Auteur Topic: aangerekend kostenplaatje ?  (gelezen 5121 keer)

anne

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
aangerekend kostenplaatje ?
« Gepost op: januari 20, 2009, 21:34:46 pm »
Mijn vriend heeft al enkele jaren prostaatkanker , na bestraling krijgt hij nu zijn vijfde chemo over enkele dagen .
Hij heeft ook een nierdrain (nefrostomiesonde) die we zelf verzorgen , doorspoelen en verband vernieuwen .
Enkele weken geleden , zondagavond 23 november (de avond dat het onverwacht flink begon te sneeuwen) merkte ik na het opnieuw verbinden dat de drain niet meer doorliep , mijn vriend kreeg steeds meer pijn en omdat hij in Nederland woont was het onmogelijk met dit weer daar naar een ziekenhuis te rijden,ik belde het dichtstbijgelegen ziekenhuis en vroeg of we konden langskomen . Alles oké en de rit die anders vijf minuutjes duurt daar deden we nu een half uur over door de sneeuwval .
Nog een half uurtje gewacht op eerste hulp en toen kwam de uroloog langs .
Doorspuiten lukte niet en er werd dan gebruik gemaakt van een soort steriel kabeltje om de drain vrij te maken en achteraf nog eens te spoelen , alles samen duurde het ongeveer een half uurtje .

Gisteren kreeg mijn vriend de rekening in de bus van het ziekenhuisbezoek ,we kregen als het ware een klap voor het hoofd : de rekening bedroeg zo maar eventjes  € 645,85  !!
Nu is mijn vraag "kan dat ??"  in september hebben ze de drain ook een keer doorgespoeld en toen kregen we een rekening van ongeveer € 35,00 .
Ik vind het verschil wel heel erg groot en zou graag willen horen of dit wel kan , ben trouwens naar het ziekenhuis geweest en daar vonden ze het normaal ? nu ik niet en zou graag antwoord krijgen op mijn vraag hier .

Met vriendelijke groeten
Anne

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Re:aangerekend kostenplaatje ?
« Reactie #1 Gepost op: januari 20, 2009, 22:01:39 pm »
Vooraleer te betalen, best eerst eens lansgaan bij uw mutualiteit !!! Die kunnen dit het best voor u uitzoeken.

Mvg, Steven
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2009, 17:03:12 pm door Bostie »

ello

• **
  • mama van twee schatjes
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 27, 2009, 07:21:01 am »
hallo !

inderdaad, met alle ziekenhuisfacturen langs je mutualiteit gaan! zij controleren die dan. en wees er maar zeker van, de "fouten" zijn steeds in het nadeel van de patiënt. ik ben er zelf nog niet mee geconfronteerd geweest, maar ken persoonlijk wel iemand die toch een €200 minder moest betalen (op een rekening van €800).

mijn ziekenfonds heeft die diensttrouwens spontaan aangeboden. zij controleren eerst en dan pas moet je ze betalen.

groetjes nog !

kathy

sociale dienst Kom op tegen Kanker

• Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 27, 2009, 09:30:14 am »
Beste Anne

Indien u dit wenst, kan u steeds contact opnemen met de sociake dienst van de VLK op het nummer 02/227 69 73. Wij kunnen u informatie geven over onze financiële tegemoetkomingen.
Vriendelijke groeten,

sociale dienst.

anne

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 16, 2009, 19:46:07 pm »
Lieve lezers ,

bedankt voor de raadgevingen , ik heb mijn ziekenfonds om hulp en uitleg betreffende die codes gevraagd , zelfs alles netjes uitgezocht en dan een aangetekend schrijven gestuurd naar het ziekenhuis .
Na enkele weekjes kregen we toch de melding dat alles klopte en het bewuste bedrag moest betaald worden , zoals ik vroeg met een medisch verslag van de arts . Dat kregen we maar het is zijn woord tegen het onze en wie zijn wij dan ??
Ben benieuwd hoe het ziekenfonds in Nederland gaat reageren en of ze die kosten vergoeden.
Alvast hartelijk dank voor het lezen en raadgeven.

Groetjes,
Anne