Auteur Topic: lichte afwijking bij eerste controle : ik ben weer bang  (gelezen 48803 keer)

YvetteR

• ik ben een bang klein vogeltje in een kleine kooi
    • Bekijk profiel
lichte afwijking bij eerste controle : ik ben weer bang
« Gepost op: januari 30, 2008, 01:14:45 am »
Hallo allemaal,

ik heb vandaag een brief van mijn gynaecologe gehad dat er een lichte afwijking was te zien op het uitstrijkje van 10 januari jl. Ik heb toen mijn "groot onderzoek" gehad.

Ik schrok me rot toen ik dat las.

Wat nu weer???

Ik heb verdorie mijn linkerborst al afgegeven vorig jaar, nu gaat die miserie toch niet in mijn baarmoeder beginnen zeker.

Ik heb voor het eerst na mijn operatie ,een jaar geleden ,tranen met tuiten gehuild van schrik.

Ik kan de stress van ons mama haar ziekte nog nauwelijks aan en net als ik dacht dat ik gerust voor mezelf mocht zijn, krijg ik dan dat weer op mijn bord voorgeschoteld.

Life sucks

Het liefst van al heb ik dat het hier en nu ophoudt. Gedaan met al die miserie.

Ik heb toch maar voor alle zekerheid een afspraak gemaakt met de psychologe in het virga jesseziekenhuis op donderdag. En net die dag moet ik ook nog eerst naar de adviserend geneesheer van de ziekenkas. Wat ga ik daar weer vertellen. Nee, het gaat nog niet goed !!!

Verdorie toch, ik ben het kotsbeu.

Sorry voor mijn taalgebruik, dat zijn jullie van mij niet gewoon, maar het moet er even uit.

Ik zal maar weer proberen om in slaap te vallen en we zien dan donderdag wel weer hoe het verder gaat.

groetjes

Yvette

gerda_s

• Bekijk profiel
Re:lichte afwijking bij eerste controle : ik ben weer bang
« Reactie #1 Gepost op: januari 30, 2008, 08:22:48 am »
Yvette, ik snap hoe rot je je voelt.

Ik moest gisteren een gewone botdensiteitsmeting laten doen en ze zagen iets in mijn darmen wat er niet hoort: een vlek. Ik sta stijf van de schrik en weet dinsdag pas meer.
Mijn operatie was in mei vorig jaar. Ik ben als een zombie terug naar huis gereden gisteren.
En zeggen dat ik me de laatste weken stilaan echt terug optimistisch voelde.
Ik vrees dat ik weer door die hele molen moet. En ik wil niet. En ik wil niet continu schrik hebben.

Maar we moeten toch volhouden en er in geloven, hé, Yvette.
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2008, 08:25:53 am door gerda_s »

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 30, 2008, 09:53:15 am »
Hallo Yvette en Gerda,
Ik vind het zo verschrikkelijk erg voor jullie dat je nu weer geconfronteerd wordt met die onzekerheid en angst.
Het zou niet mogen dat je na al de inspanningen en de ingeleverde levenskwaliteit door de behandelingen weer opnieuw geconfronteerd wordt met deze rotziekte.
Ik kan jullie alleen maar sterkte toewensen, het zijn een beetje loze woorden hier vind ik zelf.
Groetjes. Omamanita :(

kleinetuinkabouter

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 30, 2008, 10:26:40 am »
Hallo allemaal,
ik heb vandaag een brief van mijn gynaecologe gehad dat er een lichte afwijking was te zien op het uitstrijkje van 10 januari jl. Ik heb toen mijn "groot onderzoek" gehad.
Ik schrok me rot toen ik dat las.
Wat nu weer???
Ik heb verdorie mijn linkerborst al afgegeven vorig jaar, nu gaat die miserie toch niet in mijn baarmoeder beginnen zeker.

.....Ik heb voor het eerst na mijn operatie ,een jaar geleden ,tranen met tuiten gehuild van schrik.
...Life sucks

.....Het liefst van al heb ik dat het hier en nu ophoudt. Gedaan met al die miserie.

Ik heb toch maar voor alle zekerheid een afspraak gemaakt met de psychologe in het virga jesseziekenhuis op donderdag. En net die dag moet ik ook nog eerst naar de adviserend geneesheer van de ziekenkas. Wat ga ik daar weer vertellen. Nee, het gaat nog niet goed !!!

