Auteur Topic: benmergtransplantatie vreemde donor  (gelezen 2712 keer)

Marthe

• Gast
benmergtransplantatie vreemde donor
« Gepost op: januari 15, 2005, 21:23:05 pm »
Me even voorstellen. Mijn naam is Marthe en ik ben de dochter van een kahlerpatient.
Een vijftal jaar geleden is bij mijn moeder de diagnose gesteld. Ze was toen 51 jaar.
De ziekte was in een vergevorderd stadium. Men begon met de gebruikelijke VAD chemo-kuur en men moest al snel over gaan naar de zeer agressieve chemokuren en een stamceltransplantatie van haar eigen stamcellen. Na 6 maanden revalidatie is ze slechts 1 jaar stabiel gebleven en is toen terug hervallen. Ze heeft toen meegedaan aan studies waarvan de laatste de Velcade studie was. Deze bleek niet te helpen en is stopgezet. Ondertussen heeft ze nog van alle andere medicamenten waaronder talidomide, moeten nemen ook dit zonder resultaat. Nu vrijdag hebben we moeten vernemen van de dokter dat de Kahler cellen te agressief zijn en dat de enige oplossing nog is een transplantatie met een vreemde donor. Graag had ik een reactie van mensen die hetzelfde meegemaakt hebben of momenteel doormaken.

Bernie

• Gast
Re:benmergtransplantatie vreemde donor
« Reactie #1 Gepost op: februari 11, 2005, 08:23:41 am »
Dag Marthe

Ikzelf ben Kahler patient en 4j. terug hebben ze bij mij een stamcellentransplantatie gedaan met mijn broer als donor ,ik was toen 48j.
Tot vandaag is er nog altijd niks terug gekomen ,het was zwaar de behandeling en niet zonder risico's ,maar in de kliniek heeft de professor  mij alles goed uitgelegt ,het goede en ook het slechte .
veel goede moed voor je moeder

Bernie

kahler

• Gast
Re:benmergtransplantatie vreemde donor
« Reactie #2 Gepost op: september 08, 2005, 21:43:48 pm »
Beste Marthe,

Mijn moeder heeft met kerst te horen gekregen dat ze Kahler heeft. Ze is 68jaar en heeft net een chemo kuur achter de rug. Deze is niet aangeslagen!
Nu heb ik eens wat op internet rondgekeken en ook gezien dat een beenmergtransplantatie vaak goede resultaten brengt. Kun je me eens wat meer vertellen? Of anderen die hierover kunnen informeren.
We willen natuurlijk alles proberen, ze heeft enorme pijnen, en is natuurlijk ouder dat maakt het niet makkeliijker, maar tenslotte heb je maar 1 moeder
alvast bedankt
Anja