Auteur Topic: darmkanker  (gelezen 1968 keer)

Romain

• Gast
darmkanker
« Gepost op: september 04, 2008, 00:03:01 am »
Bij mijn vrouw werd zopas darmkanker vastgesteld. Na een resem onderzoeken en besprekingen heeft ze vandaag de eerste chemo en bestralingen gekregen. Ze zal 25 bestralingen krijgen en iedere week  chemo krijgen . Deze chemo loopt dag in dag uit haar lichaam in. Graag had ik wat ervaringen van anderen gekregen die deze kanker gehad hebben of ermee te maken hebben gehad. Mijn vrouw wil er niet over praten en is er kapot van . Ze doet ook niks anders dan wenen
Alvast bedankt op voorhand en veel sterkte gewenst indien nodig.
groetjes

pascale

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:darmkanker
« Reactie #1 Gepost op: september 04, 2008, 22:42:26 pm »
Hallo Romain,

Het verdict 'kanker' komt nooit op en goed moment en het is altijd heel moeilijk te bevatten wat er je vrouw allemaal te wachten staat. Leef dag per dag, geloof in het oncologisch team, want die mensen zijn  zéér bekwaam en weten waar ze mee bezig zijn.
Ik ben 39 en op 30 april ll. kreeg ik hetzelfde verdict als jouw vrouw. Een donderslag bij heldere hemel, want ik voelde mij totaal niet ziek! Ik heb ook eerst 5 weken chemo (met infusor-zo'n pompje dat 7/7 dagen inloopt) in combinatie met bestraling gehad. Eerlijk gezegd had ik daar relatief weinig last van, ik was enorm moe en naar 't einde van de bestraling had ik wat ongemakken . Voor de rest geen last van misselijkheid, haaruitval e.d.Daarna heb ik 7 weken 'recuperatie- of rustperiode'  gehad en op 5 augustus ben ik geopereerd.  Kijk eens zoals adje al suggereerde op het forum van darmkanker, je zult daar meerdere lotgenoten treffen en moedkunnen putten uit hun verhaal. Het is normaal dat je vrouw verdriet heeft, er hangen immers veel vragen en twijfels in de lucht. Geef haar ook de kans om eens goed uit te huilen, dit geldt ook voor jou . Eén ding is zeker; jullie staan er niet alleen voor. er is hier een grote dosis positivisme aanwezig en daar zullen jullie zeker kracht uit kunnen putten. Er is maar één weg en da's die van de genezing!
groetjes en veel moed
pascale