Auteur Topic: mijn mama is hervallen en nu met uitzaaiingen  (gelezen 71243 keer)

steffietje

• Bekijk profiel
Re:mijn mama is hervallen en nu met uitzaaiingen
« Reactie #15 Gepost op: september 18, 2008, 22:55:55 pm »
hello,
vandaag naar mama geweest, er was niemand thuis, er lag een briefje dat ze gaan wandelen waren hier in de gavers in harelbeke, het deed haar goed, de nazomerse zonnestralen, dat had de verpleegster haar ook aangeraden om veel buiten te komen !
ze had vandaag veel pijn in haar rug, je zag het ook aan haar gezicht dat ze pijn had  :-\ ik denk dat ze heel veel last had van haar hormonenspiegel, ze weende voor heel kleine dingen, het doet wel raar hoor, de anders zo sterke vrouw, zien zitten wenen als een ellendig iemand  :'(

melissa hoe gaat het ondertussen met je mama en met jou ?

kalyna, kind, hoe was jouw dag vandaag  ?

veel liefs xx :-*
« Laatst bewerkt op: september 19, 2008, 11:33:22 am door steffietje »

Kalyna

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: september 19, 2008, 23:11:55 pm »
hallo allemaal,

hartelijk bedankt voor alle lieve reacties, ik ben wel helemaal geen modeldochter hoor. ik ben ook regelmatig eens lastig of zo...
Vandaag was een leuke dag. S morgens verder opgeruimd (ja heb jaren op kot gezeten en blijf voortaan thuis) en verder ook gestofzuigd dan hoeft mama dat niet te doen. Verder waren mijn ouders allebei kei goed gezind. mama heeft wel chemo gehad maar ze was niet misselijk, het is ook nog maar de tweede keer. Mijn vader heeft een paar dagen echt een rothumeur gehad, blij dat dat voorbij is.

vrienden van mama wilden een etentje doen voor haar verjaardag, ik vrees alleen dat zij er niet veel van gaat genieten en dat ze bijgevolg ook gaat vragen het af te lassen. Ik begrijp het wel want ik zie haar elke dag, voor anderen is het moeilijker te snappen.

waar ik wel enorm mee zit: ik moet woensdag op de vergadering mijn prof gaan vragen rekening te houden met de hele situatie en mij een stageplaats te geven die niet op vier uur pendelen van huis ligt want ik heb geen vervoer (mama kan niet meer rijden en de bussen zijn hier slecht) en ik wil thuis ook kunnen helpen indien nodig. Ik ga het niet graag vragen, het geeft het gevoel dat ik er misbruik van wil maken. Kent iemand dat gevoel?

verder hoop ik dat ookalles oke is met jouw mama?

steffietje

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: september 20, 2008, 10:34:37 am »
hoi kalyna,

wat blij om eens wat beter nieuws te horen van jouw mama, het is inderdaad een periode met ups en downs, maar geniet vooral van alle "ups", je schreef dat je geen modeldochter bent, maar kijk eens aan jouw leeftijd wat jij allemaal al moet doorstaan, kan geloven dat je ook wel eens je dipjes hebt en dat zal u zeker  niemand kwalijk nemen, hetzelfde voor uw papa, hij zal het ook niet gemakkelijk hebben
om hier mee om te gaan !
als je woensdag naar die vergadering moet, mag je zeker niets verzwijgen, die mensen zijn er voor u te helpen en zij weten ook wel dat jij ook niet gekozen hebt voor zo'n situatie, zet dit gevoel opzij en spreek in uw eigen bestwil en in dat van uw mama's.

het is vandaag mijn schoonzus haar verjaardag en vanavond mogen we gaan uit eten op restaurant, hopelijk is mijn mama niet te slecht, gisteren had ze weer veel pijn in haar rug, de vreugde is ook stilletjes aan het weggaan uit haar stem, vreselijk, we kwamen binnen en ze was weer aan het wenen, ik weet ook niet meer wat ik moet doen of zeggen, :'(, ze heeft geen beetje courage en mijn pa heeft er nog minder dan haar, ik word bijna zot als ik vandaar kom, dit gaat gene minuut meer uit mijn gedachten, ik doe niets anders dan denken  ???

