met de handen in het haar - wat moeten we doen ??
Wie heeft  ook ervaring met interferon ?  Kent iemand een alternatief ???
Alvast bedankt voor uw eventuele reactie !
Groetjes Tanne

Eddy:
Beste Tanne, ik ben een 33-jarige papa. In juni 2002 werd er bij mij ook een maligne melanoom verwijderd. Eveneens werden er ook 10 van de15 okselklieren weg genomen, net zoals bij jou. Maar omdat ik er heel vlug bij was hoefde ik geen nabehaldeling te volgen. Het enige wat ik moet doen is om de zes maand op controle gaan met de nodige onderzoeken als gevolg. Ik mag dus nog van veel geluk speken dat dit het enige is wat ik moet doorstaan. Dus wat betreft de behandeling met interferon daar kan ik je niets over vertellen want ik heb er geen ervaring mee.
Het enige wat ik je wilde zeggen is dat je zeker de moed niet mag opgeven, positief blijven en heelveel genieten van alle mooie momenten.
Nog heel veel succes,
Groetjes Eddy.

Eddy:
Hallo Tanne, hier ben ik nog eens terug met hopelijk iets meer info voor jou.Ga eens kijken op de volgende websites: www.gezondheid.be   en   www.consumed.nl . Voer via de zoek machine van bijde sites het woord interferon of melanoom in en je komt zo al een heel stuk verder. Hopelijk vindt je de nodige antwoorden op jouw vragen.
Veel succes,
groetjes Eddy.

Tanne:
Bedankt voor de reactie - de site www.consumed.nl is inderdaad de moeite waard om eens te bezoeken.Een echte aanrader dus ..

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie