Auteur Topic: pancreaskanker  (gelezen 13277 keer)

MelissaM

• Bekijk profiel
Re:pancreaskanker
« Reactie #15 Gepost op: september 27, 2008, 12:21:59 pm »
soms lijkthet idd of je er alleen voor staat, als je dan hier op het forum ziet hoeveel mensen er nog voor je zijn en meeleven...dan kan je enkel positief proberen te blijven!

veel sterkte en tot snel!

dekleinewitte

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: oktober 19, 2008, 16:09:37 pm »
Op dinsdag 14-10-2008 is mijn schoonmoeder om 5.15 s'ochtens ingeslapen.Ik was er samen met mijn vrouw(haar dochter) bij omdat het thuis heeft plaatsgevonden.Dit was een hele belefenis.Ik had het zelf ook niet verwacht maar het was echt tegen het gruwelijke af.Plots begon de ratel des doods te weerklinken in haar stem waarna even later een geroep plaatsvond.Mijn vrouw was bang en durfde niet meer tot bij moeder gaan.Omdat ik dacht dat ze veel pijn had heb ik besloten om de dokter erbij te halen maar die vertelde dat het soms gepaart gaat met roepen en tieren maar dat wil niet zeggen dat ze pijn hebben.De dokter heeft haar toen morfine en valium toegediend zodat ze rustiger zou worden.Hij is dan naar huis gegaan en vertelde dat het nog enkele uren kon duren.Ik ben toen bij haar gebleven.Plots opende ze gelijktijdig beide ogen en het was of ze me aanstaarde.Ik heb toen met mijn hand tot 5 maal toe haar ogen weer gesloten en na ongeveer 3 kwartier later is ze dan uiteindelijk rustig ingeslapen. Het was voor ons geen echt prettige ervaring en ik raad dan ook niemand aan om een familielid thuis te laten sterven als je zelf niet veel aankan want het is zeer zwaar maar dat blijkt dus van de ene tot de andere persoon verschillend te zijn. De begrafenis is nu achter de rug en wij komen nu langzaam weer tot onze normale leefsituatie.Bedankt aan iedereen die ons via deze weg hun medeleven betuigde want dat heb je echt nodig om e strijd aan te kunnen.

adje

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: oktober 19, 2008, 17:17:47 pm »
Hallo Kleinewitte.

Bij deze ook mijn medeleven bij het overlijden van je schoonmoeder.

Jullie hebben met zijn allen een heel zware weg afgelegd, wat zal ze jullie dankbaar zijn voor wat jullie voor haar gedaan hebben, ook al kan ze het niet meer zeggen....

Heel veel troost toegewenst voor jou, je vrouw en jullie familie.

violetje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: november 06, 2008, 16:28:18 pm »
dag kleine witte.
Ben een tijdje weggeweest omdat mijn moeder me heel erg nodig had. Ik weet niet of je nog langskomt op deze site maar ook ik wil men medeleven betuigen. Ondertussen ligt mijn moeder op de palliatieve en krijgt ze een hele goeie verzorging. Er zitten uitzaaiingen op de heup en mama heeft heel erg pijn. De durogesic pleisters werden tot 100 opgetrokken en daarbij krijgt ze nog pilletjes met morfine  :(
Ik heb geen andere keus dan te genieten van onze momenten die we nog samen hebben