Auteur Topic: Mag je er nog over praten als "alles voorbij is"?  (gelezen 38158 keer)

beis

• **
    • Bekijk profiel
Re:Mag je er nog over praten als "alles voorbij is"?
« Reactie #45 Gepost op: maart 10, 2008, 08:08:59 am »
dag  Anette,
Je hebt volkomen gelijk : elke dag die we krijgen is een meegenomen dag en we moeten er iets moois van maken .Maar soms is dat heel moeilijk; soms vliegen er kankerspoken in je hoofd En je verstand zegt wel dat je van het leven moet genieten maar....
Soms zit ik constant op internet mijn kansen te berekenen alhoewel niemand kan weten of de kanker terugkomt.Stom, he
Gelukkig heb ik ook mooie dagen : genieten van een etentje, samen met de kinderen tv kijken, een goed gesprekje met mijn man.
Vroeger zou ik daar zelfs geen aandacht aan besteed hebben, nu is dat zoveel meer waard.
Spijtig dat we eerst kanker moeten hebben om dit alles te kunnen waarderen
Beis

Annette

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: maart 19, 2008, 21:26:40 pm »
Beste Beis,

Wat jij schrijft herken ik ook heel goed, hoor!
Zeker de laatste tijd heb ik ook vaak last van de angst dat de kanker terug komt...  ??? Die mogelijkheid blijft er altijd. En ons lichaam heeft immers al eens getoond dat cellen de kans krijgen om te ontsporen...
Laatst vertelde een vriendin me dat ze hielp bij een gezin waarvan bij de vrouw de kanker terug was gekomen... Dit zijn dus dingen, die ik liever niet wil horen... En dat zei ik haar ook. Toen zei ze erachteraan dat het nog erger was; "ze heet ook Annette"... Nou, ik begreep wel dat ze het niet zo verkeerd bedoeld had, maar het kwam behoorlijk aan, zeg!!!  :(
Ik vind het zo fijn dat we dit hier op dit forum gewoon zo alles tegen elkaar kunnen zeggen. Want die angst is natuurlijk best reeël voor ons. Als we die niet onder ogen zouden willen zien, zouden we al onze gevoelens weg moeten stoppen en dat is ook niet goed. Dan zouden we niet "echt" meer zijn.
Iemand zei me laatst dat ik zo "echt" ben, best een bijzonder compliment. Ik realiseerde me dat dit mede door de kanker komt. Ik wil "echt" leven en geen namaak!!! Geen maskers voor, maar echtheid.
Inderdaad, de kleine dingen van het leven zijn bijzonder waardevol en mogen we koesteren. Ik wou dat iedereen dat in ging zien, dan zag de wereld er heel anders uit.  :)

Ik wil je gezegende Paasdagen toewensen, want door Pasen is er hoop voor ons. Jezus leeft, Hij is opgestaan!!! De dood is overwonnen.  ;)

Vriendelijke groeten van Annette.

beis

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: maart 20, 2008, 11:21:20 am »
Beste Anette,
De dagen zijn zo verschillend. de ene dag zie je het niet meer zitten, de andere dag wil je er voor vechten.
Na een dip komt een up.
ik heb een goed gesprek gehad met een dokter, zelf kankerpatiente en dat deed me echt deugd. Het was een "echt gesprek " en  zeer bemoedigend. Ze zei dat studies echt wel bewezen dat wie niet stilzit, positief is
ongeacht de gradatie van zijn ziek zijn, langer overleefd. Ik wil die boodschap in mijn achterhoofd houden , als het weer eens fout loopt met mijn gedachten.
Verder wens ik jou ook de vreugde van Pasen en met de hoopvolle boodschap daarrond
Wat er ook gebeurt, we zijn gedragen
Beis

adje

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: maart 20, 2008, 15:30:23 pm »
Hallo

Over gemengde gevoelens gesproken...

Er zit een bobbel in mijn knie die er niet hoort te zijn!
Maar ik heb geen tijd.

De verhuis is achter de rug, allée, het overbrengen van de spullen dat toch en het meeste is uitgepakt, nu nog 1001 dingen in orde te brengen enzo.

