Auteur Topic: Teelbalkanker  (gelezen 14916 keer)

LindaVDW

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Teelbalkanker
« Gepost op: november 04, 2008, 09:19:38 am »
Ik zie dat er hier al verschillende topics geopend zijn over dit onderwerp, maar nergens kan ik de juiste info vinden voor mijn (ons) probleem.

Mijn vriend (37 jaar) werd 12 jaar geleden geconfronteerd met deze diagnose.
Dan hebben ze 1 teelbal weg genomen.

Ondertussen heeft hij al 6 chemo behandelingen gehad, telkens uitzaaiingen, steeds terugkomend.

Bij het laatste bloedonderzoek in oktober werd terug een verhoging van zijn alfa-foetoproteïne geconstateerd, dus er is weer iets aan het "woekeren".  Maar op de PET-scan is er nog niets te zien.

We zijn bij een prof. in Leuven geweest voor meer uitleg, en die gaf ons geen goed nieuws.
Niet meer te genezen.  Het enige wat ze kunnen doen, is trachten om de tumor te verhinderen om te groeien (te stabiliseren dus), een palliatieve behandeling zoals de prof het zei.

Deze prof zou hem een mono-therapie willen geven, wat inhoud : hem een behandeling geven met 1 van de stoffen die hij al gekregen heeft, om zo te trachten deze tumor te stabiliseren.
Ofwel hem in een Fase1 onderzoek te plaatsen, om nieuwe producten te testen, als ik het zo mag noemen.  Hij zou maar voor 2 test-onderzoeken in aanmerking komen, aangezien hij al een zware chemo-kuur gekregen heeft (alsook met stamcellen).

Hij weet eerlijk gezegd geen kant uit.  Hij zou willen proberen met homeopathie, ter ondersteuning, maar we weten niet bij wie we daarvoor kunnen gaan.
Heeft er hier soms iemand al ervaring mee gehad, en bij wie (het maakt niet uit waar het is).
Of een tweede opinie vragen, maar bij wie, want naar het schijnt is de prof in Leuven de enige in België waarbij ze ten rade in geval van twijfel.

12 november moeten we terug naar Leuven met de beslissing: mono-therapie of in een test onderzoek geplaatst worden.
We weten niet wat we moeten doen.  Wat de "juiste" beslissing zou zijn.

Alle raad is welgekomen.

malcov

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Teelbalkanker
« Reactie #1 Gepost op: november 28, 2008, 21:09:54 pm »
beste linda,als je een dokter zoekt via de homeopatische weg dan is er en wat ik u kan aanraden(dr duchateau j meremweg 56 3740 bilzen)ik ben er zelf een paar keer geweest wegens vermoeidheid,mr mn vrouw (helaas 1,5maand geleden gestorven aan kanker)kwam er ook ,ook voor hulp bij de nevenwerkingen van de chemo.Maar op het laatste was ze terminaal en had ze de moed niet meer om iets dergelijks te proberen.Ik zou het op zn minst eens overwegen om er eens samen met jouw vriend naar toe te gaan.
nog veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd.
groeten peter

redla

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 06, 2009, 01:23:32 am »
Hey Linde
Ik zit met een gelijkaardige probleem. Hoe gaat het nu met hem? Ben je bij DrDuchateau geweest. Ik heb ook dat advies gekregen. Laat me AUB iets weten . Ben ten einde raad. Alvast bedankt.

LindaVDW

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 11, 2009, 09:09:04 am »
mijn vriend is nu bezig met een strikt macrobiotisch dieet en ook het innemen van een berken-extract.
Hij is met het dieet nu 6 weken bezig en met het extract sinds 2 februari.  Ook moet hij een supplement zink nemen omdat er via het bloedonderzoek bleek dat hij een tekort aan zink had.

Volgende maand moet hij zijn bloed terug laten nemen om de tumormarkers te controleren.
Ondertussen hebben ze wel al gevonden waar de uitzaaiing zit, nl thv zijn 11e ruggewervel.

Eerst zijn we geweest bij dhr Muziek Egidius. Hij heeft ons doorgezonden naar dhr Box in Tongeren (hij stelt het dieet samen).
En voor het berken-extract naar dhr Leunis in Wavre (labo Ategis), die eerst een speciaal bloedonderzoek doet en aan de hand daarvan bekijkt hij wat er tekort is in het bloed.

