Auteur Topic: hoe vriendin steunen?  (gelezen 3968 keer)

nina79

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
hoe vriendin steunen?
« Gepost op: oktober 17, 2008, 09:17:09 am »
Hoi,

mijn vriendin (28j) weet net dat ze darmkanker heeft. volgende week wordt ze geopereerd, daarna chemo ...

Kan iemand mij zeggen hoe ik haar het beste steun? Wat heeft bij jullie geholpen?

Nina

Tina24

• Bekijk profiel
Re:hoe vriendin steunen?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 17, 2008, 12:48:21 pm »
Er te zijn voor haar, laat haar weten dat je er bent.  
 :-* :-* :-*
Tina

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 17, 2008, 13:49:38 pm »
Haar laten klagen als ze er behoefte aan heeft, Niet minimaliseren wat ze meemaakt, want ze zal zich misschien al voor zoveel mensen sterk willen houden. Optimisme moet er zijn, zeker en vast, maar soms je zwakke kant, je angsten kunnen uiten kan zo'n opluchting zijn.
Groetjes.
Omamanita

kel

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 17, 2008, 14:16:02 pm »
hallo,

ik zou ook laten weten dat je erbent voor haar hoe moeilijk het ook ooit is.

ik had bijvoorbeeld een vriendin met drempelvrees, zij durfde mij niet te benaderen, en ik had de fut niet om naar haar te gaan.
en inderdaad laat haar lekker haar verhaal doen, huil samen, dat is het heerlijkst wat je kan doen,

ik had niet echt een echte vriendin in mijn kanker periode, ik had enkel van die vriendinnen die het toch zo erg vonden en me sterk vonden ja hoor leuk om te horen, maar dat is wat je op dat moment niet verwacht van je vriendin, en erg is het inderdaad, maar je hebt af en toe nood aan een goed gesprek, een lach een traan...

en samen met mijn mama heb ik de sessie feel good look beter gedaan is ook leuk voor vriendinnen, want alleen doe je dat ook niet, dat is een gezellige middag, om je te leren op maken en pruikjes en sjaaltjes knopen... ik vond het leuk en s'avonds toen ik lekker opgetut was, ben ik met mijn man naar de film gegaan, dat zijn de leuke dingen die ik me herinner van mijn K ziekte

veel sterkte samen met je vriendin, en maak de periode draaglijk voor haar, en praat ook over jouw gevoelens, want ik snap best dat het als vriendin moeilijk is

dikke kus kelly