........Verdorie toch, ik ben het kotsbeu.
Yvette
-

-------------------------------

Beste Yvette,

Tegen mezelf, zeg ik dikwijls: "positief blijvené alles komt wel wéér goed....Maar het komt verdomme dikwijls niet goed....
Ik heb het hier al dikwijls geschreven.... hoevéél kan een mens wel dragen....
Maar... een mens kan en moet ook véél kunnen dragen....
Een vertwijfelde en bedroefde  mens, zoekt dan ook al eens zijn toevlucht tot  :"Het liefst van al heb ik dat het hier en nu ophoudt. Gedaan met al die miserie.".
Maar dit kan nooit de goede oplossing zijn....
Ik weet dat het misschien hard klinkt, maar men moet ook denken aan diegénen die jou nog nodig hebben.... wij, hier op het forum, bijvoorbeeld...Jouw mama, enz... halen hier dagelijks onze steun en kracht uit de woorden die jij hier met ons wilt delen....

Je schrijft dat je een afspraak hebt gemaakt met de psychologe..
vertel haar over jouw nieuwe problemen..ze zal met gedult naar jouw luisteren... en eventueel via een dokter een brief meegeven voor de adviseur van Uw mutualiteit.....
De adviserende geneesheren zijn immers ook mensen, en weten ongetwijfeld ook, dat je momenteel nog niet aan werken toe bent...
Ik zou in vertrouwen, ook aan hem(haar) vertellen van jouw nieuwe problemen....
Je zal zien.....volgende week zal er al véél méér duidelijkheid zijn..

Véél sterkte,

Daniël

boezemvriendin

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 30, 2008, 10:48:29 am »
beste yvette
allereerst wil ik je zeggen dat je er goed aan doet je te uiten, zéér belangrijk. maakt niet uit hoe het eruit komt, als het er maar uit komt.
ben je in behandeling bij het oncologisch centrum in hasselt ? ik ben aant overwegen om daar voor e second opinion te gaan.
ik hoop voor je dat hetgene je te horen krijgt meevalt.  kanker is meer dan een wtempel, het is onzekerheid en angst, maar vergeet niet: het is ook hoop!!!
veel goede moed!

Adelheid

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 30, 2008, 12:11:55 pm »
Beste Yvette,
Ik hoop echt voor je een positieve uitslag. De ene zijn kruis is toch niet zo zwaar als de andere, hoor. Maar stel dat er iets op te zien is, dan kan het ook nog altijd minder slecht zijn als dat je nu verwacht. Maar die angst, die verschrikkelijke angst delen we allemaal en gaat toch nooit meer weg,hè. Dat vind ik misschien nog wel de verschrikkelijkste straf, dat wij nooit meer zorgeloos kunnen zijn. Die angst die als een wakende hond steeds in je omgeving blijft, is verschrikkelijk. De minste onrust brengt je in staat van paraatheid en dan doemt weer die verschrikkelijke gedachte weer op....Was het dit dan? Mooie woorden over genieten van elk moment, lijken dan zo belachelijk. Wij kunnen nooit meer zorgeloos plannen, in ons hoofd en soms ook in ons lijf blijven wij steeds patiënt. Het is absoluut dikwijls niet eerlijk, maar we moeten blijven vechten, positief blijven, ondanks alles.
Sterkte.

Sfeertje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 30, 2008, 19:25:01 pm »
Beste Yvette,

Weet dat iedereen hier met je meeleeft. Geef de moed niet op aub, en ... positief blijven ! Hoeveel keren heb ik dat al gehoord, we proberen het wel en meestal lukt het ook. Maar 't is niet altijd evident.

Ik hoop echt het beste voor jou en .. bijven hopen !!
Sterkte !

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #7 Gepost op: januari 30, 2008, 21:10:28 pm »
Hey Yvette,

Kanker kan slechts van je winnen als je als patient je hoofd laat hangen!! Blijven vechten meid. Niet alleen voor iedereen om je heen, maar bovenal voor jezelf!!! Het leven heeft echt wel heel veel te bieden hoor. Ook mooie dingen!! Daar gaan we desnoods met alle lotgenoten samen naar op zoek ;)

Groetjes en een warme knuffel, Steven

YvetteR

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: januari 31, 2008, 11:57:45 am »
Bedankt voor de ondersteunende woorden, maar ik heb nu meer schrik dan de vorige keer. Toen voelde het anders aan dan nu.

Het is een soort voorgevoel dat me overheerst.

Ik ga seffens naar de psychologe mijn hart eens goed luchten. Ik heb trouwens de laatste 2 dagen al meer gehuild dan op dat voorbije jaar. Toen kon ik niet meer huilen. Het doet wel goed hoor om me eens te laten gaan, maar het neemt de angst niet weg.

Groetjes aan iedereen

Yvette

YvetteR

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: februari 12, 2008, 23:13:16 pm »
Hallo

vorige week kreeg ik een telefoontje van mijn oncoloog dat na mijn laatste mammo van 15 januari toch weer een nieuwe moest gemaakt worden om bijkomend onderzoek te doen. Ik ben vandaag dan in het ziekenhuis geweest en daar hebben ze van mijn enige borst nog maar eens 6 mammo's genomen.

