Auteur Topic: G.I.S.T.  (gelezen 3952 keer)

Sjef L

• Gast
G.I.S.T.
« Gepost op: mei 28, 2008, 23:15:31 pm »
Beste mensen,

Graag wil ik me even voorstellen.

Mijn naam is: Sjef L
Leeftijd: 58 jaar
Gehuwd met een schat van een vrouw (Joke) (55 jaar) en vader van een lieve dochter (Sally) van 34 jaar
opa van een 8 jarige kleindochter (Dionne), "ons lust en leven"
In december 2006 ben ik geopereerd aan een (Gastro-intestinale Stromale Tumor)  G.I.S.T. van drie en een halve kilo die ingegroeid was in de mild, maag, slokdarm en alvleesklier.
Tijdens het gesprek met de chirurg(en) kregen we te horen dat de tumor kwaadaardig was en dat de mild geheel verwijderd moest worden, de maag grotendeels, en een stuk van de alvleesklier (de staart zoals hun dat noemen). De slokdarm werd weer opnieuw verbonden met de maag.
Tijdens deze operatie werd ook een voedingssonde naar de dunne darm aangelegd die ik later nog hard nodig had.
Het was een zeer zware operatie die ik ook bijna niet had overleefd.(longontsteking, uitdroging, gewichtsverlies, erge diarree, etc.)
Op I.C. lag ik aan de beademing en na een dag moest ik al naar een kamer.
Na drie weken kon ik het ziekenhuis verlaten om thuis verder te herstellen.

Mijn vraag: zijn er in dit forum ook gist-patienten met wie ik erover kan praten?

Tot zover, spoedig verder!

Veel sterkte en hou vooral moed, blijf vechten!
Sjef L

Kris H.

• Gast
Re:G.I.S.T.
« Reactie #1 Gepost op: juni 10, 2008, 23:04:20 pm »
Dag Sjef,

Ik ben ook GIST Patient. Als ik me niet vergis, ben je ook op de besloten maillist van Contactgroep GIST NL/B. Ikzelf ben vandaaruit actief om de Belgische patienten te bereiken en momenteel kennen we een tiental (Nederlandstalige) Belgische patienten die ook quasi allemaal op de besloten maillist van Contactgroep GIST zitten.

Groeten.

Kris

H.M

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 10, 2009, 12:00:58 pm »
Dag Kris

Bedankt voor zondag,vond het heel aangenaam om andere te horen en vragen te kunnen stellen.
wetent dat je niet alleen bent.
nog een vraag hoe kom ik op de besloten maillist van contactgroep terecht.

Groetjes Martha

Marjet

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 24, 2009, 14:18:09 pm »
Dag allemaal,

Bij mij hebben ze begin februari ook een GISTumor weggehaald van 6 cm diameter, deze zat verkleefd tussen mijn darmen. De artsen verzekerden me echter dat het om goedaardig weefsel ging en dat ik dus geen kanker heb. Maar toen ik eens googelde op zoek naar verder info ivm GIST begon ik wel te panikeren omdat ik overal lees dat het om een zeldame vorm van kanker gaat.

Ik ben gestopt met verder te surfen omdat ik alleen maar ongeruster werd door wat ik las... Ik hoop hier wat duidelijkheid te kunnen vinden.

Groetjes