maandag terug gaan werken, terug onder de mensen komen, liefst zou ik niemand willen zien, maar ja, we kunnen niet anders hé  :-\ gewoon al het feit, dat ze gaan komen vragen : " en wat heb ik daar gehoord van uw mama ...", en "ocharme",  nee mag er niet aandenken !!!!

kalyna bedankt voor uw steun, geniet van die toffe dagen, veel liefs sophie :-*

Kalyna

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: september 20, 2008, 14:18:53 pm »
Lieve Sophie,

Dat ge'ocharme' ken ik ook. Je zou gewoon kunnen zeggen dat het (en zeker voorlopig) helemaal niet nodig is. Of dat het niet leuk is, het lijkt inderdaad altijd veel ergens als mensen zo beginnen doen. Ze menen het natuurlijk wel goed, maar kanker is eigenlijk soms nog altijd een beetje een taboe en wordt ook altijd bekeken als "het ergst mogelijke" en bla bla bla. Als je er echt mee geconfronteerd wordt dat weet je natuurlijk dat er zoveel soorten zijn, maar als je er weinig ervaring mee hebt. Mijn vriend wist bijvoorbeeld niet dat leverkanker heel gevaarlijk kan worden. Ik heb het ook moeten uitleggen.

Ik hoop dat je toch genoten hebt van je etentje. Je moet mss eens praten met je mama, et kan ook niet goed zijn dat ze de hoop verliest he. Het zal niet makkelijk zijn, ik vind het zelf ook heel moeilik om te praten soms. Aan de ene kant zijn we jong en denken de mensen altijd dat we niet veel weten en dat ze ons maar moeten sparen, maar aan de andere kant hebben we al zoveel gezien op dit gebied. Ik hoop echt dat het leuk was.

veel liefs,

Kalyna

MelissaM

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: september 20, 2008, 18:39:36 pm »
Hoi beide:)

ook nog even een berichtje van mij. Ik wou eerst even zeggen dat ik je helemaal begrijp kalyna. Ook ik moest op school gaan uitleggen hoe het thuis zat...niet simpel... en ik heb ook de hele tijd het gevoel van "gaan ze mij nu anders bekijken". Voorlopig doen ze nog heel gewoon tegen mij maar ik ben toch ook wel bang dat als de situatie nog verslechterd, ik net niet wil dat ze normaal doen tegen mij en begrip voor me hebben.

Vandaag was een winkeldagje. Mijn vriend moest nog een winterjas hebben dus zjin we naar antwerpen getrokken om te gaan winkelen. Heel raar...weg van huis. Dat heb ik de laatste tijd niet veel meer gedaan...mama heeft ons echt nodig want ze kan zelf bijna niets meer. Toen ik thuis kwam stond het eten echter klaar, mama had gekookt! Ze was helemaal uitgeput! Ik voelde me wel schuldig dat ik zo mij ging 'amuseren' (zeer relatief natuurlijk) en dat ze zoooo had afgezien enkel en alleen om het eten klaar te maken. Het gaf wel een vertrouwd gevoel, mama die voor mij zorgde ipv andersom...

mijn vriend zei me ook dat hij echt nog eens wou uitgaan. Ik heb het daar wel moeilijk mee. Ik heb gewoon geen zin om mij tussen 'de gelukkige' mensen te gaan begeven...zucht.

Mama moet woensdag terug onder de scanner... ik wacht nu al wel een beetje vol spanning maar anderzijds weet ik niet of we ng veel slechter nieuws kunnen krijgen dan we al hebben. Genezen kan ze niet meer, chemo werkt niet... Ik hoop maar gewoon dat we haar nog zo lang mogelijk bij ons mogen hebben en dat de chemo ineens toch nog positief nieuws zou mogen brengen :)

ik wens jullie veel kracht. Ik weet dat het moeilijk is je ouders zo te zien rouwen... ik weet zelf niet hoe ik moet troosten maar ik ben er maar gewoon...

gisteren kreeg ik een enorme huilbui in bed...het duurde een dik half uur en het stopte gewoon niet, tranen bleven maar stromen en ik liet alles komen. Mijn vriend zat erbij maar zei niets...dat is zijn manier,gewoon bij me zitten. We praten er ook niet echt over...heel raar wel. Maar hij is zo niet, mis ik soms wel. Ik heb al gedacht om een psychologe te raadplegen maar voorlopgi denk ik dat ik wel bij mensen terecht kan rondom mij. Toch merk ik ook dat ik mensen verlies...ik erger mij aan de dingen die ik vroeger soms leuk vond, een vriendin met veel zelfvertrouwen maar een echt uitgangsbees vindek nu irritant...ik heb mensen nodig die er gewoon zijn en zich niet aanstellen.dat merk ik wel.

