Auteur Topic: lichte afwijking bij eerste controle : ik ben weer bang  (gelezen 48893 keer)

omamanita

• Bekijk profiel
Re:lichte afwijking bij eerste controle : ik ben weer bang
« Reactie #15 Gepost op: februari 15, 2008, 10:25:36 am »
Hallo Yvette, ik duim voor je dat je vandaag geen verder slecht nieuws te horen krijgt.
Meelevende groetjes.
Omamanita

YvetteR

• ik ben een bang klein vogeltje in een kleine kooi
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: februari 15, 2008, 17:06:31 pm »
Hallo

de gynaecologe heeft 3 biopsies gedaan en volgende vrijdag mag ik bellen voor de uitslag.

Ze heeft me uitgelegd dat deze afwijking waarschijnlijk te maken heeft met mijn verminderde afweer ten gevolge van de chemo.

In het beste geval (geen slechte cellen in biopsie) moet ik om de 6 maanden een uitstrijkje laten doen tot er geen afwijkingen meer te zien zijn, en anders wordt het een kleine ingreep. Dan wordt onder volledige narcose een driehoekje uit de ingang van de baarmoederhals gesneden zodat het aangetaste weefsel verwijderd is.

Ik mocht me voorlopig zeker niet te veel zorgen maken, alles werd op tijd vastgesteld.

Toch hoop ik natuurlijk dat ik niet alweer onder het mes moet.

Groetjes

Yvette

kleinetuinkabouter

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: februari 15, 2008, 18:00:04 pm »

.....Toch hoop ik natuurlijk dat ik niet alweer onder het mes moet.

Yvette
---

--------------------------------

Beste Yvette,
Ik hoop het ook, en ik denk dat iederéén hier hoopt dat het "vals" alarm is..

groetjes,

Daniël

Adelheid

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: februari 15, 2008, 20:16:13 pm »
Hallo Yvette,
Dat gaan nog bange dagen worden. Heel veel moed.
Ik moet woensdag onder het mes: mastectomie en okselruiming en zit ook met de nodige angst voor wat komen moet.
Heel veel sterkte

YvetteR

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: februari 18, 2008, 12:11:29 pm »
Vorig jaar in oktober heeft professor Frijns mijn en ons mama haar bloed getrokken om te onderzoeken of onze borstkanker genetisch bepaald is en ik heb net vernomen van professor Frijns dat zowel mama als ik het defecte gen dragen.

Ik weet niet zo direkt wat ik nu eerst moet doen. Er gaat een verpleegkundige bellen en langskomen om het daarover te hebben en hoe het zit met de rest van de familie.

Ik kan het niet aan mijn ouders vertellen en ook niet aan mijn zoon. Die geniet net nu van een paar dagen verlof.

Ik bibber over gans mijn lijf van de schrik denk ik. Maar waar moet ik schrik van hebben? Ik  weet het even niet meer.

Yvette

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #20 Gepost op: februari 18, 2008, 15:43:48 pm »
Hey Yvette,

Persoonlijk denk ik dat je het je zoon beter tijdens zijn verlof kan vertellen dan als hij weer aan het werk is... Maar dat is iets waar alleen jij over beslist natuurlijk! Het is maar dat hij nu wat tijd heeft om dit te verwerken, wat op de werkvloer niet altijd even evident is.

Groetjes, Steven

gerda_s

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: februari 18, 2008, 16:23:21 pm »
Oei Yvette... Heeft je zoon dochters?
Welke gevolgen heeft dit voor jou en je mama?
Sterkte, hé
Gerda

donnamaribel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: februari 20, 2008, 00:45:24 am »
Hallo Yvette,

Ik hoop dat ondanks alles je positief blijft alhoewel ik ook steeds bang ben voor de toekomst.
ik heb onlangs bloed laten prikken in kader van genetisch onderzoek en moet nu afwachten. Bij mijn familie zijn we met drie zussen met borstca en we hebben alle drie al twee volwassen dochters.
Ik ben ook bang voor het resultaat. We kunnen er zelf niets aan doen maar toch bekruipt me soms de angst .
Ik heb lever en botmeta's en ben momenteel eventjes chemovrij maar voor hoelang toch probeer ik niet al teveel te denken aan wat komen moet. We zien wel..
Heel veel moed en hopen mee op een pos. resultaat

donna

YvetteR

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: februari 21, 2008, 23:17:41 pm »
Hallo,

Ik ben vandaag naar mijn oncoloog geweest en hij heeft me dus ook een 2de amputatie aangeraden omdat ik zeker mag zijn dat ook in die borst ooit kanker zal komen gezien ik het defecte gen draag. Dat had ik mezelf dus al voorgenomen als het genetisch onderzoek in mijn nadeel viel.

Hij en de gynaecologe opteren er echter ook voor om mijn baarmoeder volledig te verwijderen omdat het risico op eileiderkanker te groot is en dat is een kanker die moeilijk te detecteren is en dat lijkt hem te gevaarlijk om daar op te hopen dat die nooit tevoorschijn zou komen. Gezien mijn uitslag na het uitstrijkje lijkt me dat ook logisch en wenselijk.

