Auteur Topic: Marieke: 1 jaar geleden  (gelezen 8189 keer)

Kimmeke

• Bekijk profiel
    • Studio Sleyckzift
Marieke: 1 jaar geleden
« Gepost op: mei 14, 2008, 17:51:06 pm »
Ik weet het, ik ben een paar dagen te laat...

Vrijdag 9 mei l.l. is het één jaar geleden dat Marieke is gestorven...

Marieke, ons jongste lotgenootje, zou vorige week vrijdag 16 geworden zijn... ze heeft haar 15e gehaald... maar op die dag is ze spijtig genoeg ook gestorven...

Marieke, een meisje dat we bewonderden voor haar doorzettingsvermogen en haar moed...

Marieke: het ga je goed meid!
Hopelijk ontferm je je over 'ons' Buizerdje en maak je haar wegwijs in jullie paradijs...

Dikke knuffel,
Kim xxx

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Re:Marieke: 1 jaar geleden
« Reactie #1 Gepost op: mei 14, 2008, 20:28:28 pm »
Ook ik denk nog vaak aan je Marieke. Helaas ben ik wel degelijk deze datum uit het oog verloren (door persoonlijke pijnlijke herinneringen in deze periode). Sorry!!
Hoop dat je het goed maakt ginder. Je weet vast wel wat ik bedoel. Geef bij gelegenheid eens een teken...

:-* Steven

Tina24

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 26, 2008, 11:57:12 am »
Ik denk ook nog heel vaak aan haar, zo'n moedige jonge vrouw!!!

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 27, 2008, 21:43:16 pm »
« Laatst bewerkt op: november 27, 2008, 22:35:34 pm door Bostie »

kyra1

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 27, 2008, 22:30:48 pm »
Nee zeg, allemaal leugens!  Hoe is het mogelijk? Iedereen leeft mee met zo'n jong meisje- en het is allemaal verzonnen!
Brrr, dat is het gevaar van internet ook....

Eve

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 27, 2008, 22:59:54 pm »
Hier ben ik ook niet goed van.
Iedereen heeft zo met haar meegeleefd.

md

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 28, 2008, 09:51:05 am »
Het is onbegrijpelijk. Ik was maar pas op het forum toen Marieke 'overleed'. Dat heeft me toen echt gepakt.

Kinderen doen soms rare dingen. Ik heb twee weken geleden ook zoiets meegemaakt. Een vriendinnetje van mijn dochtertje (10jaar) ,haar klasgenootje, vertelde tegen mijn dochtertje dathaar mama borstkanker had. Dit ligt bij mijn dochtertje heel gevoelig. Ze kwam daar mee thuis en ook ik was helemaal onder de voet. Dat kind had al zo veel mee gemaakt. Haar ouders waren met veel problemen gescheiden en zij leed daar enorm onder.
Ik lag de hele nacht wakker. Ik was ook vooral bezorgd om de inpact dat dit had op mijn dochtertje daar zij er bij mij veel onder geleden had en nu eindelijk een beetje begon te 'vergeten'. De volgende morgen ging ik mee naar school en praatte even met haar klasgenootje. Ook tegen mij zei ze daar haar mama kanker had. Mijn dochtertje nam haar vast en zei : ik zal u wel helpen en je er door heen helpen. Dat pakte mij zo dat ik begon te wenen. Een andere mama zag dat en vroeg wat er aan de hand was. Ik vertelde het. OP zo een moment schrik je toch weer steeds dat die kanker nog zo een invloed op je heeft. De mama van dat meisje had ik nog niet gezien maar ik besloot om haar even te laten bekomen en dan mijn 'hulp' aan te bieden.
Mijn dochtertje ontfermde zicht volledig over haar vriendinnetje, ik werd bang dat dit voor haar teveel zou worden. Die andere mama waar ik mee  gesproken had besloot om een sms te doen naar de 'zieke' mama. Zo kwam het dus uit dat het een verzonnen verhaal was. Mijn eerste reactie was een enorme opluchting, ik was zo blij dat het niet waar was. Bij mijn dochtertje lag dat wel anders. Zij kon niet begrijpen dat je over zoiets ergs liegt.Ik heb heel lang met haar moeten praten. Dat vriendinnetje en haar mama zijn die avond bij ons langs geweest. Ze moest haar komen excuseren bij ons. Haar mama was enorm aangedaan omdat ze ook weet wat kanker voor ons betekent Waarom ze het deed? Ze moet in het weekend naar haar papa en wil dat niet. En dan begint ze te liegen.
Ik kon niet kwaad zijn op dat kind, had eerder medelijden met haar. Kinderen doen rare dingen als ze problemen hebben. Natuurlijk spijtig dat ze over zoiets loog omdat dat voor ons een heel gevoelig onderwerp is. Ze heeft haar les wel geleerd.
Marieke zal ook wel haar problemen gehad hebben zeker. Laten we maar opgelucht zijn dat het niet waar is, dat ze nog leeft .Spijtig voor al het verdriet en leed dat ze ons bezorgd heeft.

