Auteur Topic: armkous  (gelezen 94386 keer)

jeannette

• Gast
Re:armkous
« Reactie #135 Gepost op: maart 10, 2009, 15:44:49 pm »
vandaag zat er een antwoord bij de post op m'n aanvraag tot terugbetaling:
"tot onze spijt kunnen wij geen gunstig gevolg geven aan uw aanvraag ..........." "Motivatie: Geen RIZIV-tussenkomst voorzien".
Nou kan ik echt die 92 euro nog wat ophoesten, maar het gaat me om het principe; de kous voldoet prima, ik heb geen dikke hand meer en kan de kous goed aanhebben. Moet ik dan terug een kous en handje apart aanschaffen omdat iemand geen nomenclatuurnummer kan bedenken?
Kijk daar word ik dus opstandig van.
Nee dit is nog niet het einde, wordt echt vervolgd.............
Groetjes
Jeannette

Kyra al meteen een antwoord op je vraag zag ik;

kyra1

• Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: maart 10, 2009, 17:54:45 pm »
Hoi Jeannette,
Hoe kan dat nu?  Linda krijgt het wel terugbetaald, en jij niet... Waarom heeft de bandagiste niet gewoon: "op maat gemaakte armkous" opgegeven?  Dat is het tenslotte ook, alleen hangt er nog een stukje hand bij, dat is toch het enige verschil?
Maar wat ik wel vreemd vind, is dat Linda voor haar 2 in 1 standaardkous  86 euro  betaalt en jij "maar" 92 euro voor een op maat gemaakte.  Mijn armkous (zonder hand) kostte 170 euro (wel terugbetaald door mutualiteit ) Wie begrijpt dat nog?
Bij het Riziv zelf aan de bel trekken?
grtz,Kyra

jeannette

• Gast
« Reactie #137 Gepost op: maart 11, 2009, 11:04:02 am »
Ik in ieder geval niet meer.............. :-[
Één ding weet ik wel en dat is dat deze kous voor mij prima werkt.
Wordt het vechten tegen de bierkaai? Ook dat weet ik niet.
We zien wel.
groetjes
Jeannette

jeannette

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: maart 30, 2009, 12:26:33 pm »
Het vervolg .................
Ik had een mail gestuurd naar het RIZIV met het verzoek over te gaan tot het aanmaken van een nomenclatuurnummer voor m'n 'combikous'. De vraag wordt voorgelegd aan een Overeenkomstencommissie Bandagisten - Verzekeringinstellingen. Deze commissie stelt de reglementering betreffende de terugbetaling van armkousen en handschoenen op.
Een vriendelijke mail, waarin ook werd aangegeven dat hier wel enige tijd overheen zal gaan. Begrijpelijk, in ieder geval weer een stapje verder. Het probleem van de terugbetaling wordt bekeken!
Afwachten dus. De kous zit in ieder geval nog steeds het beste van alle kousen tot nu toe!
groetjes,
Jeannette

champouf

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: april 02, 2009, 21:34:50 pm »
hallo,

Ik heb jou verhaal gevolgd en het is toch onmogelijk zeg. We dragen die dingen toch echt niet voor ons plezier hé. Misschien kan je eens bij een andere bandagist gaan vragen hoe zij het oplossen met die nummers. Ik ben in Halle geweest bij "vanderoost". Op mijn terugbetaling staat niet armkous maar borstprothese. Blijkbaar is die bandagist er in geslaagd het probleem zo op te lossen. Ik word alle zes maanden het volledige bedrag terugbetaald. Veel succes nog,
Groetjes Linda

kyra1

• Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: april 17, 2009, 14:01:37 pm »
Mijn nieuwe armkous 2 in 1 is binnen.  Ik ben zo benieuwd!  Ik hoop zoooooooooo dat het deze keer goed gaat zijn!
Goede moed ook voor allen die vandaag grotere moeiten hebben dan een dikke arm!
Liefs,Kyra.

kyra1

• Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: mei 13, 2009, 17:08:05 pm »
Ja, nog eens over de armkous...Ik heb mijn armkous in één stuk!  Maar dit valt tegen: op de handrug komt die gewoon te kort, een stuk ónder de knokels, met als gevolg dat het vocht dan juist dààr gaat zitten.  Dus het probleem is gewoon wat verschoven.  :'(
Intussen al terug geweest nd bandagist, en heb nu een handje zonder vingers , wat ik over de armkous kan doen, maar wat ook bij mijn eerdere armkous kan. Dat handschoentje komt tot over de knokels, en ik denk dat het beter is.  Ik moet het deze week proberen, en dan zien wat het geeft.  Zal dit eindelijk de oplossing zijn?
Wie heeft er nog last van een dikke hand als de armkous aan is?  Tips, altijd welkom!
Groetjes van Kyra.