Toch betekent dat dat ik dit jaar weer 2 x onder het mes moet. Ik heb wel gezegd dat ik mijn vakantie in augusts dit jaar niet ga annuleren, vorig jaar is dat dus wel moeten gebeuren omdat ik toen chemo en bestralingen kreeg. Waarschijnlijk ga ik eerst mijn baarmoeder laten verwijderen in het voorjaar en dan mijn borstoperatie in het najaar of de winter.

Terug gaan werken zit er voorlopig dus ook nog niet in. Weer een jaar langer op zieken"verlof".

Ik ga me niet laten gaan. Ik bezie het van dag tot dag en ook deze berg ga ik weer beklimmen. Ik ga mijn oncologische revalidatie eerst afmaken zodat mijn lichaam weer wat aangesterkt is en dan misschien nog eerst een weekje naar warmere oorden en dan............... ziekenhuis in

Ondertussen denk ik steeds aan Goedele die maandag bezweken is aan die vreselijke ziekte. Net zo oud als mijn zoon. Ik mag er niet aan denken dat hij mij zo jong al zou ontvallen. Hij moet zich nu ook laten screenen om te zien of hij drager is van het gen. Is dat het geval dan kan hij althans zijn voorzorgen nemen. Dat zijn weer zorgen voor later.

Nu even alles laten bezinken en hopelijk een rustige nacht tegemoet.

Groetjes aan jullie allemaal

Yvette

gerda_s

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: februari 21, 2008, 23:31:48 pm »
Dapper, Yvette en nodig, spijtig genoeg. Hopelijk heb je dan weer perspectief op een lang en gezond leven.
Laat je maar vaak horen hier. We proberen je zoveel mogelijk te steunen - al moet je er wel weer alleen door, natuurlijk.
Gerda

beis

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: februari 22, 2008, 07:41:13 am »
dag Yvette,
Het vooruitzicht om weer in de kliniek te belanden is niet zo leuk langs de andere kant heb je nadien weer een toekomst
Ik ga ook mijn bloed laten onderzoeken omdat ook mijn zus en moeder bk hadden De afspraak is nog niet gemaakt dus het zal nog wel een tijdje duren voordat we het weten
Ik hoop voor jou het beste
Beis

abba

• ik voel me een klein angstig vogelke
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: februari 22, 2008, 15:44:01 pm »
dag yvette
wat een moeilijk jaar weeral !!!
maar toch denk ik dat het de juiste beslissing is die je hebt genomen, ik ben gisteren naar een lezing gewest over borstkanker en erfelijkheid, en daar werd ook   gesproken om in het geval van erfelijkheid ineens de eierstokken  te laten   verwijderen, dat is drastisch en klinkt heel bangelijk, maar daarna heb je dan toch weer een geruster leven, hoop ik,
en ja hoor even vakantie moet je zeker doen, je hebt het verdiend, even uitwaaien, en proberen te genieten, dag na dag
ik wens je veel sterkte en een mooi weekend
annabel

Adelheid

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: februari 25, 2008, 19:35:44 pm »
Lieve Yvette,
Ik ben er zeker van dat je er wel zal doorgeraken. Al heb ik je nog nooit in levende lijve ontmoet; ik stel me je voor als een enorme sterke vrouw met een enorme overlevingsdrang. Denk eraan dat dit allemaal preventieve maatregelen zijn om te voorkomen dat je weer ziek zou kunnen worden. We praten elkaar er wel doorheen.
Heel veel groetjes,
Heidi

Wenneke

• Bekijk profiel
    • www.bloggen.be/wenneke
« Reactie #28 Gepost op: februari 25, 2008, 21:59:47 pm »
dag Yvette,

Je bent dapper, een vechter! En ook dit kom je weer te boven...je zal deze lastige berg overwinnen en eens zal je aan de top staan!

Liefs Wenneke,
p.s. Ben blij je nu ook eens in real life te hebben gezien...doe dat nog goed bij de revalidatie!

YvetteR

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: februari 25, 2008, 22:13:01 pm »
Hoi Wenneke,

ja, het was fijn om nu eindelijk eens een gezicht bij die naam te kunnen plakken. En dan nog zo een mooi jong fris gezichtje. Ook weer niet eerlijk dat jij al zo vroeg met die ziekte te maken kreeg.

Ik ga deze week waarschijnlijk eens naar de begraafplaats om bij Goedele stil te staan.

Morgen ga in Sofie Marquette bellen om een afspraak te maken en de operaties te bespreken. Ik kan het niet blijven uitstellen. Ik had het normaal vrijdag al moeten doen, maar ik wilde eerst het weekend bij mijn vriend doorbrengen zonder dat vele gepieker alweer.

Allee, ik hoor je zeker nog en misschien zien we mekaar nog wel eens en doe de groeten maar aan je medelotgenoten van de revalidatie.

Groetjes

Yvette