Gisteren kreeg ik nog een mailtje van mijn docente die hetzelfde meemaakte als mij en ze zei dat het verdriet om haar vader nog elke dag door haar lichaam vloeide maar dat we MOETEN leren leven met dit verdriet...

Ik wil jullie een lieve knuffel geven! Dat verdienen jullie allemaal!

Melissa

Kalyna

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: september 22, 2008, 15:17:38 pm »
Een dikke knuffel terug allemaal. Ik vond jullie allemaal enorm dapper ook. MelissaM je moet je zeker niet schuldig voelen als je eens wat plezier maakt, je leven moet immer ook voort. Zelf help ik wel in huis, maar niet 'immens' veel. wel als het nodig is natuurlijk, als mama echt te moe is en ook gewoon met kleine dingen doorheen de dag zoals de afwas, de bedden, ed. Ik studeer immers nog en ben de hele dag bezig. Over enkele weken zal ik meer moeten helpen omdat de chemo dan langer bezig is, maar dat geeft niet. Ik vind het enorm lief dat je zoveel doet voor iedereen.

MelissaM

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: september 22, 2008, 16:17:14 pm »
dat gevoel krijg ik nu ook langzaam...ik moet het maar een beetje uit handen geven. Ik heb me enorm gehecht aan mama de laatste weken maar nu ben ik eventjes terug met mezelf bezig en mijn vriend... want ik wil niet hem ook nog verliezen doordat alle aandacht naar mam gaat en ik tegen hem dom doe...

ik ben zelfs terug een avondje weg geweest met vrienden, deed raar want ik was nimeer uit geweest sinds het slechte nieuws.

Ik moet men leven opnemen, hoe erg ook.

Hopelijk alles oké bij jullie ? Mam moet overmorgen naar Leuven voor scan!

steffietje

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: september 22, 2008, 20:03:15 pm »
hello meisjes,

wat blij dat jullie toch nog een beetje kunnen genieten, dat hebben jullie zeker eens nodig, aangezien dat jullie nog zo jong zijn, het is nodig om eens jullie gedachten te verzetten, eens een klein momentje jullie terug eens "beter" voelen, want we zouden vergeten hoe dit voelt, daarom is er zeker geen reden om jullie schuldig te voelen !!!!

melissa kindje, ik zal in gedachten bij jullie zijn woensdag, hopend op toch wat positief nieuws !!! hoe oud/jong is uw mama ? en van jou, Kalyna ?  
tof van jouw mama, dat ze zaterdag had gekookt, kan me voorstellen wat een goed gevoel het voor jou moest zijn, dit is dus echt wel genieten van de kleine dingen !!!! ;)

wij zijn zaterdagavond gaan uit eten met de familie, mama was zoals ze voordien was, je zag niets aan haar, ongelooflijk ! gisteren zijn we naar walibi gegaan, tja dit was ook al geregeld voor mama ziek werd en ook, ik wilde mijn kindjes eens een  toffe dag bezorgen, want de laatste dagen hebben ze ook al veel meegemaakt en gezien  :'(

vandaag begint dag 8 na de chemo, een slechte week hadden ze gezegd, opletten voor veel dingen, zoals rauwe groenten, rauw vlees enz, woensdag moet ze op controle, voor haar bloed, hopelijk reageert ze goed op de chemo, ze ziet er goed uit, maar ja die binnenkant hé !!!! :-\

kheb vandaag voor de eerste keer gaan werken na het nieuws,  :-\ heb nu en dan toch eens moeten slikken hoor, weet je aan wat ik mij ook erger, ik heb dat vandaag ook veel ondervonden, dat ze dan beginnen van iemand die ze ook kennen met kanker en dan beginnen ze heel dat verhaal te vertellen, alsof ik daar behoefte aan heb om ook dit nog eens te horen  ::), ik heb nu aan mezelf ondervonden dat ik er zo weinig mogelijk over wilde praten  :-X tja iedereen verwerkt dat een beetje op zijn manier hé, maar ik wil er alleen maar over praten met mensen die nauw aan mijn hart liggen, niet zomaar met iedereen !!!!

