Auteur Topic: Tarceva  (gelezen 23964 keer)

veras

• Gast
Re:Tarceva
« Reactie #15 Gepost op: maart 11, 2010, 13:14:02 pm »
mijn vader(69 jr.)heeft niet kleincellige longkanker en slikt sinds 9 dagen tarceva.
bestralingen en chemo waren voor hem geen optie.
de enige mogelijkheid is/was een operatie om de ene zieke long te verwijderen maar
mijn vader heeft zwakke bloedvaten(krijgt regelmatig tia's) en heeft een lekke hartklep
waardoor zijn overlevingskans klein is of hij zou zwaar gehandicapt kunnen raken.
blijft tarceva over.. het is de bedoeling dat het eiwit van het medicijn de groei van de tumor(en) gaat remmen.
er blijkt een ander/nieuw medicijn gevonden te zijn maar is nog niet op de markt voor zover wij weten.
dat nieuwe medicijn zou niet alleen de groei remmen maar ook de tumor kunnen vernietigen.
dus wij hopen het met mijn vader zo lang te kunnen rekken!
tot nu toe heeft hij nog niet veel last van de bijwerkingen.
volgens de longarts is het een goed teken als er veel acne optreed,hoe meer acne hoe beter de medicatie aanslaat.
over 2 maanden moet hij weer bloedafgeven en een rontgenfoto maken en dan horen we meer..spannend..

vero1

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: maart 15, 2010, 10:23:44 am »
Hoi Veras

Bij mijn vader zijn er uitzaaiingen, dus operatie kon niet meer.

Maar chemo slaat aan, dat weten we al...waarschijnlijk zal hij dan medicijn niet krijgen, nodig hebben.

Bedankt voor je reactie
grtjs vero

veras

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: maart 22, 2010, 07:08:31 am »
hoi vero,

zover ik weet word tarceva ook gegeven aan patienten na een chemo of operatie.
mijn vader slikt tarceva nu 3 weken maar is erg ziek van de bijwerkingen, morgen kan hij tussentijds bij de arts terecht met de vraag;
wat te doen, want het liefst wil hij er mee stoppen......

inkie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: maart 24, 2010, 19:30:02 pm »
hoi,
bij mijn moeder (74 jaar) in niet kleincellige longkanker geconstateerd.
met uitzaaiingen in botten,milt en beide longen.(nooit gerookt) heeft 2 keer chemo gehad.
was geen sucses, at niet meer ,dronk niet,heel moe.overgeven.
nu gebruikt ze sinds 10 dagen tarceva (100mg) per dag.
maar heeft gelukkig nog geen bijwerkingen.
komt dat later????
en wanneer kunnen ze zien of het aanslaat?????
inkie

wannes1952

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: maart 24, 2010, 22:29:14 pm »
Dag,
een goede kennis van me heeft ook Tarceva gehad omdat ze longkanker had. De dokter had haar gezegd dat ze daarmee nog een 4 à 5 maanden te leven had.
Maar die 4 maanden zijn 14 maanden geworden. Ze heeft veel bijwerkingen die hier al veelvuldig zijn genoemd gehad , vooral huidproblemen aan de voeten, lagen op verschillende plaatsen open.
Ze was heel zorgvuldig op vlak van hygiëne. Ze heeft ook in het begin veel acne gehad. Ze reageerde positief op Tarceva. Uiteindelijk is ze gestorven van een plotse infectie. Welke infectie juist ben ik niet te weten gekomen maar haar famillie moest zeggen aan haar vrienden dat ze niet is gestorven aan haar longkanker maar aan de infectie die ze niet te boven is gekomen.
Ja, heel dikwijls is het ook een beetje gokken met medicatie die bij de ene perwoon beter aanslaat dan bij de andere. Ook bij chemo reageren mensen soms heel verschillend, vergelijken is goed maar laat je niet vangen maar blijf wel hopen en geloven dat jij er beter kan van worden. Positivisme in onze (ziekte)toestand is heel belangrijk,
dada en allen veel moes toegewenst,
wannes1952

Imga

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: mei 04, 2010, 17:55:40 pm »
Hallo,

Bij mij is vorig jaar februari longkanker fase 4 geconstateerd.
Ik heb 4 x een chemokuur gehad (cisplatin) en daarna 3 maanden rust.
Toen bleek dat de tumor gegroeid was en daarop heb ik meteen tarceva gekregen. Dat is 7 maanden geleden. Intussen ben ik naar Rome geweest en naar Denver, Colorado. Ik voelde me zo goed maar was wel kortademig.
Ik had alleen last van een droge/jeuke huid maar voor de rest viel het mee.
Twee scans lieten zien dat de uitzaaiingen in mijn rechterlong en lever verminderd waren; wat was ik blij zeg maar gisteren was de uitslag van de scan raak.
De uitzaaiingen zijn weer terug dus volgens de dokter stoppen met de tarceva en weer chemo kuren. Maar de laatste kuur heeft me doodziek gemaakt dus ik wil geen chemo.
Heeft er iemand misschien zo'n zelfde ervaring en misschien een trial van een nieuwe tablet gekregen of een goede chemokuur? Ik zou het graag willen weten.
Alvast hartelijke dank voor reakties,

Imga

willy351

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Tarceva
« Reactie #21 Gepost op: juli 26, 2010, 12:37:41 pm »
Goede morgen,

Niet-kleincellige longkanker vastgesteld in het rechter longvlies (borstvlies) september 2009
na verwijdering - drainage - van 4 l. vocht uit het longvlies;

Onderging eveneens de chemotherapie met cisplatin - 4 sessies - (laatste maal 28 & 29.12.2009)
Per 30.06.2010 - chemotherapie was dan uitgewerkt - werden er voor het eerst bloedmerken
vastgesteld - verkeerde celdelingen.
Per 01.07.2010 startte de eerste 30-dagen TARCEVA 150 mg- kuur met de bijhorende Minocycline 100 mg-kuur

Per 30.07.2010 wordt er gekeken hoe mijn bloedproductie evolueert....of niet....

Zonder bijwerkingen is deze begeleiding niet mogelijk.
Een hoge pijn-/vreesdrempel is in deze zeer gewenst !

willy351

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: september 23, 2010, 16:27:29 pm »
Hallo iedereen,

Ben inmiddels aan eind van 3de cyclus Tarceva (30 daagse)

Na de 4 cycli  cisplatinum-chemo.........ben ik inmiddels eind 3de en
begin van 4de cyclus Tarceva (30 daagse)

Ik wilde deelnemen aan dit forum.  Was nieuwsgierig geworden....naar lotgenoten !

Zijn die er (nog) ?

Groetjes
Willy351