Auteur Topic: mijn vader  (gelezen 2312 keer)

ilya

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
mijn vader
« Gepost op: augustus 14, 2008, 14:16:56 pm »
Hoi allemaal,

Zaterdag 2 augustus is mijn vader overleden. Hij had een glioblastoma, graad 4... Hij is eerst geopereerd in NL, het grootste deel was toen verwijderd. Daarna is hij begonnen met bestraling, 30 keer. En tegelijk chemo, temodal. Daarna 4 weken rust, en weer chemo, hij zou 6 kuren krijgen. Maar na 3 kuren is de behandeling gestopt, de tumor was helemaal terug.... De behandeling had geen zin. We hebben toen contact gehad met het UZ in Leuven, daar wilden ze hem helpen, door te opereren en daarna starten met het vaccinatie programma. De operatie was afgelopen juli, is goed gelukt. Hij is daarna nog bij kennis geweest, blij dat alles het nog deed... Dat alles goed was verlopen. De hele tumor was weggehaald! Hij was zo blij... Er was nog hoop, hoop op wat meer tijd...

De dagen erna werd hij moe, misselijk.... Kreeg hij hoofdpijn.... De druk in zijn hoofd ging omhoog... Vanalles geprobeerd om het omlaag te krijgen, hielp niks... Totdat hij in coma terecht kwam... Toen met spoed weer geopereerd, schedel gelicht, zodat de druk naar buiten kon... Maar er was al teveel beschadigd. Hij is niet meer wakker geworden.

Vind het moeilijk allemaal, zo veel gebeurd de afgelopen tijd. Hij was nog maar 52 jaar.

:'(

Groetjes, Ilya

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Re:mijn vader
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2008, 17:11:26 pm »
Hey Ilya,

Zo gelijklopend met mijn echtgenote. Het is nu al meer dan 2 jaar terug. Ook nà de 3de chemo (Temodal) alles stopgezet. Kwam ook in aanmerking voor tumor-vaccinatie-programma in Leuven.
Een moeilijke periode breekt nu voor je aan. Je komt tot het volle besef na de hectische periode van afgelopen weken... Neem je tijd om te rouwen. Praat !!! Want praten doet wonderen in deze omstandigheden. Vermijd om alles op te kroppen, daar heb je geen deugd van.

Groetjes, Steven