Auteur Topic: testiskanker - rx thorax zijaanzicht  (gelezen 18535 keer)

ALex

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:rx thorax zijaanzicht
« Reactie #15 Gepost op: januari 23, 2005, 14:13:52 pm »
Bedankt voor je bemoedigende woorden. Ook jou wens ik in deze bijzondere moeilijke tijden dan zeer veel sterkte en moed om door te gaan.

Elsie

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: januari 23, 2005, 14:16:16 pm »
Bedankt, het is echt mijn bedoeling niet om je schrik aan te jagen hoor door dit te vertellen.
Het is echt zeldzaam dat dit gebeurt.

ALex

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: januari 23, 2005, 14:22:12 pm »
Nee nee, dat weet ik wel, dat van die bemoedigende woorden was niet ironisch bedoelt hoor.  

Elsie

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 23, 2005, 14:39:16 pm »
Weet ik wel, maar wilde je het toch nog ff zeggen.

ALex

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: februari 20, 2005, 08:58:42 am »
Hello,

Even laten weten dat ik,na bijkomende scans (ct & pet), vrijdagavond het verlossende nieuws kreeg dat alles in orde is.  Toch wil ik al de mensen die nog bezig zijn aan hun gevecht tegen de ziekte veel sterkte toewensen.

groeten Alex

Elsie

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: februari 20, 2005, 11:24:03 am »
Een hele opluchting om te horen.
Ken je dan wel niet, maar heb toch aan je gedacht, blij te horen dat alles OK is  :)

Felix

• Gast
Re:testiskanker - rx thorax zijaanzicht
« Reactie #21 Gepost op: januari 07, 2006, 16:06:18 pm »
Ik heb zelf teelbalkanker gehad of moet eigenlijk zeggen heb, heb 2 operaties en chemo achter de rug en zit nu ook in de opvolgingsfase, intussen 9 maanden ver en alles is nog steeds in orde, maar schrik wel van de verhalen als ik dit lees.
T'is raar maar hoe langer het geleden is, hoe stresserender het wordt om elke maande de controles door te maken en de resultaten af te wachten.

ALex

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: januari 09, 2006, 12:00:59 pm »
Hallo, we zijn nu ongeveer 1 jaar later dan na mijn laatste bericht.  Ondertussen is de port-a-cath verwijdert. De tussentijdse controles krijg ik nu om de 8 weken en t is iedere keer toch wel een beetje in angst leven de eerste dagen na dat ik op consulatie geweest ben.  Verder alles normaal, zelfs geen verkoudheid meer gehad.. niets... Maar zo was het voor de kanker ook.  t was geleden van mijn 16de dat ik nog ziek was geweest... en dan krijg je op een dag het nieuws dat je teelbalkanker hebt. De angst om terug datzelfde mee te maken is groot.. maar wat doe je er aan? niet teveel aan denken zeker en t hoofd rechtop en recht vooruit gaan en niet meer terugkijken naar wat geweest is.(ook al doe je dat onbewust toch).  Nog iets dat me eigenlijk dwarsligt, nuja das mss het verkeerde woord, na de chemo heb ik het zeer moeilijk gekregen om, om te kunnen gaan met de westerse decadentie.==> ik bedoel dan: dikke villa's, zware auto's etc  is niet altijd even gemakkelijk want velen begrijpen niet dat ik zo kan denken... t is zoals bij als zovele ex-kankerpatienten dat ik stil sta bij de kleine dingen.  Vervolgens geniet ik dan intens van dingen die vroeger onbestaande waren (ze waren er wel maar ik merkte ze niet op).  Enfin tot dusver weer een deel van mijn verhaal. tot later.

survivor

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: januari 15, 2007, 11:54:34 am »
Hi. Voor mijn chemo vr testis carcinoom had ik al sterke gevoelens over wereldverbetering, de mensheid en sond ik wel degelijk stil voor de kleine dingen. De chemo gedaan heeft die gedachten versterkt. Dus ja ik ben me nu meer dan ooit bewust van bepaalde zaken - onrecht, decadentie enz. Een positieve kant van chemo denk ik nee ? Ik ben in ieder geval gellukig nt van gedachte veranderd door de behandeling ;P
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2007, 11:56:16 am door survivor »

Hansje

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: januari 17, 2008, 11:47:32 am »
Hoi,
Is er iemand die ervaring heeft met zenuwpijn na operatie wegens testiskanker? Begin juli kreeg ik opeens hevige pijn in mijn r. testis. Achteraf gezien was t al een tijdje enigszins gevoelig. Via huisarts en echo naar uroloog en direct de volgende dag geopereerd. De pijn was een zenuw die in het gezwel knel zat. Geen nabehandeling behalve maandelijkse controle. Sinds eind september echter pijn in lies en r. zij. Diagnose: zenuw die eerder pijn deed, zit nu knel in het litteken van de doorgesneden streng. De pijn is helaas gebleven en 24u/dag. Als ik me erg rustig houd, weinig beweeg en niet sport, gaat het redelijk. Verder ben ik vaak ontzettend moe, misselijk, concentratieproblemen. Na aanvankelijk de draad lekker opgepakt te hebben ben ik nu naar mijn gevoel terug bij af, beperkt in doen en laten en kan niet goed werken. Er schijnt niets aan te doen te zijn. Heeft iemand soortgelijke ervaring en/of tips? ???