Auteur Topic: borstreconstructie  (gelezen 3000 keer)

cooper

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
borstreconstructie
« Gepost op: maart 24, 2008, 10:57:23 am »
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op het forum en ben nog niet zo goed vertrouwd met de werking ervan, ik hoop dat het lukt.
Ik heb in 2006 een mastectomie van de rechterborst gehad en nu 2 jaar later heb ik beslist een reconstructie te laten uitvoeren.
Is er iemand onder jullie die dit ook in Roeselare heeft laten doen bij prof. Vandevoort en kunnen jullie mij dan vertellen hoe dit is verlopen en wat de kosten hiervoor waren, want ik hoor daar zoveel verschillende versies over.
Alvast bedankt iedereen

Groetjes

christeltje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:borstreconstructie
« Reactie #1 Gepost op: maart 24, 2008, 17:00:08 pm »
goede beslissing , ga ervoor  ;), kwestie info kosten enz .is moeilijk iedere verzekering is anders daarom moet je je goed laten inlichten op voorhand

succes  christeltje

cooper

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 24, 2008, 17:10:04 pm »
Ja, dat dacht ik ook al, maar dat is juist het moeilijke van de zaak, blijkbaar is niemand daarvan echt op de hoogte!!! :)

md

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 25, 2008, 15:53:05 pm »
Hallo,

Ik heb een borstreconstructie laten doen in Roeselare.
Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd.

groetjes
Martine

kriske

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 18, 2008, 08:35:18 am »
hallo,
ik ben door dr vandevoort in Leuven geopereerd (amputatie met onmiddelijke reconstructie) en daarna in Roeselare voor een aanpassing aan de andere borst en vorig jaar nog, ook in roeselare, voor een borstverkleinig. ten eerste: bespreek goed met je juist wil, ik was zelf nog teveel bezig met het woord kanker, okselruiming, amputatie. ik wou een onmiddellijke reconstructie maar hoe of wat interesseerde me echt niet. vandaar natuurlijk nog die borstverkleining. dus op voorhand goed praten en over nadenken. hij is een heel vriendelijke man. de reconstructie koste me 2000€ (op voorhand te betalen) + de ziekenhuis kosten. de aanpassing in roeselare 500€ (ook op voorhand). pas wel op voor de tepelreconstructie, men heeft me daar een éénpersoonskamer proberen voor aan te rekenen. je ogen open houden en opkomen voor je rechten. ik ben wel tevreden, goede commentaar nadien van thuisverpleegkundigen en andere dokters, het is natuurlijk niet jouw borst en ik heb het daar best moeilijk mee gehad misschien ook wel omdat ik niet zonder geweest ben.  meer info? je mag me ook altijd persoonlijk mailen. succes en groetjes. kriske