Auteur Topic: glioblastoom 4 echtgenoot 68 jaar  (gelezen 3435 keer)

Elvire

• Gast
glioblastoom 4 echtgenoot 68 jaar
« Gepost op: april 06, 2008, 12:13:52 pm »
Wij zijn reeds 8 maanden na de eerste operatie, daarna temodal en 30 bestralingen in Leuven, ook vaccinatieprogramma van De Vleeschouwer gevolgd (trouwens nog bezig) in december tweede operatie en vorige week nieuwe NMR waarop een nieuwe tumor werd vastgesteld in een ander gebied. Hoofd oncologie Leuven verzekerde mij dat mijn man hooguit 5 maanden te leven had!
Wat het zeer moeilijk maakt voor mij is dat mijn man zijn ziekte volledig ontkent, hij zal nooit het woord "kanker" uitspreken en blijft steeds plannen maken om terug met de auto te rijden en op verlof te gaan! Ik moet steeds op mijn woorden letten en altijd maar knikken als hij plannen maakt.
Volgende week ga ik naar 't Inloophuis in Hasselt om een gesprek.
Elvire

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Re:glioblastoom 4 echtgenoot 68 jaar
« Reactie #1 Gepost op: april 06, 2008, 18:19:09 pm »
Hey Elvire,

Het moet zéér moeilijk voor je zijn dat je man deze feiten niet ernstig neemt. Of beter zou ik zeggen "wil nemen". Het is een fase die hij doorloopt, dacht ik eerst. Maar als ik dan zie dat je toch al 3/4 van een jaar op de sukkel bent... Weet je man zelf ook wat de vooropgestelde levensverwachtingen zijn?
Mijn echtgenote was nog niet half zo jong als uw echtgenoot toen zij de strijd hiertegen verloor. Gelukkig stond zij wel open voor de feiten. In 't begin was ze ook zeer strijdvaardig, maar als we na 5,5 maand het nieuws van 'herval' te horen kregen, heeft ze met de nodige tranen uiteindelijk in haar lot berust. We hebben samen nog heel veel kunnen regelen om alles wat voor te bereiden. Maar daar moet de zieke natuurlijk wel voor open staan.
Ik zou je willen aanraden om eens op mijn website te gaan kijken. (link staat onder ieder artikel van mij), en dan mag je mij ook steeds contacteren indien je meer info of raad wenst te bekomen.

Veel sterkte in deze moeilijke tijden die je doormaakt.

Groetjes, Steven
« Laatst bewerkt op: april 12, 2008, 22:20:38 pm door Bostie »

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Re:glioblastoom 4 echtgenoot 68 jaar
« Reactie #2 Gepost op: april 12, 2008, 22:23:08 pm »
Hey Elvire,

Hoe gaat het nu met jullie? En hoe was je bezoek aan het inloophuis te Hasselt?

Groetjes, Steven