Auteur Topic: nodule gevonden bij mijn schoonmoeder  (gelezen 1629 keer)

Aethra

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
nodule gevonden bij mijn schoonmoeder
« Gepost op: juli 28, 2008, 11:19:10 am »
Dag iedereen,

Het is de eerste keer dat ik hier ben en ons verhaal is het volgende : mijn schoonmoeder had ongeveer 8 jaar geleden borstkanker en er is toen een borst verwijderd geweest.
Nu wordt ze uiteraard nog steeds regelmatig gecontroleerd via NMRscans en echo's.
Op de laatste controle vonden ze bij haar onder het borstbeen (rare locatie toch ?) niet ver van de hartspier een "nodule" van 17mm. Het is dezelfde kant waar haar borst vroeger verwijderd is geweest.
Er zal dus een punctie moeten gebeuren, vermoed ik, om te kunnen uitsluiten/bevestigen of het om een kwaadaardig bolletje gaat.

Weten jullie of 17mm op 6ma tijd een snelle groei is ?
En heeft iemand ervaring met zo een locatie achter het borstbeen, tegen de borstspier ? Is dat complex om daar te opereren of niet ?

Er moet nog enkele dagen gewacht worden vooraleer we dergelijke vragen aan de dokters kunnen stellen en WACHTEN is zo wat het moeilijkste dat je kan vragen van iemand in zo een situatie !! :(

Vandaar ook deze oproep. We zitten allemaal heel erg in met haar, want ze is echt een prachtige vrouw die zich al heel haar leven onbaatzuchtig inzet voor iedereen. We gaan haar uiteraard zo veel mogelijk bijstaan de komende periode, wat ook het nieuws uiteindelijk mag zijn.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie input !

Groeten,
Aethra