Auteur Topic: pancreaskanker  (gelezen 1982 keer)

elca

• Gast
pancreaskanker
« Gepost op: juni 17, 2008, 21:34:09 pm »
Mag ik hier ook af en toe mijn zorgen eens kwijt?
 Mijn tweelingsbroer heeft ook pancreaskanker.
We weten het sinds 8 januari,juist op onze verjaardag.Een dag om nooit te vergeten! Sindsdien is hij reeds 6 maal volledig verdoofd geweest voor allerlei onderzoeken en er zitten reeds 3 buisjes in de pancreas.
We steunen mekaar, hij heeft enorm veel moed en we praten er heel veel over.
Gelukkig, verdraagd hij de chemo redelijk goed en het gezwel is 20% afgenomen.Hoop toch zo van hem nog enkele jaren te mogen houden.Ook mijn schoonzusje( zijn vrouwtje) is zo lief en goed voor hem.Kan mij niet voorstellen,dat hij er niet meer zou zijn.Ga nu stoppen,ben niet goed van al wat ik hier lees.Veel sterkte voor u allen.

adje

• Bekijk profiel
Re:pancreaskanker
« Reactie #1 Gepost op: juni 18, 2008, 19:52:32 pm »
Hey Elca.

Welkom... ook al is de reden dat je hier bent verdrietig.
Blij dat je de weg naar hier hebt gevonden, ik hoop dat je ook echte lotgenoten ontmoet, want dat geeft toch nog altijd nét dat beetje meer steun die je kunt krijgen.

Amai, pancreaskanker... ik weet dat de pancreas voor véél pijn kan zorgen als-ie ontstoken is, schijnt echt héél erg te zijn. Hoe is dat als er kanker in de pancreas is? Heeft je broer erg veel pijn? Kunnen ze die pijn een beetje controleren?

Ah, al 20% afgenomen... dat is alvast fijn nieuws!
Is er een duidelijk behandelprotocol voor of is het eerder een zeldzame soortgenoot van "het monster"?

Volgens mij mag je hier zéker je verhaal doen, er zijn nóg familie-leden en vrienden van patiënten die hier op dit forum zitten. Mogelijk vind je in het forum onder "Kanker in het gezin of in uw nabije omgeving" meer steun voor jou en je schoonzus, want jullie hebben dat écht hard nodig. Niet alleen je broer, ook jij en je schoonzus gaan door een hel. Praten is goed en noodzakelijk, dus doe gerust je verhaal!!!

Hé, verdiep je niet tezeer in onze troubles, jullie hebben méér dan genoeg te dragen zoals het is.

Veel liefs,
               Adrienne