veel moed  en dikke knuffels voor jullie xxx  :-*

MelissaM

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: september 22, 2008, 23:19:30 pm »
Hey!

Blij iets van je te horen, heb aan je gedacht vandaag. Het is idd niet zo makkelijk, bij mij op school weten ook maar een paar mensen wat er aan de hand is dus gedraag ik me 'normaal tegen de rest. Raar allemaal. Die verhalen van mensen die ook kanker hebben...dat betert wel :) je moet ook denken...ze willen je tonen dat ze het begrijpen en dat je er niet alleen voor staat. Dat kan natuurlijk voor ons hard aankomen :) weet dat je hier je hart kan luchten hé? :)

Mijn mama is 46. Heel jong dus ik wil er liever niet teveel bij stil staan...ik zie het als een soort kwaad dat zal gebeuren maar wat niet wil zeggen dat ik niet van deze dag mag genieten en dat ik soms ook is niet aan mama denk. Daar had ik het in begin héél moeilijk mee maar nu is het een soort 'overlevingsmechanisme' denk ik...

Ik ben blij dat je mama nog veel kan doen met jullie,dat is hier niet het geval. En dat ze zich nog redelijk goed voelt (fysiek dan) is toch een goed teken en dat wil ook zeggen dat je MAG genieten van elkaar :) dat mis ik hier soms wel al...mama kan eigenlijk niets meer en ligt in bed maar is wel altijd blij met bezoek,dan heeft ze afleiding. Mama is altijd een bezige bij geweest dus het valt haar zwaar niets te kunnen.

Mam krijgt nu om de week chemo dus het verloop is wel anders dan bij jullie denk ik, bij haar is het ook om pijn te voorkomen en ik denk dat er ook wel medicatie in haar chemo zit die haar wat rustig houdt en minder verdrietig (dat wist mijn vriend mij te vertellen).

hou je goed en goede dag morgen hé steffietje!

liefs,m

YB

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: september 24, 2008, 11:51:36 am »
Hallo meisjes,

bij ons is het niet de "mama" maar de "papa" (heeft "Kahler") die ziek is. Ik, de mama, heb over 3 jaar de school (wel nog humaniora) verwittigd zodat onze dochter het niet zelf moest doen. Elke evolutie heb ik gemeld want  meestal waren de slechtste  periodes tijdens de "examenperiode". Vorig jaar bij de inschrijving voor de univ heb ik gewoon alles op het formulier vermeld (want ze vroegen de gegevens van de ouders). De vriendinnen van de univ weten het nog niet zo heel lang dat hare papa ziek is, iedereen heeft S. leren kennen zonder te weten welk "probleem" ze had, en nu gaat alles gewoon door. Onze dochter wilt tot nu toe wel niet op kot, maar blijft soms toch eens in Gent logeren als er eens een fuif/feestje is. Ik heb haar dat ook laten doen begin dit jaar als hare papa bijna 3 maand in isolatie lag na stamceltransplantatie. Ik heb haar daar in gestimuleerd, ze moet haar eigen weg zoeken en profiteren van de mooie dingen.
Ik wil niet dat ze haar opsluit, dit is ook de wens van hare papa. Hij zal vlugger "ja" zeggen dan ik.
IK wou maar zeggen "sluit jullie niet op", daarvan worden de "mama's en papa" niet beter, ze willen jullie zien genieten (ook al hebben ze het er soms moeilijk mee door onmacht)

groetjes,

Y

MelissaM

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: september 24, 2008, 17:40:39 pm »
Hoi Y,

wat een mooie tekst, dat deed me wat. Het doet deugd om het is uit het andere standpunt te horen want soms voel ik met wel onwennig bij het gevoel dat ik verder moet leven en soms al wel eens geniet terwijl zij zo afziet!