Gisteren kregen we telefoon dat mijn schoonvader zeer slecht was, we maakten ons klaar om erheen te gaan en kregen prompt telefoon dat het al te laat was.... Een afscheid... Goed voor hem dat het zo kort was en dat eindelijk zijn hartewens in vervulling is gegaan: hij wilde bij zijn (overleden) vrouwke zijn en bij zijn Hemelse Vader.
Maar de schok is toch behoorlijk heftig.

Donderdag begrafenis.
En nu een hoop te regelen.

We zijn kapot.

En ik wéét dat ik dringend naar het ziekenhuis moet...
Wat gaat er dan voor? Nu gaan "zagen" over die bobbel... Niet dus.
Maar de angst wordt er wel groter door. Weet je, toen ik bij mijn schoonvader stond had ik de dringende gedachte dat ik de volgende zou zijn.... En als ik zo'n dingen op die manier beleef dan is dat vaak ook zo. Maar ik hoop dat ik nu mis ben!

Mijn man heeft me nog nodig.

Adrienne

beis

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: maart 20, 2008, 16:43:09 pm »
Dag Adje,
Mijn deelneming .
Ik voel met je mee.
Ik zou toch proberen om tussendoor naar het ziekenhuis te gaan om naar je te laten kijken.Als het niets is, zoveel te beter maar het zal je geruststellen.
Je moet door alles heen.
Veel sterkte
Beis

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #50 Gepost op: maart 20, 2008, 17:17:03 pm »
Hey Adje,

Ik ben er zeker van dat je schoonvader niets liever zou gehad hebben dan dat je nu toch de nodige tijd aan jezelf zou besteden i.v.m. dat onderzoek hoor!!
Niets houdt je tegen om alvast je afspraak vast te leggen. Doe het vooral voor jezelf én natuurlijk ook voor je naasten!

Groetjes in deze moeilijke tijden,

Steven

adje

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: maart 21, 2008, 09:31:43 am »
Jullie zijn schatten om me zo te bemoedigen!

Heb inmiddels de moed gevonden en heb zelfs een afspraak tussendoor komende dinsdag!!! Heb gezegd dat er een bobbel is waarvan ik graag heb dat de prof er eens naar kijkt. Er was een afspraak afgezegd...  Oef.

Wordt wel druk, dinsdag UZA en donderdag begrafenis.
Goed ding is: mijn man is thuis volgende week, dus kan hij mee. Ik vind het wel erg voor hem, maar anderzijds zegt hij zo vaak dat hij mij nodig heeft dat ik omwille van hem er graag snel bij wil zijn zodat ik kan leven. Slik. Plots slaat de spanning hevig toe. :'( Het is wat veel.

Adrienne

beis

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: maart 21, 2008, 11:39:56 am »
Dag Adje,
Ik vind dit de beste oplossing en ik duim voor je.
Het allerallerbeste toegewenst.
Het weten is alleszins beter dan de spanning
Beis

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #53 Gepost op: maart 21, 2008, 20:45:43 pm »
Goed zo Adje!!! Ben blij dat we je van het voordeel hebben kunnen overtuigen  ;)

Enne... "Pluk de dag" hé ::)

Groetjes, Steven

Annette

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: maart 22, 2008, 14:30:29 pm »
Lieve Adje,

Ik lees opeens wat jij allemaal de afgelopen dagen hebt doorgemaakt...
Ik wens je veel sterkte toe de komende week en bid voor je.
En m'n innige deelneming met het overlijden van je schoonvader...
Ik zal dinsdag en donderdag zeker aan jullie denken.

Het zal een 'vreemde' Pasen voor jullie zijn dit jaar...
Ik hoop zo dat jullie je gedragen mogen voelen door de opgestane Heer.

Heel veel liefs van Annette.

nini

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: november 19, 2008, 15:43:23 pm »
                                                     hoi Anette
ik ben nini en ben 46 jaar  ik herken heel veel van jouw verhaal een jaar terug, precies vandaag , kreeg ik de diagnose baarmoederhalskanker na twee operaties, chemokuren en bestralingen zit ik nu thuis,heel moe en in niets zin. Toch zijn er mensen die zeggen ,je ziet er goed uit, en anderen ,oh het is al voorbij
voor mij is het niet voorbij, ik worstel met veel vragen en vind nergens antwoorden
ik hoop dat jij antwoorden gevonden hebt, als ze zeggen je ziet er goed uit
heel veel sterkte en ik weet hoe moeilijk het is