martine

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: november 28, 2008, 12:34:17 pm »
Aan de ene kant ben ik ook wel opgelucht dat zo'n jong iemand inderdaad toch maar beter niet met deze ziekte te maken krijgt. Waarom ze dit dan doen? Ik denk dat het een soort schreeuw om aandacht is. Misschien zijn de onderliggende psychologische problemen ook wel niet te onderschatten. Maar dat is inderdaad een risico op internet. Gelukkig hebben wij als lotgenoten net wél heel veel steun aan elkaar!! Dat is dan natuurlijk het positieve aan dergelijk forum. Volgens mij wegen de voordelen zeker niet op tegen de nadelen.

Lieve groetjes, Steven

hildeke

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: november 28, 2008, 15:53:25 pm »
amaai, maar met de beste wil van de wereld dit kan ik niet begrijpen ik had haar verhaal ook gevolgd via het forum en vond het echt verschrikkelijk.
Als mensen denken dat kanker dient om aandacht te trekken wel dan mogen ze het van mij hebben.
Ik kan in het algemeen al heel moeilijk om met mensen die zich op het werk ziek laten en eigenlijk niks mankeren, maar als je dan ook nog eens je dood in scene gaat zetten dan ben wel heel erg rijp voor de psychiatrie. ??? :-\ ??? :o

Sorry maar van mijn kant geen medelijden...

Mensen die echt met kanker te maken hebben, hebben het zelf al moeilijk genoeg denk ik, de angst waarmee je leeft, het verlies van iemand die je lief hebt, is echt al zwaar genoeg om dragen.

Mensen met leugens die onze aandacht komen opeisen kunnen we hier echt wel missen.

Hilde

Eve

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: november 28, 2008, 19:06:14 pm »
Ik heb er vandaag heel veel aan gedacht. Waarom doe je nu zoiets. Maar mijn besluit is ook dat van Martine. Een schreeuw om aandacht. Iemand van 14 jaar beseft niet ten volle hoe zij/hij met de gevoelens van iemand speelt door dit te verzinnen. Zij zitten in volle puberteit en zijn eigenlijk vooral bezig met zichzelf. Ik hoop vooral dat ook zij hier een les uit heeft geleerd. Ik alleszins wel en dat is niet alles geloven wat op internet staat.

Nan

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: november 29, 2008, 10:39:34 am »
Dit is inderdaad een schreeuw om aandacht. Maar dat moet wel opgevolgd worden want anders gaat dit wel totaal de verkeerd kant op. En inderdaad dan is ze rijp voor de psychiatrie want zo'n gedrag exaleert als er niet wordt op ingegaan. Ze heeft misschien toch wel wat begeleiding nodig en haar ouders ook.

Dikke kus,
Nan

jeannette

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 29, 2008, 22:34:25 pm »
En als die Marieke ook maar een klein beetje benul heeft en dit forum nog bezoekt, dat ze ongelofelijk veel spijt heeft van wat ze gedaan heeft. Ik ben dacht ik een begripvol iemand, maar een meisje van 14 zou toch echt wel behoren te weten wat wel en niet kan. Ik ben boos.