Hopelijk hoor ik je af en toe hier nog een keer :)

Ik weet niet precies hoe de situatie bij jullie is (zal sbiet even lezen) maar ik de periode dat mama kanker had maar alles nog goed te genezen viel heb ik het gewone leven ook al heel snel herop gepakt... dat ging ook vrij goed... maar het nieuws dat je mama gaat sterven in de nabije toekomst is toch nog iets helemaal anders denk ik... en niet zo makkelijk even naast je te zetten als je uitgaat...

Toch bedankt voor de woorden
Veel sterkte,

Melissa

steffietje

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: september 24, 2008, 18:46:50 pm »
hello,

het is inderdaad mooi gezegd Y, eens te horen van uit een andere hoek, hoe jij als vrouw tegenover de ziekte staat, natuurlijk is het van melissa nog een hele ander verhaal dan het mijne, zij is nog zo jong en woont nog thuis, haar mama heeft geen kans meer om te genezen, van mij, ik ben getrouwd en al zelf mama, mijn mama kan ook niet meer genezen, maar ze hebben haar nog een kans gegeven om de kanker stabiel te houden, dus zitten wij nog in een strijd !!!

Ik vind het soms raar, ik weet niet hoe het bij jullie was of is,  maar nu (14dagen later), is het alsof we de ziekte aanvaard hebben, de eerste dagen deed ik niet anders dan wenen, niet eten, ziek zijn enz., nu blijft dit wel in je hoofd hangen, maar het is alsof het verdriet plaats maakt voor de strijd, ik kan er ook al beter over praten. Ik denk dat mijn mams ook al meer courage heeft, maar meer kunnen we eigenlijk niet doen, dan vechten en afwachten voor de resultaten :-\

Vandaag heeft mama haar bloed laten controleren, in het ziekenhuis, haar witte bloedcellen staan veel te laag, ze heeft bijna niets meer van weerstand, ze moet nu nog eens anti-biotica ook nemen :-\
Mijn ma, had een tip gekregen van een ander kankerpatiënte om tijdens de chemo, paardenmelk te drinken, normaal is dit heel gezond, vandaag zegt mijn mama dit tegen de oncologe, ze moet onmiddellijk stoppen met die pmelk, want dit voedt ook de slechte cellen, ook vitaminen mag ze niet nemen, hebben hier andere mensen ervaring mee ?

melissa, meid, ik hoop dat je mama niet teveel pijn heeft, hoe gaat het met de chemo ?

Y voor jou ook veel sterkte en bedankt voor de steun  :-*

liefs  :-*

YB

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: september 26, 2008, 09:05:58 am »
Hallo meisjes,

Melissa, ik kan begrijpen dat je niet veel goesting hebt om weg te gaan in deze situatie, maar in feite verwerkt ieder zijn verdriet op zijn manier. Wij weten tot nu toe ook niet hoe het zal verlopen en er zijn al een paar keren echt kritieke momenten geweest, we zitten nog altijd in het "eerste zware jaar na de allogene transplantatie". Momenteel gaat het redelijk.

Steffietjes, de ziekte is in feite een deel van ons leven geworden na 3,5 jaar. Als er iets moet gedaan worden, wordt er automatisch rekening gehouden met R. Vanaf het begin heb ik de collega's, kennissen en familie ingelicht, R. was op 05.03.2005 opgenomen in het ziekenhuis, de diagnose is gesteld op 15.03.005, op 16.03.2005 is hij vertrokken naar het UZ Gent, de 17de ben ik gaan werken en heb het direct verteld.

groetjes,

Yvette
« Laatst bewerkt op: september 26, 2008, 09:23:10 am door YB »

MelissaM

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: september 26, 2008, 13:27:44 pm »
hoi allemaal,

ik herken het verhaal van steffietje. De eerste dagen na de schok 'niet meer te genezen' kan je gewoon niets meer, wenen, slapen,wat rondlopen... maar je kan gewoon niets meer dan piekeren.

