Auteur Topic: Man met hersentumor (29)  (gelezen 9148 keer)

Gwendoline

• Gast
Man met hersentumor (29)
« Gepost op: juni 21, 2008, 12:30:05 pm »
Beste lezers,

Onlangs is bij mijn man een hersentumor ondekt ten grote van een golfbal.

Nou ben ik opzoek naar lotgenoten die er met mij over willen mailen.

Ik zelf ben 28 en nu 36 maanden zwanger. Ik heb een hele lieve en dappere man. Eind aug. begin sept. zal hij geopereerd worden. Vermoedelijk is het laaggraadig II zit in zijn rechterhersenhelft waar eigenlijk geen hersenactiviteit aanwezig is dus dit is allemaal heel er positief zo zien wij dat ook.

Nou vind ik het alleen heel erg moeilijk om er over te praten. Moet steeds huilen wellicht ook de hormonen van de zwangerschap. Wellicht zijn er mensen die op dit moment iets soort gelijks meemaken en zich herkennen in mijn verhaal. Zou het fijn vinden als u dan reageert. En elkaar wellicht tot steun kunnne zijn.

gr. Gwendoline

omamanita

• Bekijk profiel
Re:Man met hersentumor (29)
« Reactie #1 Gepost op: juni 23, 2008, 15:22:36 pm »
Hallo, ik kan je geen raad geven in hetgeen jullie overkomt, ik ben borstkankerpatiënte sedert 1 jaar, maar besef wel dat dit een zware dobber is voor jullie beiden en je familie.  Deze periode zou alleen vreugde om je zwangerschap moeten brengen en geen andere ernstige zorgen.
Ik wens jullie veel sterkte, een gezonde baby en een volledig herstel voor je man.
Groetjes, Omamanita

Lieve47

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 23, 2008, 17:57:26 pm »
Beste Gwendoline,

Ook ik kan je niet goed helpen. Maar ga eens naar Bostie zijn site of mail hem eens. Hij zal je zeker zoveel mogelijk inlichtingen geven.
Zijn vrouw had ook een hersentumor. Hij heeft hier al veel mensen geholpen.
Veel sterkte en natuurlijk ook een schat van een baby gewenst.

groetjes
Lieve

ivan

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juli 26, 2008, 17:22:57 pm »
hey gwendoline,

ikzelf maak dit ook mee maar aan de linkerkant .ongeveer een maand geleden ben geopereerd dus dit is toch wel een groot verschil tegenover de rechterkant van uw man.
zelf heb ik een zoontje van 6jaar en nog een zoontje van 7maanden.
in ieder geval is het heel moeilijk voor iedereen in mijn gezin wat er gebeurt is met mij en nog gaat gebeuren!
maar in ieder geval,aanvaard dit wat er moet gebeuren en probeer possitief te blijven.ook uw man.
uw man verdiend dit niet en jij ook niet maar het gebeurt nu eenmaal.

groetjes ivan

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #4 Gepost op: juli 28, 2008, 19:24:18 pm »
Hey Gwendoline,

Ik vermoed dat je ondertussen bevallen bent. Vertel eens hoe je het gesteld hebt?
Hoe gaat het met je man op dit ogenblik? Ik ben blij voor jullie en hoop ook mee op een laaggradige variant. Dan hebben jullie vast nog een mooie toekomst om samen naar uit te kijken!!!

Groetjes, Steven

janneke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juli 31, 2008, 12:47:06 pm »
hey ik ben jan 21 jaar
en heb beetje bang hiervoor
ik durf nie echt dokter
heb sinds vorige zondag af en toe steken aan de linkerkant van mijn hoofd voor de rest geen hoofdpijn enkel af en toe steken aan men linker hoofd slaap en achter mijn oor heb redelijk bang voor een tumor ben wel niet misselijk enkel dak soms beef. ook heb ik geen symptome en geen pijn als ik ga werke of het stad inga hoop dat jullie mij wat kunnen gerust stellen

fv

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: september 27, 2008, 21:44:40 pm »
jan,
vind je het niet ongepast aan mensen die de diagnose van hersentumor hebben om geruststelling te vragen dat jij waarschijnlijk niks hebt? Een dokter kan je daarbij helpen als je je ziek voelt. sorry maar dit helpt niemand en is ergerlijk voor wie ziek is

Pedro

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: januari 16, 2009, 16:20:33 pm »
Hallo, mijn naam is Pedro en ik ben bijna 7 jaar geleden geopereerd aan een laaggradige hersentumor in de linkerhelft van mijn hoofd. Ik ben geopereerd in het St. - Lucas in Gent door dokter Colle.

Tijdens de operatie was ik wakker en stimuleerde mijn dokter de gebieden rond de tumor om zo zeker te zijn dat hij enkel de tumor verwijderde. De tumor was 3 cm diameter.
Ik heb wel opnieuw moeten leren spreken met mijn volledige mond en mooi schrijven.

Ik ben nog steeds een gezonde kerel van nu 33 jaar met een prachtigvrouw en vader van 2 zonen.

Ik moet wel nog om de 6 maanden naar de NMR op controle en ieder jaar moet ik een EEG ondergaan, dit allemaal voor de zekerheid.

Ik heb al een paar keer gastspreker geweest als "ervaringsdeskundige" voor het team van Dr. Colle en dit voor eindejaarsstudenten.

Indien U vragen hebt wil ik deze zeker voor U beantwoorden als ik het zelf weet natuurlijk. Ik heb nog steeds contact met mijn Logopedist die nu nog vele vragen van mij beantwoorden.

Graag wil hierbij het team van Dr. Colle nogmaals bedanken.

Nu is er wel een klein probleem waar ik nu ga voor kijken.
Door de bestraling is er een gedeelte hoofdhaar die niet meer terug groeit. Hopelijk vind ik daar ook een oplossing voor.
Veel hoop heb ik wel niet aangezien het huid is die de haarzakjes heeft verbrand na die bestraling.