Auteur Topic: Hoe gaat het met je ?  (gelezen 4322 keer)

ello

• **
  • mama van twee schatjes
    • Bekijk profiel
Hoe gaat het met je ?
« Gepost op: februari 06, 2009, 12:45:10 pm »
Hoe is het ermee ? Hoe gaat het met je ? Alles in orde met de kleinste ? Die vragen worden de hele dag op me afgevuurd. En keer op keer slaag ik er in te antwoorden met de flagrante leugen : goed. Het gaat goed met me. Alles ok.  Nee, het gaat absoluut niet goed. Ik ben gewoon heel bang, voel me machteloos en ellendig. Was ik maar een struisvogel, kon ik mijn kop in het zand steken. (Dat is wel egoïstisch, maar soms zou ik willen). Weglopen van alles, met een rugzak naar Parijs onder de bruggen gaan leven…

Maart komt dreigend dichterbij, Lotte haar scan dus ook, en dus ook haar operatie. Wéér die tumor, wéér dat hoofdje openleggen,  wéér alles opnieuw, en dan nog bestraling. En waarschijnlijk chemo. Voor die operatie ben ik bang. Die spookt de hele dag door mijn hoofd. Heb schrik dat ze het niet haalt. Of dat er iets geraakt wordt… En dan denk ik : wat zit je nu te zeuren, het kind moet alles ondergaan. Zij is diegene die per slot van de rekening met alle ellende zit. Dan voel ik me schuldig. Een slechte mama.

Ik zou willen wenen, brullen, smijten met van alles en nog wat, mijn ziel aan de duivel verkopen om alles terug goed te krijgen, ik wil de klok terugdraaien en verder vooruit draaien, ik wil eigenlijk van alles, als die kleine meid maar gespaard zou blijven. De hele dag loop ik verloren, ik durf geen plannen maken, niet vooruit te denken, heb het gevoel dat de toekomstknop op pauze gaat gezet worden.

Hoe gek het ook mag klinken, maar op dit moment mis ik een geloof. Ik ben niet gelovig, maar soms heb ik zin om een kerk binnen te stappen, een kaarsje te branden en te bidden.

Sorry lieve mensen, het moest er gewoon even uit. De meesten die me kennen zien me als een positieve mama, die er voor gaat en alles geeft, maar eigenlijk heb ik mistige wolk om me, en zie ik geen steek, weet niet waar ik ga en sta, voel me eenzaam.

Maar ja, ik moet er door, hé  ;)...

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Re:Hoe gaat het met je ?
« Reactie #1 Gepost op: februari 06, 2009, 13:06:56 pm »
Hey Katrien,

Het zijn van die cliché-vragen. Soms weet die ander ook niet beter; helaas voor jou (ons) natuurlijk. Het vraagt nochthans maar 1 keer de moed om te durven antwoorden met de waarheid hoor. Eénmaal die drempel overwonnen om te zeggen dat het helemaal niet goed gaat, en de volgende keer zal je al makkelijker geneigd zijn om hen ineens met de harde realiteit te confronteren. Porbeer het maar eens...
Ook ik, en wellicht nog velen hier onder ons, had geen echte binding met de kerk. En toch had ik ook diezelfde gevoelens als jij nu beleeft. Een kaarsje aansteken... Het is en blijft symbolisch, maar het heeft je toch een warm gevoel. Gewoon doen waar je behoefte aan hebt!
Ga je a.u.b. nooit schuldig voelen als moederfiguur!!! Niemand heeft dit gewild of kan hiervoor iets in de schoenen geschoven worden; ook jij niet!!! Je draagt trouwens héél goed zorg voor je kleine spruit!!

Groetjes, Steven

Katelijne

• **
  • Pluk de dag!
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 10, 2009, 23:51:37 pm »
Hallo Katrien,

Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze loodzware periode. Ik zou zoveel meer willen zeggen, maar woorden schieten me tekort. Ik hoop vanuit het diepst van mijn hart dat alles goed komt met je dochtertje.

Groetjes, Katleen

natalie22

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 11, 2009, 21:39:28 pm »
Hallo Katrien,

ik begrijp 1OO percent hoe je je voelt, maar je doet alles wat je kan en we moeten ons er inderdaad doorslaan.
Het is om radeloos van te worden soms, maar toch ga je altijd door hé.
Het is iedere keer een gigantische stap, operatie, bestraling, chemo..maar je kind is zo dankbaar dat je er altijd bent.
Ik ben van 17 december nog geen minuut van Brent weggeweest, maar als men die opmerking maakt besef ik dat eigenlijk zelf niet.
Gooi gerust met iets en schreeuw er op los, als het helpt.
Meer kan ik niet zeggen KOM OP WE GAAN ERVOOR!!

Dikke knuffel en hou de moed erin,

Natalie

an16

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 11, 2009, 23:15:32 pm »
Dag Katrien,

Heel veel succes met je kleine meid.

Liefs,
An

rocky

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 13, 2009, 20:46:02 pm »
Dag Katrien,

Ik heb zelf een zoontje van 10 bij wie in juli 2008 een pons glioma werd vastgesteld. Hij is ook in behandeling in UZ Gasthuisberg te Leuven.

Ik begrijp je reactie perfect, want je omgeving weet niet altijd hoe ze ermee moeten omgaan.
Ze bedoelen het natuurlijk niet slecht, maar willen soms ook geen negatieve antwoorden horen. Ik betrap mezelf ook soms op die leugen dat alles goed gaat, nu, gezien de omstandigheden gaat het mss ook goed, maar toch is het ook telkens stressen van scan tot scan.

Bij deze wil ik je nog heel veel positieve kracht sturen om de komende moeilijke tijd door te komen.

Groetjes,
Rocky