Auteur Topic: enkele weken  (gelezen 50597 keer)

MelissaM

• Bekijk profiel
Re:enkele weken
« Reactie #45 Gepost op: oktober 19, 2008, 10:54:30 am »
Hoi Tina,

wat ben ik blij voor je dat je zo sterk kan blijven onder deze situatie...
Zelf weet ik goed dat dit moment heel dubbel zal voelen voor je, je zal blij zijn dat ze verlost is van al de pijn die haar nu omringd maar anderzijds doet het voor jullie zo een pijn haar los te laten.

Ik vind je dapper.

Mama wil zelf geen euthanasie (voorlopig) maar we weten ook dat het stilletjes aan naar het einde toegaat, dat heeft het ziekenhuis ons ook laten weten...

Ze is niet bang meer voor de dood zegt ze, ze is gewoon zo moe van het strijden en de pijn dat ze die angst heeft overwonnen.

Hopelijk staan jullie sterk samen!
Succes en sterkte!

Tina24

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: oktober 19, 2008, 14:36:12 pm »
Hoi Melissa,

Ik denk ook vaak aan jou en jouw mama, ik hoop dat ze de laatste periode en de overgang naar de andere kant op een "mooie" manier kan meemaken....

Voor jou ook veel sterkte!

:-* :-* :-*
Tina

Tina24

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: oktober 20, 2008, 08:21:34 am »
Ik zit nog met enkele vragen mbt de kinderen als mama dood is, zou ik hen haar laten zien, ik bedoel wanneer ze nog thuis is in haar eigen bed? Of zou dit het alleen maar ingewikkelder maken, ze lijkt of ze slaapt.... Ik gebruik ook nooit die beeldspraak over een overledene....
Langs de andere kant kan het hen wel helpen om het te vatten denk ik.... Mama wil gecremeerd worden en uitgestrooid worden, dus hebben ze niet echt een plekje om naar toe te gaan (iets waar ik nooit behoefte aan gehad heb ( de overledene geliefden zitten voor altijd in mijn hart en mijn geheugen), maar mss zij wel???)  

Misschien ze er nog net voor laten afscheid nemen, als dit ook ok is voor mama??

Natuurlijk ga ik er hen niet bij laten zijn wanneer de euthanasie gepleegd word..... maar misschien wel achteraf, wanneer mama opgewassen is en propere kleren aan heeft???

Zoveel twijfels..... wil het mijn kinderen zo makkelijk mogelijk maken... maar dat is verdomd moeilijk is zo'n moeilijke situatie.....

Tina24

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: oktober 20, 2008, 08:25:10 am »
gisteren naar mama gebeld, Selena had een wiebeltand en het eerste waar ze daarna aan denkt is, dit moeten we aan meter vertellen, dus ik moest meteen bellen....

Eerst mijn vader aan de lijn, die was super blij voor ons Selena en feliciteerde haar want nu werd ze een grote meid.... en dan gaf hem mama door, en die was zo emotioneel, zo verdrietig.... want ik deed natuurlijk net zout in de wonde, die dingen gaat ze niet meer meemaken, oo wat voelde ik me schuldig.....

Soms zit ik echt in een tweestrijd of ik moet Selena ongelukkig maken of mijn mama....maar ik dacht nu kan Selena het nog delen met haar meter, binnen kort niet meer.... mss egoistisch van mij.....

pffff ik ben blij dat ik dit van mij af geschreven heb....

MelissaM

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: oktober 20, 2008, 08:59:42 am »
hoi tina,

Mijn oma is in der tijd ook gestorven aan kanker en omdat ze er zo anders uitzag dan dat ik ze 'kende' hebben papa en mama er toen voor gekozen mij niet te betrekken bij dit proces... we zagen oma ook enkel thuis en niet meer de laatste dagen in het ziekenhuis, toen ze aftakelde...

Opa heb ik wel nog gezien toen hij al dood was, en toen was ik eigenlijk jonger dan bij men opa.

Ik heb niet het gevoel dat ik iets 'gemist' heb omdat ik mijn oma nu alleen op de goeie manier ken en ik geen vreselijke gruwelbeelden heb zoals nu bij mijn mama...

uiteindelijk luisteren naar je gevoel :)

Tina24

• Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: oktober 20, 2008, 09:35:52 am »
net papa aan de lijn gehad, mama kan niet meer uit bed, ze komen haar straks wassen...

de ha gaat straks ook komen, ik hoop dat ze snel een datum prikken, want ons mama wil menswaardig sterven....

ik zit hier te bibberen... mama kan ook niet meer bellen, ze doet niks anders dan slapen of hoesten....

Mijn grootmoeder blijft nu daar; om bij haar kind te kunnen zijn en ook papa te ontlasten... wat moet dat een hel voor haar zijn....

