Auteur Topic: 2 weken later  (gelezen 2367 keer)

loeslolo

• Gast
2 weken later
« Gepost op: juni 15, 2008, 12:53:51 pm »
Gisteren ben ik thuisgekomen na mijn borstamputatie, ze hebben ook de lymfeklieren weggenomen en daar hebben ze ook uitzaaiingen in
gevonden. Dat was even slikken. Dinsdag gaan ze de port-a-cath plaatsen en de 25ste moet ik bij de oncoloog komen dan gaan ze de verdere behandeling bespreken. Afwachten dus. Van de operatie heb ik niet echt last alleen is het aan mijn oksel wel opgezwollen. Hopelijk  blijf ik mij zo goed voelen.
Loes

beis

• **
    • Bekijk profiel
Re:2 weken later
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2008, 13:23:26 pm »
Dag Loes,
Een koude douche, die lymfeknopen besmet, he
Bij mij was dit ook zo Nu afwachten , hoeveel er besmet zijn
Eigenlijk wil dit nog niets zeggen, je kan nog genezen.
Dus er voor gaan
Zorg dragen voor je arm Ik heb er nog altijd last van : sommige bewegingen lukken niet zo goed
Krijg je lymfedrainage ?Ik vind dit echt wel nodig
Beis

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2008, 18:58:45 pm »
Hallo Loes,
Ik ben vorig jaar 2 maal geopereerd, 22 mei voor verwijdering tumor en de eerste twee lymfeklieren, één was er van aangetast, dan 2e operatie op 1 juni waarbij alle okselklieren verwijderd werden, daar waren er gelukkig geen meer aangetast: die ene aangetaste klier was echter genoeg om over te gaan tot chemotherapie. Nu ruim een jaar later voel ik me meestal goed en kan ik al heel veel terug aan; ik volg ook oncorevalidatie en voor mijn arm heb ik ook (preventief) manuele lymfedrainage gehad, kan dit alleen maar aanraden.
In het voorbije jaar heb ik kanker gehad, maar kreeg ik er ook een zalig kleinzoontje bij, werd ik ook 60 jaar, en heb ik ook ondervonden wat een steun de lotgenoten van het forum zijn. Ik hoop dat we dit ook voor jou kunnen zijn. We laten ons niet doen hé, we blijven vechten!
Groetjes. Omamanita
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2008, 20:45:50 pm door omamanita »

Marte

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 15, 2008, 20:23:10 pm »
Dag Loes,

Ik was ook geschrokken toen ik hoorde dat mijn lymfeklieren aangetast waren. Ik had er eigenlijk geen rekening mee gehouden.
Gelukkig heb ik me daar snel overheen gezet en ben ik niet gaan doemdenken, het kon véél erger....
De operatie op zich vond ik ook best meevallen. Ik heb ook lymfedrainage en dat doet goed, zeker aan te raden.

Je hebt de eerste stap al gezet, nu nog even afwachten en dan kan je aan de nabehandeling starten. Ik vond het wachten wel lastig, je hebt schrik voor wat komt, voor de chemo en hoe je daarop zal reageren.

Sterkte
Marte

jeannette

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2008, 16:37:09 pm »
Dag Loes,
Mijn lymfeklieren in m'n linkeroksel waren ook aangetast en werden allemaal verwijderd (net als m'n twee borsten en de helft van de klieren in de rechteroksel). Chemo en bestralingen... Nu 4 jaar later ben ik er nog en wil hier ook nog even blijven!
Wat ik wil zeggen is; hou moed hé!!!!
Gisteren hebben onze zoon en ik ons 1500 meterbrevet zwemmen gehaald, weer een kleine overwinning op die ellende!!
Ja het is een berg die je over moet, maar  doe het stapje voor stapje, zorg dat je mensen om je heen hebt waar je van houdt en geniet van de kleine dingen die er echt nog zijn en leef. Hier kom je door hoor!
Ik wens je veel sterkte.
Jeannette