Nu maar hopen dat het daar bij blijft.

Vrijdag moet ik dan weer naar de gynaecologe. Ik ben de laatste tijd meer in dat ziekenhuis dan nodig is. Het mag nu wel eens ophouden. Ik heb er echt genoeg van.

Hier zit ik dan weer in mijn eentje tegen mezelf te zeggen dat het wel goed komt, maar ik vertrouw het hele zaakje niet meer. Ik haat mijn eigen lichaam voor hetgeen het mij allemaal aandoet.

Gelukkig zijn de lotgenoten er nog die mij moed inspreken, maar mijn hoofd tolt van het piekeren.

Nu maar weer proberen om de slaap te vatten.

Groetjes

Yvette

gerda_s

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: februari 13, 2008, 07:39:30 am »
Ik hoop echt dat de uitslag meevalt, Yvette. Dat kan toch echt. Ze controleren om zeker te zijn en alle mottige dingen te kunnen uitsluiten.
Maar ik snap best hoe jij je nu voelt met al die onzekerheid.
Ik duim voor je.
Gerda

kleinetuinkabouter

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: februari 13, 2008, 08:12:01 am »
. Ik haat mijn eigen lichaam voor hetgeen het mij allemaal aandoet.
Yvette
-----------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Beste Yvette,
Ik denk dat iederéén jouw woorden, wel als eens tegen zichzelf heeft" uitgesproken"...
Jij bent "moedig", dat je ze hier even met ons allen wilt delen.....
Soms wordt het voor iederéén, te véél....
Maar toch...moet men sterk blijven......
Ik hoop dat je ondertussen,een beetje kunnen slapen hebt...
en ik hoop voor jou, het beste, vrijdag a.s.
sterkte,

Daniël

Sfeertje

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: februari 13, 2008, 13:35:26 pm »
Beste Yvette,
zoals iedereen hier zeg ik je : geef de moed niet op ! Wij allen zitten hier met de schrik in ons lijf dat die kanker terugkomt, maar we moeten vechten en blijven hopen. Allemaal gemakkelijk, zie mij hier maar zitten, ik ben ook bang hoor ! Maar ik duim voor jou ! Hou ons op de hoogte !

Sterkte !

abba

• ik voel me een klein angstig vogelke
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: februari 13, 2008, 19:41:16 pm »
dag yvette
zoals je weet heb ik (bijna ) de zelfde behandeling als jij gekregen, toen het beter met je ging, zat ik nog in mijn miserie, ik trok me op aan jou, jij stond immers al een stap verder, maar als ik nu dit alles weer lees, word ook ik versschrikkelijk bang, ik( vond) vind  jou steeds zo dapper, hou vol, mischien is het een storm in een glas water, ik hoop van ganser harte dat alles oké is, en dat die bijkomende testen enkel een voorzorg  zijn ,maar ik begrijp heel goed dat je nu slapeloze nachten hebt ,
ik leef echt met je mee,
dikke knuffel ,
annabel

YvetteR

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: februari 14, 2008, 08:36:24 am »
Hey annabel

ik hoop ook dat het maar een storm in een glas water is. Ik kan alleen maar afwachten. Morgen nog naar de gynaecologe en dan zal ik weer meer weten zeker.

Ik weet dat ik vorig jaar tijdens mijn behandeling veel optimistischer was, maar wat er ondertussen weer allemaal bijgekomen is met ons mama en nu mijn bijkomende onderzoeken, ben ik efkes het noorden kwijt.

Ik zal me weldra wel weer herpakken.

Bedankt alleszins dat je aan me denkt en ik hoop dat het met jou verder de goede kant opgaat. Ik heb al lang niet meer gemaild omdat het mij ontbrak aan genoeg optimisme, maar ik heb wel nog vaak aan je gedacht hoor. Hoe zit het met de haardos? En je conditie? Ik ben bezig met de oncologische revalidatie en dat doet me goed. De pijn in mijn linkerschouder is al veel minder en de beweeglijkheid komt terug. Die 2 sessies elke week doen me goed en we zijn daar allemaal lotgenoten onder mekaar en aan die mensen kon ik mijn angsten een beetje kwijt. Ik ben ook naar de psychologe in het ziekenhuis geweest om mijn hart eens te luchten en dat heeft me op dat moment ook een beetje geholpen. Ik heb ondertussen eens goed kunnen uithuilen en dat luchtte op.

Maak je maar geen zorgen om mij, het komt wel weer goed. Dat moet gewoon.

Knuffels

Yvette