Auteur Topic: Mijn mama heeft borstkanker...  (gelezen 3286 keer)

Andastra

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Mijn mama heeft borstkanker...
« Gepost op: februari 01, 2009, 17:38:21 pm »
Net vernomen dat mijn mama borstkanker heeft. Er is een kwaadaardig gezwel van 2cm in haar borst ontdekt, vrij diep gelegen en er is een uitzaaiing in één klier gevonden.

Dinsdag moet ze naar 't UZ in Gent om nog 4 testen te ondergaan (voor longen, lever, botten en bloed) en krijgt ze haar eerste chemo-behandeling.

Ze krijgt 6 chemo-behandelingen, telkens om de 3 weken en dan zou een borstsparende operatie worden uitgevoerd. Omdat ze kleine borsten heeft en de tumor dicht bij de tepel ligt, laten ze haar eerst de chemo ondergaan om de tumor te doen krimpen omdat ze dan een mooier resultaar zullen krijgen bij de operatie.

Mijn mama doet er heel rationeel over en 'k weet niet echt wat 'k er van moet denken. Ze is pas 50, dus nog absoluut niet oud... We weten dus nog niet of er uitzaaiingen zijn in andere organen of niet ofzo... Dinsdag weten we meer...

Ik weet echt eventjes niet hoe 'k me moet voelen en gedragen...

Ben vooral heel erg bang voor wat komen zal en om m'n mama te verliezen...

anne-mie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Mijn mama heeft borstkanker...
« Reactie #1 Gepost op: februari 01, 2009, 19:48:55 pm »
Dag Adastra,ik vind het heel erg voor je mama, maar ikzelf heb ook een borstsparende operatie gehad+ okselruiming van 8 klieren.Bij mij was het 1,8 cm groot , 9 chemo's gekregen en 33 bestralingen.
Nu besef ik dat ze al heel veel kunnen op dit gebied,Ik kan me goed voorstellen dat je heel bang bent, maar ik wil je gewoon zeggen dat ik ook bang was toen ik voor de eerste keer het woord kanker hoorde.
Ik ben van de chemo's heel ziek geweest, maar mijn familie heeft me enorm gesteund en dat heb je echt wel nodig op dit moment.Ik heb 3 kinderen en stuk voor stuk zijn het schatten en door de steun van mijn man en van iedereen die je lief is geraak je er terug bovenop ,als je het even niet meer zie zitten! Ondertussen ben ik terug aan het werk Op 10 januari is het juist 2 jaar geleden dat ik geopereerd ben en alles is onder controle.
Ik zou zeggen vertrouw op de dokters die je mama zullen behandelen want die doen echt hun best hoor!!Adastra ik zou zeggen verlies de moed niet en steun je mama, ook al zal het soms eens moeilijk zijn
Veel sterkte en ik hoop op een goede genezing voor je mama en voor jou
groetjes Annemie

MelissaM

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 02, 2009, 10:46:54 am »
Elk verhaal is anders en je kan niet voorspellen hoe het loopt.

De scan van de andere organen is heel belangrijk want als men daar niets op zal vinden ben je eigenlijk al een grote stap op weg naar genezing...

Weet ook dat borstkanker 1 van de beste is die men kan behandelen...steun je mama maar weet dat je zelf ook verdrietig mag zijn of er over kan of mag praten... ik wens je het allerbeste, hou je goed en kom soms eens langs...

Liefs,
Melissa (21jaar)

jeannette

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 02, 2009, 11:48:34 am »
Andastra, goed dat je je angst hier op het forum komt schrijven!  Je mama mag wel heel erg trots zijn op zo'n dochter. Iedere kanker is anders en kanker betekent echt niet automatisch dood gaan . Voor je moeder is het een heel ander gevoel dan voor jou. Zij wordt op dit moment geleefd, zit in een mallemolen die gewoon maar door draait en daardoor reageert ze waarschijnlijk heel anders dan jij. Jij kunt niets doen alleen machteloos wachten. Maar ik denk dat je een supersteun voor je mama bent!
Houd moed en alle succes voor je mama en jou en de anderen die misschien in deze moeilijke strijd met jullie meeleven.
Jeannette

jessydw

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 14, 2009, 23:56:58 pm »
Hallo Andastra,

Toen ik je berichtje las, herkende ik mezelf helemaal!
Mijn ma heeft ook borstkanker en heeft bijna haar chemokuur erop zitten, nog een keertje. Dan nog bestralingen. Het is zeker niet gemakkelijk maar je moet haar zeker blijven steunen want ze heeft heel veel aan je. Soms gewoon aanwezig zijn of eens een berichtje sturen doet soms heel veel!
In ieder geval veel succes en sterkte!!!!
Jessy