jeannette

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: oktober 08, 2009, 09:40:48 am »
Er is dus nog altijd geen einde aan de armkousperikelen gekomen. Na meer dan een half jaar wordt het tijd voor een nieuwe. Aangezien ik geen verder bericht had ontvangen van het Riziv op m'n aanvraag van maart ll. nog maar eens een mail gestuurd. Helaas hebben ze m'n vraag nog niet kunnen onderzoeken, maar dat betekent niet dat ze er geen belang aan hechten.
Oké...
Verdriet en onmacht en eigenlijk ook een klein (pietsiebeetje) boos, maar het zij zo. Ik heb gezien dat Mediven ook zwarte kousen maakt en op m'n verlanglijstje staat onder andere een hogere schouderkop en een langer handje, al doende leer je hé.
En m'n arm; die is nu 7.5 cm dikker dan m'n andere, het begint te tellen.
Aan iedereen veel moed en liefs
Jeannette

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: oktober 08, 2009, 20:15:26 pm »
Hallo Jeanette
Sorry dat ikme even moei
Maar woon jij niet in Belgie??? ik dacht gelezen te hebben gent
Je moet toch gewoon bij je oncoloog of genecoloog een voorschrift vragen, dan naar een bandagist gaan ermee en die moeten je dat gratis bezorgen
Je hebt recht op alle zes maand één armkous en twee handjes

ik snap niet dat je zoveel problemen hebt, niets moet je betalen
groetjes viviane

jeannette

• Gast
« Reactie #144 Gepost op: oktober 08, 2009, 20:54:46 pm »
Hey Viviane,
het gaat hier om een gecombineerde arm/handkous. Voor de armkous is er een nomenclatuurnummer, voor de handjes ook, maar voor een arm/hand aaneen bestaat geen nummer dus ook geen vergoeding. Ik heb bij het Riziv in maart een aanvraag gedaan voor een nummer.
En ja ik woon al 20 jaar in België, maar kom oorspronkelijk uit Nederland, mijn familie woont daar ook allemaal nog.
Heb jij ook de pech een oedeemarm te hebben?
groetjes,
Jeannette

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: oktober 09, 2009, 15:44:04 pm »
Hallo jeanette
Eeen echte oedeemarm heb ik niet nee als ik lees dat jouw arm al 7cm dikker is pffff kan toch niet dat jij geen kous krijgt

Als ik veel poets en buiten borstel zwelt mijn arm en voel ik stuwing wat pijnlijk isook als ik te veel beweeg met die arm,ik moet mijn werk kunnen doen en heb erover gesproken tegen kinesist en die raade me dat aan,+één keer per week lymphedrainage toen heb ik aan oncololog een voorschrift gevraagt, maar ik heb dus  het handje los en een armkous tot boven

Ik kan me daar echt kwaad om maken je hebt niet gevraagt om ziek te worden en ook is het niet leuk zo een kous te dragen of denken ze daar misschien van wel

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: oktober 09, 2009, 18:48:47 pm »
Hoi Jeanette ben nog eens aan het denken geweest, ik kan het niet hebben dat je zo onrechtvaardig behandelt word
Een optie wat je misschien nog kan proberen als je het ziet zitten
Naar de sociale dienst gaan van de VLK,misschien weten zij daar raad voor jou
groetjes viviane

kyra1

• Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: oktober 12, 2009, 16:57:38 pm »
Hallo Jeannette,
Eens even via het forum: ik heb in april ook een 2 in 1 kous aangevraagd, weet je nog.  En alhoewel ik problemen heb met de kous zelf (grrr), heb ik geen problemen gehad wat betaling betreft.  Net zoals de armkous/handkous in 2 stuks heb ik deze in één stuk ook vergoed gekregen.  Er is zelfs niet over gesproken geweest, dat ging vanzelf!
Het is en blijft toch hetzelfde hulpmiddel of je het nu in één of in 2 stuks hebt?
Gekocht via thuiszorgwinkel.
(Herinner je wel dat mijn eerste kous indertijd een hoop problemen opgeleverd heeft qua betaling: ik heb toen een hoge opleg moeten betalen voor het handje.  Maar dat was dus niet via de thuiszorgwinkel.  Misschien dat dat het verschil maakt?)

En aan andere lezers: zie aub mijn vraag onder behandelingen en nevenwerkingen.  Ik ben (redelijk) wanhopig op zoek naar antwoorden.....Bedankt en groetjes aan allen daar.