Ik hoop dat het mag helpen bij mijn vriend en dat hij nog lang aan mijn zijde mag zijn!

redla

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 12, 2009, 16:31:38 pm »
Hey
Zoek op google DCA wondermiddel!!!!

redla

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 12, 2009, 17:09:28 pm »
Gc-MAF injecties geneest 100% deelnemende kankerpatienten (40) en is genezende aanpak voor kanker?
DR. Yamamoto

LindaVDW

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: februari 20, 2009, 11:20:38 am »
aan redla: deze heb ik al allemaal opgezocht hoor ;)  toch bedankt

GUYB

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juni 27, 2009, 01:00:20 am »
Beste mensen heel toevallig merk ik dat mijn huisdokter jan duchateau hier op dit forum vermeld staat
Jan ken ik ongeveer 7 jaar en zijn gebruikte methodes zijn mij niet onbekend, hierbij bedoel ik in de positieve zin.Ik heb nog nooit iemand horen klagen over deze arts
Jan is een geneesheer en tracht de mensen te helpen, anderen  zijn meestal doorverwijsdoktoren
Indien je iets wilt weten wil ik je altijd wel helpen, mijn medische achtergrond is hier een pluspunt
Dus als je iets moet weten over dr.Jan Dchateau laat het mij geworden( jan heeft geen mail)
Of laat je mail achter ik neem wel kontact met u op

Groetjes
G

debke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juni 29, 2009, 13:27:23 pm »
Bij mijn vriend is in het begin van deze maand ook teelbalkanker vastgesteld. Ze hebben nu reeds zijn linker teelbal verwijderd en daarna een punctie genomen van het gezwel (6cm op 10) dat zich achter zijn nieren bevindt. Voorlopig weten we enkel dat dit gezwel bestaat uit verschillende soorten. Weet er iemand wat dit konkreet inhoud? Ze hebben ons ook gezegd dat ze nu vrijdag een buisje gaan installeren voor chemo. Geven ze dan al direct een kuur?
Zijn er nog mensen die een gezwel hadden achter de nieren?
Hoeveel behandelingen gebeuren er normaalgezien? En hoeveel tijd gaat hierover?
Is er iemand die ook behandeld geweest is in het Jan Palfijn Ziekenhuis door dokter Samyn?
Graag ook reacties van vrouwen die hun man/vriend moeten opvangen en tips op deze schok te verwerken? Zijn hier trouwens praatgroepen of gewoon mensen die eens willen afspreken om hierover te praten? We kennen niet direct mensen die dit ook gehad hebben en dus hebben we duizenden vragen in ons hoofd.

Groetjes

ps: ik zelf ben 26, mijn vriend 27 en ons dochtertje net 1 jaar geworden

viske

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juni 29, 2009, 18:55:26 pm »
he debke.
mijn vriend is net volledig hersteld van teelbalkanker.
hij heeft toen ook 12 x chemo gekregen.

Dus ja ik heb hem hier ook moeten opvangen.
dus als je vragen hebt ,stel ze maar

dat buisje dat zal een porte-cath zijn?
Nee bij de vriend hebben ze steeds telkens opnieuw aangeprikt

(nu heeft het noodlot voor de tweede keer toegeslagen ,dit maal zit ik hier op de site wegens borstkanker bij mij
en zelf heb ik nu wel een porte -cath)

debke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juli 22, 2009, 13:36:54 pm »
dag viske,

Allereerst sterkte bij de genezing van jouw kanker. Ik hoop dat je hier spoedig doorgeraakt.

Ik zie dat jouw vriend 12 chemos gekregen heeft, waren dit BEP-kuren? Bij ons staan er voorlopig 3 gepland, waren die bij jullie op voorhand alle 12 gepland of zijn er achteraf moeten bijkomen?

Had jouw vriend uitzaaiingen? Bij mijn vriend is er 1 uitzaaiing achter zijn nieren, een gezwel van 10 op 6 dus redelijk groot. Gelukkig spreken ze bij hem wel van een seminoom, dus dit is goed denk ik.

Jammergenoeg is nu de 3e 1-dagskuur niet kunnen doorgaan wegens te lage witte bloedcellen, is dit iets waar jullie ook last mee gehad hebben. Onze oncologe is momenteel in verlof en we zijn zo een beetje afgescheept geweest. We weten nu niet of we zelf hier iets kunnen aan doen of dat dit iets is dat niet te voorkomen is.

Verder vroeg ik mij af of jouw vriend ook zo snel zijn haar is verloren. Wij zijn nu 3 weken bezig en al zijn haar komt stilaan los. Hoe gingen jullie hiermee om? Niet te veel last van starende blikken en mensen die telkens weer vragen wat er scheelt? Mijn vriend is namelijk al heel veel vermagerd, van 70 naar 60kg en de mensen spreken ons nu al dikwijls aan. En soms heb ik echt geen zin om alles opnieuw uit te leggen. Zeker als je van teelbalkanker spreekt, is dit moeilijk omdat iedereen dan automatisch denkt aan onvruchtbaarheid en alles daarrond. Hoe ervaarden jullie dit?

Groetjes en heel veel sterkte van ons 3.