Auteur Topic: Onduidelijkheid op echo van de lever  (gelezen 9826 keer)

Andastra

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Onduidelijkheid op echo van de lever
« Gepost op: februari 04, 2009, 12:10:32 pm »
Vanmorgen is er een onduidelijkheid vastgesteld op de lever van mijn mama toen ze een echo maakten. Dit was haar eerste onderzoek. De assistente zei dat het er allemaal goed uitzag en dat 't waarschijnlijk gewoon een bloedvaatje was, maar de prof wil voor de zekerheid verdere onderzoeken.

Mama is er helemaal door in de put.

Heeft iemand van jullie dit al meegemaakt? En was het dan goed of slecht nieuws?

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Re:Onduidelijkheid op echo van de lever
« Reactie #1 Gepost op: februari 04, 2009, 12:46:37 pm »
Hey Andastra,

Voor alle zekerheid best de resultaten van verdere onderzoeken afwachten. Het zou verkeerd zijn om zonder enige zekerheid over de eigen situatie te gaan vergelijken met de resultaten van iemand anders met misschien ook wel een heel ander ziektebeeld of oorsprong van eventuele kanker. Anders kan je er zowel positief als negatief in bedrogen worden. Ik besef maar al te goed dat dit natuurlijk even bang afwachten is, maar zelf hebben ze bij mij verleden jaar ook plekjes op de lever gevonden. Het was iets dat aangeboren was - een soort van moedervlekjes op de lever - en 1 op de 10 heeft dat. Dit soort vlekjes geeft dan ook geen enkele last.
Probeer dus maar om nog niet te veel op voorhand ongerust te zijn.

Groetjes, Steven

anne-mie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 04, 2009, 18:00:19 pm »
Dag Adastra

Ook bij mij was er een vlek op de lever te zien !
Maar ze zeiden ook dat dit niets betekende
Het was ook een moedervlek (zoals Bostie reeds schreef niet gevaarlijk)
Ze zeiden dat dit nu en dan eens voorkomt,dus heb ik mij daar niet meer ongerust over gemaakt!
Ik hoop voor jullie dat het ook zoiets zal zijn ,verder nog veel sterkte en courage voor jou en je mama
gr annemie

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 04, 2009, 18:31:43 pm »
Hallo,
Bij mij was er iets twijfelachtigs te zien bij de botscan. Er moest dus ook een bijkomend onderzoek gedaan.
Na een spannende onrustige dag kon m'n gynecoloog me geruststellen: het was maar een plekje arthrose.
Toch goed dat ze zo zorgvuldig kijken, al brengt dit soms nodeloze onrust met zich mee.
Groetjes voor jou en je Mama.
Omamanita

Andastra

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 09, 2009, 15:56:32 pm »
scan van de lever was ook onduidelijk, dus er is bijkomend onderzoek nodig => chemo wéér uitgesteld.

Mijn mama zal instorten, ze had nog gezegd dat het haar niet kon schelen wat ze haar zeiden vandaag zolang ze maar aan de behandeling gingen starten en dat 't haar grootste nachtmerrie was dat er nog onderzoeken gingen moeten komen en 't weer uitgesteld ging worden.

Ik hoop zo dat ze niet instort en dat het onderzoek heel erg snel kan gebeuren en de resultaten niet lang op zich laten wachten.

Rotonderzoeken, waarom hebben ze niet direct een punctie gedaan als dit onderzoek weer onduidelijk kon zijn? Dat is nu waarschijnlijk wéér een extra week onzekerheid en geen behandeling, dat is echt niet meer menselijk.

Nu al 11 dagen tussen diagnose en vandaag en nog steeds geen behandeling.

(maar de andere testen waren wel allemaal in orde, nergens uitzaaiingen, behalve dus de lever, die blijkbaar bezaaid is met kleine zwarte puntjes)

Katelijne

• **
  • Pluk de dag!
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 09, 2009, 17:23:30 pm »
Hallo,

Ik weet uit ondervinding hoe slopend dat wachten kan zijn. Ik wil jullie dan ook heel veel sterkte wensen in deze onzekere tijd.

Groetjes, Katleen

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #6 Gepost op: februari 09, 2009, 18:13:18 pm »
Quote: author=Andastra
Rotonderzoeken, waarom hebben ze niet direct een punctie gedaan als dit onderzoek weer onduidelijk kon zijn? Dat is nu waarschijnlijk wéér een extra week onzekerheid en geen behandeling, dat is echt niet meer menselijk.

Hey Andastra,

Uit ervaring weet ik dat ze punctie bij de lever als één van de laatste opties nemen. Het 'snijden' in de lever is sowieso een delicate ingreep met bepaalde risico's. Deze risico's willen ze zoveel mogelijk beperken door eerst alle andere opties te proberen. Het is wikken en wegen waarbij enkel indien echt nodig zal worden overgegaan tot het uitvoeren van een punctie.
Ik weet dat dit een zéér zware periode vol onzekerheden voor je is, maar nog even doorbijten is de boodschap!!

Groetjes, Steven