Tina24

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: oktober 20, 2008, 13:25:05 pm »
mama heeft zelf gebeld, was een emotioneel telefoongesprek, want ze wou laten weten dat ze het vandaag aan de HA zou vragen, en dus daarna ging laten weten op welke dag en precies om wat uur het gaat gebeuren, dit zodat ik me zou kunnen regelen.( opvang voor de kids indien nodig.....) :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: oktober 20, 2008, 14:10:50 pm »
Lieve Tina, ik denk veel aan jullie,  ik voel me mee ongelukkig, wat moet dat dan voor jou en je grootmoeder, en de kinderen zijn. Je mag je vooral niet schuldig voelen, doe gewoon wat je hart je ingeeft voor al de dingen die deze dagen op je afkomen.
Heel veel sterkte en liefs.
Omamanita

kel

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: oktober 20, 2008, 14:11:14 pm »
hallo Tina,

wat een rare gedachte hé, dat je straks te horen krijgt van je mama waneer ze komt te sterven,
maar ik denk dat het ook een dubbel gevoel is,
enerzijds dat je haar heel erg hard gaat missen en anderzijds dat zij uit haar lijden verlost is

Tina in elk geval heel veel sterkte, ik vind je echt moedig, want je moet er voor je mama zijn en je papa maar ook voor je eigen gezin, en daarbij mag je jezelf niet voorbij lopen hé

heel veel sterkte

dikke kus kelly

Tina24

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: oktober 20, 2008, 14:53:12 pm »
mijn broer heeft net gebeld, of ik beter niet vanavond nog eens langs ga.  Als hij dit zegt,zal mama er heel erg aan toe zijn.... Dus na de osteopaat gaan we naar mijn ouders, de kinderen blijven dan gewoon wat langer bij mijn broer en schoonzus....

ik ben zoo rustig nu.... deze morgen was ik kwaad/ verdrietig/....en kon de hele wereld de pot op bij wijze van spreken, maar nu is de rust terug gekeerd .... Waarschijnlijk zal het deze avond een afscheid worden.... en ik hoop dat haar reis naar de overkant vlot verloopt....

Morgen ga ik hoe dan ook naar huis, wat er ook gebeurd.... daar is mijn plek....

:-* :-* :-*

Tina24

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: oktober 21, 2008, 08:04:14 am »
Gisteren bij mama geweest, ze sliep maar door het geblaf van hun hond, was ze wakker geworden, ze was blij me te zien. Ze wou drinken, dus moest ik papa gaan halen om haar recht te zetten in bed, en dan heb ik samen met haar haar glas vastgehouden om te drinken. Daarna moest ze plassen, dus hielp ik haar samen met papa uit het bed, en papa hielp haar dan op het wc. Terwijl ze op de wc zat ben ik ff met mijn grootouders gaan praten, en pepe zei me, dat het mama was die me per se wou zien, en dat aan Tim gevraagd had. "Tim, vraag aan Tina dat ze nog langs komt vandaag, let jij wat langer op de kindjes, maar dat ze komt...."

Toen ze terug van de wc was, hielp ik haar wat in bed om een beetje comfortabel te liggen en ben ik bij haar in bed gekropen, we zeiden af en toe wat, daarna sliep ze terug even in om weer 10 minuten later even wakker te zijn.... Ik weet niet hoelang ik zo bij haar gelegen heb,.... Ze vertelde me dat ze op de HA aan het wachten was, want ze moest het nog eens opnieuw vragen, ze was deze middag heel misselijk geweest, en de HA heeft haar daarvoor wat gegeven en wou dat ze de vraag van euthanasie nog eens zou stellen wanneer ze zich beter voelde....

Toen ze dieper sliep ben ik bij mijn vader en mijn grootouders gaan zitten om ook even met hen te praten.

Hun hond White is ook heel onrustig, dat arme dier voelt het ook aan, en krijgt misschien momenteel ook niet alle aandacht dat het beestje nodig heeft, dus ik heb voorgesteld dat ik vandaag eens ga wandelen met hem, het blokje om.

Om 21 uur was de HA er nog steeds niet, maar toen moest ik echt wel door gaan, de kindjes bij Tim oppikken naar huis, ze lagen pas om 22u30 in bed

Tina24

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: oktober 22, 2008, 08:07:48 am »

Vrijdag om 20u30 zal mama naar de hemel gaan.... dmv euthanasie... Ze heeft nu een pijnpompje en daar krijgt ze nu alle medicatie door, zodat ze zich zo comfortabel mogelijk voelt tot het moment.... We gaan vandaag met de kinderen en natuurlijk vrijdag ook, overmorgen is het bijna niet mogelijk, maar als het lukt spring ik dan even kort binnen....

Vrijdag zal mama ook via de webcam afscheid nemen van haar neef die in Thailand woont.... het zal een zeer emotionele dag worden.... maar ook sereen, en mooi....

De hond gaat die dag naar de hondenopvang, en op het moment dat ze gaat vertrekken gaat Chris de kindjes afleiden door een autorit of zo...

MelissaM

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: oktober 22, 2008, 11:41:38 am »
het is zo erg en mooi tegelijk...

ik wens je veel sterkte en ik hoop dat ze mooi zal sterven en dat jullie je er goed bij voelen...dat is ook heel belangrijk...

veel moed gewenst,we zullen aan je denken...

kel

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: oktober 22, 2008, 15:24:18 pm »
Tina, ik wens je mooie laatste dagen met je mama, koester de mooie momenten
en heel veel sterkte vrijdag, en de tijd erna...

ik leef met je mee,

liefs Kelly

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: oktober 22, 2008, 18:17:43 pm »
Lieve Tina, jullie sereniteit in deze moeilijke omstandigheden is mooi. Ik denk heel veel aan jullie nu en in de komende dagen. Meer kan ik niet zeggen, alles is gezegd.
Heel veel steun.
Omamanita