Auteur Topic: Emend vergoed door ziekteverzekering?  (gelezen 5252 keer)

adje

• Bekijk profiel
Emend vergoed door ziekteverzekering?
« Gepost op: maart 03, 2008, 20:36:58 pm »
Hallo

Een kennis vertelde mij dat Emend hem enorm hielp tegen braken bij chemo, maar dat het niet vergoed wordt door het riziv...

Iemand ervaring?

Groetjes,
              Adrienne

md

• Bekijk profiel
Re:Emend vergoed door ziekteverzekering?
« Reactie #1 Gepost op: maart 04, 2008, 16:59:54 pm »
Hallo Adje,

Ik heb ook Emend gekregen tijdens mijn chemo. Het wordt inderdaad niet vergoed door het ziekenfonds maar bij mij werd het wel terugbetaald door mijn hospitaliteitsverzekering.
Wat de werking betreft, ik moest er inderdaad ook minder van braken maar het gevoel om te  braken had ik nog heel erg. Ende pijn in mijn maag was enorm. Soms dacht ik dat het misschien beter was om het niet meer te nemen zodat ik toch kon braken.Maar misschien was het nog erger als ik emend niet genomen had?

groetjes
Martine

adje

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 04, 2008, 20:31:36 pm »
Hoi Martine.

Dank je om je ervaring te delen!
Maagpijn? Ik dacht dat het via de baxter ging?
Of is maagpijn iets dat veroorzaakt wordt door chemo?

Liefs,
        Adrienne

Nan

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 04, 2008, 21:42:31 pm »
Hey,

Ik heb 2X chemo gehad zonder emend. En dat was werkelijk een ramp. Ik zat 50 uur voor de toilet en constant braken. De chemo's erna hebben ze me opgenomen en emend toegediend via een baxter. Dit drie dagen en dat med. deed wonderen bij mij. Het enige nadeel was dat je er depri van werd. Maar dat ging ook over. Of dat terug betaald werd, weet ik niet meer. Dat zul je eens moeten na houden bij je ziekenfonds.
Sterkte en succes met Emend.

Nan

md

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 05, 2008, 15:41:56 pm »
Hallo adje,

Ik kreeg emend in pilvorm. Ik moest er één nemen en een uur later startten ze dan met de chemo via baxter. De volgende 2 dagen moest ik er nog elke dag één nemen. Die maagpijn? Ik weet het niet maar de chemo wordt via baxters gegeven, dus dat komt niet in de maag en toch moet je daar van braken. Ik denk dat braken een reactie is op al dat 'vergif' dat je binnen krijgt en dat je maag daar dan pijn van doet is normaal. Maar ik had de indruk dat omdat ik door de emend niet kon braken mijn maag nog meer pijn deed. Sorry, dit klinkt allemaal nogal verwarrend zeker? EIgenlijk weet ik allemaal niet zo goed, ik weet dat ik van die chemo altijd enorm ziek was. En of die emend nu geholpen heeft of niet? Ik had bij elke chemo het gevoel dat ik er niet zou door komen, en na mijn vijfde chemo zijn ze ook gestopt omdat het niet meer ging.
Nog veel sterkte,

liefs
Martine

adje

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 05, 2008, 18:50:16 pm »
Hoi Martine.

Jouw ervaring is voor mij van essentieel belang!
Dank je!!!!
Ik heb namelijk nog andere "fysieke probleempjes" en ik moet me dus goed informeren voordat ik chemo kan aanvaarden. Het vreemde is namelijk dat er hier geen arts is die de "hele zaak" (lees, de hele mens) bekijkt, alleen maar iemand voor de kanker, iemand voor de CVS en blablabla... Dat maakt dat ik alles alleen moet beslissen. Best wel eng.

Gelukkig heb ik uitstel, want men wil het eerst nog even "observeren"...

Nogmaals dank je om je ervaring te delen enne... ik vind het helemaal niet verwarrend, kan het heel goed begrijpen!

Thanks!

Adrienne