Auteur Topic: zorgverzekering kankerpatiënten  (gelezen 1434 keer)

YvetteR

• ik ben een bang klein vogeltje in een kleine kooi
    • Bekijk profiel
zorgverzekering kankerpatiënten
« Gepost op: juni 17, 2008, 12:00:46 pm »
Hallo,

degenen die mij kennen weten dat ons mama een zware tijd achter de rug heeft.

Mijn ouders zijn nog van het soort dat geen hulp van buitenaf wil vragen en ik had zoiets van : er bestaat een zorgverzekering waar we met zijn allen elk jaar voor betalen en heeft ons mama daar dan geen recht op?

Daarom ben ik in april een dossier voor hun gaan aanvragen en net 2 dagen voor ons mama haar trombose gekregen heeft, is er een mevrouw van de cm bij hun langsgekomen om een uitgebreid interview te doen.

Aan de hand daarvan wordt dan een puntenaantal toegekend, je moet minstens 35 punten behalen, en de dag na haar trombose heb ik diezelfde mevrouw gebeld om dat door te geven ( zij had gezegd als er iets in de toestand van ons mama veranderde, dat dat moest).  Toen zeiden ze mij dat ons mama al 39 punten scoorde en dus recht heeft op de maandelijkse vergoeding van 125 euro en dit vanaf juli (3 maanden na indienen dossier).

Mijn ouders hebben ook op aanraden van ons (de kinderen) al enige tijd iemand die komt helpen in het huishouden (via dienstencheques) en dus kunnen ze vanaf juli deze persoon met deze uitkering uitbetalen.

Eerst waren mijn ouders wat weigerachtig om door te gaan met die aanvraag en nu zijn ze toch content dat ze een beetje hukp durven aanvaarden. En ik ben blij dat ik doorgezet heb en dat het in orde gekomen is. Ik voel me dan niet zo nutteloos.

O ja, ze krijgen ook allebei een parkeerkaart voor invaliden. Ook geen overbodige luxe, want onze papa kan amper 10 meter gaan zonder pijn. Hij heeft sedert enkele tijd een wandelstok om korte afstanden te doen(hij is al 20 jaar rugpatiënt maar nog niet versleten genoeg om financieel bijgestaan te worden).

Toen ons mama int ziekenhuis lag had hij alle moeite om de weg van de parking tot aan de kamer te doen. Nu kan hij toch als het nodig is op een speciale parkeerplaats gaan staan. En hij gaat daar zeker geen misbruik van maken (heeft hij al gezegd). Die parkeerkaart is voor hem een geschenk uit de hemel. Met meer moet je die mensen niet gelukkig maken. Zo denken zij daarover.

Met alle miserie is dit voor hun een waardevol iets.

En ik ben blij dat het zo goed is.

Sterkte nog aan iedereen en de groetjes

Yvette