Een dikke week geleden zei mijn vriend 'maar jij moet verder gaan en je moet je niet schuldig voelen als je je eens amuseert of eens weggaat..." pas toen heb ik begrepen dat ik verder moet, al is het gewoon maar voor de mensen rondom mij niet ook nog te verliezen...

Toch voelt het raar. Gisteren had ik een meidenavond gehouden op mijn kot, samen met 2 vriendinnen van het middelbaar. Het was een leuke avond en keken samen film, natuurlijk kwam er in het verhaal een moment dat er een mama stierf,had ik het moeilijk mee maar heb niets laten merken. Het zijn van die kleine dingen die je er toch altijd aan doen denken. Zo belde papa gisteren vanuit het ziekenhuis maar ik kon hem niet goed verstaan (was buiten) en ik was al helemaal in paniek vanbinnen omdat ik dacht dat er iets mis was gegaan en hij slecht nieuws zou brengen...zucht

het blijft wel nog altijd...dat gevoel van 'waarom wij', waarom nu al, waarom moet ze nog afzien en hoe moet ze zich toch wel niet voelen.

Toch leer je ook een beetje omgaan met de situatie...ik ben enkel bang voor dat ene moment dat gaat komen...waarop ik haar zal afgeven...dat gaat zo moeilijk worden...maar je kan daa rniet heel de tijd aan denken want dat maakt het enkel erger.

Dat van die paardenmelk deed even raar. Mama heeft weken paardenmelk gedronken omdat ze dacht dat dat goed was, net als groene thee, die heeft ze echt met bakken gedronken. Voor de rest heeft ze ook vaak eten gemaakt met kurkuma kruiden op...

Je wil je toch vasthouden aan die kleine dingen hé? Zo at ze ook veel ajuin en look omdat dat goed zou zijn. Nu ben ik toch een beetje bang dat het meer slecht heeft gedaan dan goed...

op de vraag hoehet met mama gaat...ik weet het niet zo, ben nu op kot (vanavond naar huis) maar ik heb haar gisteren even gehoort en ze krijgt binnen korte tijd wat resultaten van haar scan. De chemo moet ze nog elke week ondergaan voorlopig toch...

hou jullie sterk en tot snel!
M

steffietje

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: september 26, 2008, 17:55:38 pm »
hello,

ja melissa, ik vraag me dat ook altijd af, WAAROM wij, mijn mams die geen vlieg kwaad doet, die iedereen helpt, ....  onverstaanbaar, ik denk dat veel mensen zich die vraag stellen als ze geconfronteerd worden met die ziekte, maar we gaan toch nooit een antwoord vinden :-\
het is raar, vroeger als je hoorde van iemand, dat er in die familie een persoon ziek was van kanker, tja, dat was heel erg, maar je stond daar toch niet zoooo bij stil, maar nu het in ons eigen midden is, kan ik mij nu voorstellen hoe die mensen zich gevoeld hebben, de angst, de onwetendheid en vooral het verdriet, er gaat eigenlijk van alles door me heen, ik vind het ook raar om nog plezier te maken, zoals jij melissa beschrijft, ik doe wel mee hoor vb met mijn collegas, maar toch is het alsof een stemmetje mij helentijd toefluisterd, "laat niet zien dat je  verdriet hebt, lach maar mee, maar vergeet ook  niet dat  je mama ziek is" heel raar   :-\

melissa, maar jij moet echt wel eens uw gedachten kunnen verzetten hoor, dus jij mag u zeker niet schuldig voelen, jij verdient het , want je hebt nu al zoveel meegemaakt, het belangrijkste is dat je eens onder vrienden komt, je moet daarvoor niet uit de bol gaan, maar gewoon eens kunnen kletsen of samen leuke dingen doen,  ;)
hopelijk is er ook toch nog een beetje positief nieuws van de scan  ???

Ik ben blij dat mijn eerste werkweek er op zit (na het nieuws), al bij al is het nog meegevallen, met sommige kon ik er beter over praten dan met andere, maar dat is normaal denk ik, de meesten weten het nu al.

ik wens iedereen die hier leest, een fijn weekend, geniet van het zonnetje, maar vooral geniet van elkaar, dikke kus x
« Laatst bewerkt op: september 26, 2008, 18:23:11 pm door steffietje »