Auteur Topic: 26 Cyste`s in mijn bosten !  (gelezen 2606 keer)

Moontje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
26 Cyste`s in mijn bosten !
« Gepost op: september 30, 2008, 16:33:46 pm »

Hallo Allemaal,

Ik ben Monique ben 43 jaar en heb in beide borsten cyste`s totaal 26 stuks, nu heb ik wel ieder jaar een mammo en een echo, maar ik heb nu al een weekje of 2 echt pijn in mijn linker borst en boven de borst en zij kant van mijn borst, ook uitstraling naar mijn linker oksel en boven arm.
Ik heb vorige week een echo laten maken en men zij dat er niets aan de hand is, dus niet iets wat leek op kwaadaardig !
Ik ben dan eens gaan zoeken op het internet en kwam verhalen tegen van vrouwen die cystes`s hebben die kwaadaardig waren geworden, en nu maak ik me dus echt zorgen, zeker omdat ik die pijn maar blijf houden zoals ik dat nog nooit gehad heb :(

Nu weet ik dus niet meer wat ik moet doen, moet ik terug naar mijn huisarts met die klachten of wat ?!Ben zo bang dat de huisarts zal zeggen ja maar er is niets aan de hand, dus dat ik weer naar huis gestuurd wordt  :-[
Misschien dat iemand mij kan vertellen wat ik nu het beste kan doen?!

Groetjes Monique  ;)

mistral

• **
    • Bekijk profiel
Re:26 Cyste`s in mijn bosten !
« Reactie #1 Gepost op: september 30, 2008, 16:44:37 pm »
Als je echt ongerust bent maak dan een afspraak bij een gynaecoloog en dring aan op een privé afspraak als je te lang moet wachten op een afspraak. Dat je pijn hebt is wel ergens een goed teken want kankergezwelletjes voel je misschien wel zitten (als je geluk
hebt) maar doen geen pijn. Maak je dus toch maar niet te ongerust maar laat je wel grondig onderzoeken in een goed ziekenhuis of borstkliniek.
Bij mij is voor de zomer borstkanker ontdekt bij een routine onderzoek, zelf niets gevoeld omdat de tumor te diep zat en zeker ook geen pijn.
Ik wens je veel succes!

kriske

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:26 Cyste`s in mijn bosten !
« Reactie #2 Gepost op: oktober 01, 2008, 08:47:00 am »
Dag Moontje,

Ik ben het eens met de andere reactie: verder laten onderzoeken! Laat je huisarts (of eventueel jijzelf) contact opnemen met een borstkliniek en vragen om een MRI/KST. Daarop ziet men vaak meer, soms ook onterecht maar je hebt een heleboel vragen en je wilt natuurlijk antwoorden. Mijn letsel was niet te zien om mamo of echo maar omdat ik "moeilijke" borsten heb raadde mijn arts me aan om als controle een MRI te laten nemen, toen is de bal aan het rollen gegaan. Gelukkig, ik was er heel vroeg bij en een amputatie volstond.
Ik weet niet of goedaardig naar kwaardaardigheid kan veranderen maar vraag meer onderzoeken/informatie!! Jouw lijf, jouw leven!!
groetjes, kriske